صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۸
کد خبر: 8565
گزارشگر: 2
۵۳۰
۰
۰
۱
تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیست؟

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیست؟
به وسیله تحلیل تکنیکال، سرمایه‌گذاران می‌توانند مطمئن تر معاملات خود را انجام دهند و سود بیشتری کسب کنند.

تحلیل تکنیکال یکی از روش های پیش بینی قیمت ارز دیجیتال و بررسی بازار رمز ارز ها می باشد. تحلیل تکنیکال از نمودار و ابزارهای مربوط به آن استفاده می کند تا رفتار آینده بازار را با توجه به حرکات قبلی قیمت و حجم معاملات پیش‌بینی نماید. به وسیله تحلیل تکنیکال سرمایه‌گذاران می‌توانند مطمئن تر معاملات خود را انجام دهند و سود بیشتری کسب کنند. این نوع تحلیل غیر از بازار ارز دیجیتال در بازارهای مالی سنتی مانند سهام و بورس نیز به کار می رود.
همه معامله گرانی که یک ارز دیجیتال را خرید و فروش می کنند بازار را برای آن ارز دیجیتال شکل می‌دهند. در واقع عرضه و تقاضا در بازارهای ارز های دیجیتال از احساسات معامله گران به وجود می آیند و به این ترتیب حرکات قیمتی پدیدار می شوند.

 

تعریف نمودار قیمت چیست؟

 

نمودار قیمت، در واقع دنباله‌ای از قیمت‌های رسم شده ارز دیجیتال در یک بازه زمانی مشخص است. بازه زمانی مشخص را تایم فریم نیز می نامند. در نمودار قیمت، محور عمودی قیمت و محور افقی زمان را نشان می‌دهد.

 

انواع نمودارهای تحلیل تکنیکال

 

در تحلیل تکنیکال سه نوع نمودار مهم وجود دارد که عبارتند از: نمودارهای خطی، نمودارهای میله‌ای و نمودارهای شمعی. در ادامه به توضیح این نمودارها می پردازیم.

 

نمودار خطی

 

نمودارهای خطی ساده‌ترین نوع نمودارها در تحلیل تکنیکال می باشند. این نمودارها فقط قیمت بسته شدن معاملات را در هر تایم‌ فریم ثبت می نمایند.
نقطه ضعف این نمودار این است که فقط قیمت پایانی را ثبت می‌کند، یعنی تمامی معاملات انجام شده در یک روز ارزشی ندارد و تنها آخرین قیمت آن روز در نمودار خطی مهم است. اگرچه از قیمت های دیگر مانند اولین قیمت، میانگین، بالاترین و یا پایین ترین قیمت نیز می توان استفاده کرد ولی بهتر است قیمت روی حالت پیش ‌فرض یعنی قیمت بسته شدن باشد.

 

نمودار میله ای

 

نمودارهای میله ای برای نشان دادن حرکت قیمت در یک دوره زمانی یا همان تایم فریم استفاده می‌شوند. در نمودارهای میله ‌ای هر تایم ‌فریم یک میله را نشان می‌دهد که بالاترین و پایین ‌ترین قیمت، قیمت آغازین و بسته شدن بر روی هر میله مشخص شده است. نمودارهای میله ای از مجموعه خطوط عمودی به وجود آمده اند و تغییرات قیمتی را در تایم فریم مشخص شده نشان می دهند.

نمودار میله ای

نمودار شمعی

 

در نمودارهای شمعی در هر دوره زمانی یا همان تایم ‌فریم یک شمع یا کندل (Candle) نمایش داده می‌شود. نام دیگر نمودار شمعی، نمودار کندل استیک می باشد. مانند نمودارهای میله‌ای، در این جا هم هر تایم ‌فریم یک دقیقه، یک ساعت، یک روز یا یک ماه را نشان می دهد. رنگ کندل ها نشان دهنده صعودی یا نزولی بودن آن ها است. در کندل‌های صعودی اولین قیمت پایین‌تر از قیمت بسته شدن قرار دارد و کندل به رنگ سبز یا بی ‌رنگ نمایش داده می‌شود. در کندل ‌های نزولی قیمت بسته شدن پایین ‌تر از اولین قیمت قرار دارد و رنگ این کندل‌ها اغلب قرمز یا سیاه است.
هر کندل در نمودارهای شمعی از دو بخش بدنه کندل (Body)و (Shadow) تشکیل شده است. همانطور که گفته شد بدنه نشان می‌دهد که قیمت بسته ‌شدن بالاتر از اولین قیمت و یا پایین‌تر از آن قرار دارد. خطوط نازک بلند بالا و پایین بدنه را که نشان دهنده دامنه بالا و پایین می باشند، سایه می گویند. نمودار شمعی بیشتر برای تعیین زمان ورود یا خروج از معامله به کار می رود.

نمودار شمعی

آموزش ارزهای دیجیتال

 

با گسترش ارزهای دیجیتال روز به روز معامله گران بیشتری وارد بازار ارز دیجیتال می شوند و به معامله و سرمایه گذاری در آن می پردازند. برای اینکه شما هم بتوانید از این فرصت استفاده کنید باید اطلاعات کاملی از این بازار داشته باشید و از ابزارهای تحلیلی متفاوتی مانند تحلیل تکنیکال برای معاملات خود استفاده نمایید. به این ترتیب شما می توانید قیمت ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنید و سود بیشتری در معاملات کسب نمایید. شما باید تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی را به خوبی بیاموزید و آموزش های مفیدی در زمینه ارزهای دیجیتال کسب نمایید. برای این کار باید از منابع و سایت های معتبر در مورد ارزهای دیجیتال کمک بگیرید. سایت آرن کریپتو https://arencrypto.com یکی از سایت های ایرانی در حوزه آموزش ارزهای دیجیتال است. شما برای کسب اطلاعات و آموزش های مفید در زمینه رمز ارز می توانید به این سایت مراجعه کنید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/5p2
اخبار مرتبط
همچنانکه ایلان ماسک در توییتی حمایت خود را از رمزارزها اعلام کرده است، نوریل روبینی، اقتصاددان و استاد دانشگاه نیویورک به‌عنوان یکی از «مخالفان سرسخت بیت‌کوین» آن را بی‌ارتباط با مبانی اقتصادی خواند و معتقد است که بیت‌کوین نمی‌تواند یک کلاس دارایی یا منبع ذخیره ارزش به‌حساب بیاید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید