صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۶
کد خبر: 8542
گزارشگر: 213
۹۲۵
۰
۰
۷
برنامه جدید مجلس درباره تامین هزینه های نظامی

مصوبه جنجالی فروش نفت توسط «اشخاص خاص»

مصوبه جنجالی فروش نفت توسط «اشخاص خاص»
مجلس در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۱ مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن نفت خام به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو در اختیار یک سری «اشخاص» قرار می گیرد تا آن را بفروشند و برای هزینه‌های نظامی صرف کنند.

به گزارش آسیانیوز، مجلس در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۱ مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن نفت خام به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو در اختیار «اشخاص» قرار می گیرد تا آن را بفروشند و برای هزینه‌های نظامی صرف شود. این مبلغ علاوه بر بودجه نظامی ایران است.

-------------

بیشتر بخوانید

جزییات حمله مسلحانه به ستاد اطلاعات سپاه
------------------------------------------------
در مصوبه مجلس مشخص نشده که نفت خام قرار است تحویل چه افرادی شود و تنها اعلام شده که از آنان ضمانت کافی گرفته خواهد شد.

این در حالی است که شماری از کارشناسان و اقتصاددانان درباره افزایش فساد در صورت تهاتر نفت خام هشدار داده‌اند.

مسوولان پس از مشکلات رخ داده در فروش نفت به دلیل تحریم‌ها، موضوع تهاتر نفت خام را مطرح کرده‌اند و بخشی از فروش نفت توسط سپاه پاسداران و برخی دیگر نهادها انجام می‌شود.

در همین حال قرار است قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران برای تکمیل مصلاها دو هزار میلیارد تومان نفت خام دریافت کند. این موضوع را یکی از نمایندگان مجلس تکذیب کرده است.

همچنین حسین هوش‌السادات، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه روز چهارم اسفند اعلام کرده بود که این قرارگاه در ازای برخی از مطالباتش از دولت نفت خام دریافت می‌کند.

در همین حال جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، هشتم بهمن گفته بود که قرار است سپاه در ازای تهاتر سه میلیارد دلار نفت، طرح خودکفایی برنج را اجرا کند. سپاه پاسداران این موضوع را تکذیب کرد، اما در عین حال اعلام کرد که طرح‌های زیرساختی در حوزه کشاورزی اجرا خواهد کرد.

در حالی که بودجه سپاه پاسداران که سال گذشته با ۵۸ درصد افزایش از ۲۴ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان به ۳۸ هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان رسیده بود، بر اساس آن‌چه در فایل لایحه بودجه ۱۴۰۱ ذکر شده نیز به ۹۳ هزار میلیارد تومان رسیده است که با این حساب بیش از ۲.۴ برابر افزایش نشان می‌دهد.

«برنامه‌ تقویت‌ بنیه‌ دفاعی‌ و تحقیقات راهبردی دفاعی‌» نیز از دیگر موارد نخستین بودجه‌بندی دولت ابراهیم رئیسی است که تا مبلغ‌ چهار میلیارد و پانصد میلیون یورو به آن تخصیص یافته است. این برنامه نیز بخشی از فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی در زمینه نظامی را شامل می‌شود./
https://www.asianews.ir/u/5og
اخبار مرتبط
یک روز پس از اعلام ضرب الاجل آمریکا برای ایران در مذاکرات وین، سایت نزدیک به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که مذاکرات در «مرز توافق یا بن بست» قرار دارد.
مقر پشتیبانی نیروهای مسلح در ماهیدشت امروز دچار آتش سوزی گسترده شد.
در حالی که ایرانی‌ها سالانه بیش از سه میلیون تُن برنج مصرف می‌کنند، امروز قیمت برنج در بازار تا ۹۵ هزار تومان هم بالا رفت؛ اتفاقی که ممکن است باعث حذف کامل برنج از سفره ایرانی‌ها شود.
روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که به ستاد خبری اداره اطلاعات و سپاه در شهر سروان استان سیستان و بلوچستان حمله مسلحانه شده است.
برخی اخبار به تازگی از احتمالاتی عجیب محاکمه و اعدام حسن روحانی سخن گفته اند که در این راستا بررسی چند موضوع در گذشته و زمان ریاست جمهوری وی نیز شاید به ابعاد این موضوع مرتبط شود.
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد که شامگاه شنبه، نیروهای این قرارگاه در منطقه زاهدان با افراد مسلح درگیر شدند که بر اثر آن دو نیروی سپاهی جان خود را از دست داده‌اند.
در حالی که کارشناسان ترس خارجی ها از سرمایه گذاری و نبود روابط بین المللی اقتصادی را از دلایل محقق نشدن بودجه سال آینده بیان می کنند، اساس لایحه بودجه، علاوه بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، موارد دیگری نیز گنجانده شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش چشمگیر بودجه سپاه پاسداران و صداوسیما اشاره کرد.
ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی امروز سه‌شنبه، ۹ آذر، اعلام کرد که یک «سایت مخفی» متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را بمباران کرده است.
همچنانکه برخی از مشتریان شرکت هواپیمایی ماهان پیامکی درباره «حمله سایبری» دریافت کرده‌اند و سایت این شرکت نیز از دسترس خارج شد؛ ضمن آنکه اعلام شده است این حمله به کنترل در آمده؛ گروهی در شبکه های اجتماعی آن را با ادعای عملیات تروریستی ماهان در حمل سلاح بر عهده گرفته اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید