صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
کد خبر: 8538
گزارشگر: 213
۴۸۰
۰
۰
۶
دیدار سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با معاون وزارت خارجه آمریکا

دلایل سفر «وندی شرمن» به استانبول

دلایل سفر «وندی شرمن» به استانبول
وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با پرواز برنامه ریزی شده شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز ترکیه وارد استانبول شد و با سخنگوی ریاست جمهوری این کشور دیدار کرد.

به گزارش آسیانیوز، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با پرواز برنامه ریزی شده شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز ترکیه وارد استانبول شد.

--------------

بیشتر بخوانید

چین و آمریکا بر سر «تحریم بیشتر» خرید نفت ایران توافق کردند

------------------------------------

وی در فرودگاه استانبول توسط نمایندگان سرکنسولگری آمریکا در استانبول مورد استقبال قرار گرفت.

در ادامه این سفر، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در کاخ دولمه باغچه استانبول دیدار و گفت وگو کرد و طرفین در این دیدار به بحث و رایزنی پیرامون مسائل منطقه از جمله جنگ در اوکراین و روابط دوجانبه پرداختند.

کالین و شرمن همچنین ضمن ابراز نگرانی و تاسف از روند جنگ در اوکراین که بحرانهای انسانی جدید به بار آورده است، تاکید کردند که پیامدهای جنگ برای منطقه و جهان مخرب خواهد بود و بر لزوم پایان یافتن هرچه زودتر جنگ در اوکراین قبل از اینکه خسارت بیشتری به بار بیاید، تاکید و بر سر افزایش تلاش های مشترک برای به نتیجه رسیدن مذاکرات میان روسیه و اوکراین توافق کردند.

کالین همچنین ضمن تاکید بر تماس مستمر ترکیه با طرفین، برای میزبانی از مذاکرات اعلام آمادگی کرد بررسی روند صلح و ثبات در سوریه، لیبی و افغانستان، روابط ترکیه و اسرائیل و فرآیند عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان از دیگر محورهای این دیدار بود.

کالین و شرمن در این دیدار پیرامون وضعیت کنونی روابط دوجانبه رایزنی و درباره اقدامات لازم برای اجرای سازوکار راهبردی مشترک، توافق کردند.

شرمن پس از تماس های رسمی خود در استانبول و آنکارا به مادرید، رباط، کازابلانکا، الجزایر و قاهره نیز سفر خواهد کرد./

https://www.asianews.ir/u/5oc
اخبار مرتبط
فدراسیون بین‌المللی گربه در بیانیه‌ای اعلام کرد از موقعیت حاکم بر اوکراین شوکه شده و نمی‌تواند بی‌کار بنشیند
در نهمین روز حمله روسیه به اوکراین، سناتور لیندزی گراهام از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، درباره ترور او توضیحاتی داد.
اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان درباره تغییر رژیم پوتین برای حل بحران اوکراین توضیحاتی داد.
با حمله روسیه و در صورت توقف صادرات روغن نباتی از اوکراین به کشور، ایران در یکی دیگر از اقلام ضروری و موردنیازش به روسیه وابسته می‌شود که تبعات آن انحصار بازار و گرانی است؛ در حالی که پس از تحریم روسیه و عبور بهای نفت خام از بشکه‌ای ۱۱۷ دلار شوک های جدی در بازارهای غذا و انرژی قابل انتظار است.
جنگ و تحریم در روسیه و اوکراین به راحتی زنجیره تامین مواد غذایی مناطق همسایه را در هم می‌شکند و منطقه خاورمیانه در خطر گرسنگی قرار خواهد گرفت و گفته شده کشورهای ایران و عراق بیش از بقیه همسایگان درگیری با این مساله را تجربه خواهند کرد.
ولادیمیر پوتین دلایل حمله به اوکراین را در یک نشست با سخنان جنجالی بیان کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید