صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 8567
گزارشگر: 213
۱۰۸۳
۰
۰
۵
آغاز اجرای طرح متناسب سازی با نتیجه جلسه علنی مجلس

«موافقت» با همسان سازی مستمری همه بازنشستگان/افزایش حقوق مستمری بگیران

«موافقت» با همسان سازی مستمری همه بازنشستگان/افزایش حقوق مستمری بگیران
نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشگری موافقت کردند.

به گزارش آسیانیوز، با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشگری موافقت شد.

------------

بیشتر بخوانید

اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تا چند ماه آینده

---------------------------------------------

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشگری موافقت کردند.

در بند الحاقی یک تبصره ۲ لایحه بودجه آمده است:

۱- مبلغ ۹۰۰ هزار میلیارد یال در اجرای ماده(۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بابت پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و استمرار همسان سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی.

------------

بیشتر بخوانید:

جزییات واریز پاداش و عیدی پایان سال ۱۴۰۰ کارکنان و بازنشستگان دولت

-------------------------------------------

۲- مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران بابت اجرای احکام مندرج در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و احکام مندرج در بخش ایثارگران برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای قانون سال ۱۴۰۱ و به منظور ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران ارائه خدمات درمان و توانبخشی، شهریه دانشجویی برای جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهداء، مسکن، مددکاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، کمک به جانبازان و رزمندگان معسر و پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر کمک‌ها.


۳- مبلغ ۹۰ هزار میلیاردیال به سازمان بازنشستگی کشوری بابت استمرار همسان سازی بازنشستگان کشوری.

۴- مبلغ ۵۰ هزار میلیاردیال به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بابت استمرار همسان سازی بازنشستگان لشکری.

 

همچنین سید نظام موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی چندی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد:متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ استمرار می یابد.

موسوی با بیان این خبر افزود: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده و با اختصاص بودجه مناسب، بخشی از مشکلات بازنشستگان عزیز حل می شود.

وی با تاکید بر اهتمام، همکاری و هماهنگی کامل بین قوای کشور در این خصوص، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به طور کامل اجرا شده و استمرار یابد./ایرنا

https://www.asianews.ir/u/5p4
اخبار مرتبط
سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین پیش بینی شده است
در حالی که واریز چند یارانه تا روز سه شنبه اعلام شده است، در جلسه امروز قوا، پیشنهاد‌های دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.
بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: با توجه به مبلغ بسیار کم عیدی بازنشستگان ما تاخیر و دیرکرد پرداخت عیدی را نشانه مثبت تلقی می کنیم و امیدواریم مبلغ عیدی ها افزایش یابد.
محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی کانون های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعات بحث افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.
رئیس کانون بازنشستگانِ کارگری استان مازندران گفت: بازنشسته پایان سال فقط یک عیدی ناچیز کارمندی می‌گیرد؛ در حالیکه کارگران شاغل، دوتا حقوق به عنوان عیدی و یک حقوق به عنوان سنوات می‌گیرند که رویهم می‌شود سه تا حقوق؛ در حالی که با وجود همه تبعیض ها تورم هم همسان سازی را فعلا بلعیده است!
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از تعیین مقدار افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال آینده در این کمیسیون خبر داد.
براساس نامه بازنشستگان کلانشهر اصفهان به رئیس امور حقوقی و مجلس سازمان برنامه و بودج هر روشی به غیر از اعمال افزایش مستمری بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی موجب بروز ظلم و بی‌عدالتی و تعدی به حقوق حقه و شرعی بازنشستگان است.
نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کردند با تسویه پرداخت بدهی دست سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و حقوق بازنشستگان باز می شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تصمیم دولت برای افزایش حقوق‌ها و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده خبرهای تازه ای داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید