صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۹
کد خبر: 8569
گزارشگر: 213
۶۷۲
۰
۰
۸
تظاهرات سراسری بازنشستگان در بسیاری از شهرها

برپایی تجمع اعتراضی دیگر بازنشستگان در آستانه نوروز

برپایی تجمع اعتراضی دیگر بازنشستگان در آستانه نوروز
براساس گزارش های مجازی، معترضان در بسیاری از شهرهای کشور تجمع کردند و شعارهایی در انتقاد به مجلس و دولت سر دادند.

به گزارش آسیانیوز، بازنشستگان و مستمری‌بگیران ادارات و نهاده‌ای مختلف در ده‌ها شهر سراسر کشور، دست به تجمع اعتراضی زدند.

-----------

بیشتر بخوانید

«موافقت» با همسان سازی مستمری همه بازنشستگان/افزایش حقوق مستمری بگیران
-------------------------------------------------------
بر اساس تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است، معترضان در شهرهای تهران، قزوین، اهواز، اصفهان، تبریز، کرمانشاه، شیراز، اراک، شوشتر و سایر نقاط کشور تجمع کردند و شعارهایی در انتقاد از عملکرد مجلس و دولت سر دادند. معترضان اعلام کردند که مسئولان  برخلاف وعده‌هایشان هیچ اقدامی برای حل مشکل معیشتی انجام نمی‌دهند.

آن‌ها با اشاره به گرانی و تورم افسار گسیخته، خواهان تناسب حقوق پرداختی با حداقل معیشت خود شدند. به جز سطح نازل حقوق‌ها، مشکلات بیمه تکمیلی هم از دیگر مطالبات تظاهرکنندگان بود.

شعارهایی مانند «جنبش بازنشسته آماده قیام است»، «تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم»، «وعده وعید کافیه سفره ما خالیه» و «ظلم و ستم کافیه سفره ما خالیه» ازجمله شعارهای اعتراضی امروز بود.

---------

بیشتر بخوانید

اجرایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تا چند ماه آینده

---------------------------------------------

 گرانی و تورم تا کجا؟

 ابراهیم رئیسی در تازه‌ترین اظهار نظرش به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دستور داد با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، بررسی دقیق و کارشناسانه از علت افزایش قیمت‌ها انجام دهند و پیشنهادهای عملیاتی خود را برای مدیریت این موضوع به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کنند.

در یک‌ سال گذشته، هم حقوق و دریافتی حداقل‌بگیران متناسب با نرخ تورم تعیین نشده و هم قیمت کالاهای اساسی تصاعدی افزایش یافته است. برای نمونه، برنج ایرانی بیش از ۱۶۰ درصد گران‌تر شده، قیمت تخم‌مرغ بیش از ۱۳۰ درصد و قیمت مرغ ۸۰ درصد بالا رفته و این وضعیت درباره دیگر کالاها نیز صادق بوده است، به‌طوری‌که ماست حدود ۲۳۰ درصد گران شد، شکر ۱۵۰ درصد افزایش قیمت داشت و رشد صعودی قیمت روغن نیز بیش از ۱۰۰ درصد بود.

با توجه به نزدیک شدن نوروز، فشار اقتصادی بر شانه مردم سنگینی بیشتری می‌کند.

نگاهی به قیمت‌ روز اقلام خوراکی و پوشاک در بازار در کنار هزینه‌های دیگر مثل اجاره مسکن، آموزش، سلامت و حمل‌ونقل نشان می‌دهد چهار تا هفت میلیون تومانی که به‌عنوان عیدی دست کارگران و کارمندان را می‌گیرد، کفاف خوراک آنان در تعطیلات عید را هم نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری رویداد ۲۴« محاسبات نشان می‌دهد یک خانوار چهار نفره برای دو هفته عید، بدون در نظر گرفتن مخارجی مانند میوه، آجیل، مواد شوینده و سایر موارد فقط برای هزینه‌های حداقلی کالا‌های اساسی که تحت شمول ستاد تنظیم قیمت است، باید نزدیک به دو میلیون تومان خرج کند.»/

https://www.asianews.ir/u/5p7
اخبار مرتبط
نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشگری موافقت کردند.
پرسنل و بازنشستگان نیروهای مسلح در چند شهر ایران تجمع اعتراضی برپا کردند.
در حالی که واریز چند یارانه تا روز سه شنبه اعلام شده است، در جلسه امروز قوا، پیشنهاد‌های دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.
بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: با توجه به مبلغ بسیار کم عیدی بازنشستگان ما تاخیر و دیرکرد پرداخت عیدی را نشانه مثبت تلقی می کنیم و امیدواریم مبلغ عیدی ها افزایش یابد.
در حالی که اخباری مبنی بر احتمال افزایش مقدار عیدی بازنشستگان از سوی دولت و مجلس به گوش می رسید، هنوز دستگاه‌های اجرایی زمان واریز عیدی را هم مشخص نکرده‌اند.
دولت زمان و مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان را اعلام کرد.
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از افزایش ۶۰ درصدی حقوق خبر دادند و نیز جزییات تعیین مالیات بردرآمد نیز مشخص شد.
با تصویب هیئت وزیران به ریاست مخبر معاون اول رئیس جمهور، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۰ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین شد.
تفاهم‌نامه میان صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها و چهار بانک دیگر به امضا رسید که بر اساس آن بازنشستگان بزرگترین بانک دولتی، بانک عامل بخش کشاورزی، بانک عامل بخش مسکن و بانک عامل بخش صنعت و معدن از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برخوردار می‌شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید