صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۲
کد خبر: 8580
گزارشگر: 213
۱۶۷۸
۱
۰
۳
تلخکامی نگین سینمای مدرن ایران از سانسور در وزارت ارشاد

داریوش مهرجویی گفت شما اشباح هستید!+ویدیو

داریوش مهرجویی گفت شما اشباح هستید!+ویدیو
داریوش مهرجویی، کاگردان صاحب‌نام سینمای ایران، با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به ابطال مجوز نمایش آخرین ساخته خود و حذف از آن اکران نوروزی به شدت اعتراض کرد و گفت هر کاری می خواهید بکنید من حقم را می گیرم!
به گزارش آسیانیوز، داریوش مهرجویی، کاگردان صاحب‌نام سینمای ایران، با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به ابطال مجوز نمایش آخرین ساخته خود و حذف از آن اکران نوروزی به شدت اعتراض کرد و گفت که به همراه دستیارانش در وزارت ارشاد تحصن خواهد کرد.
 
مهرجویی در این ویدیو به شماری از فیلم‌هایش اشاره می‌کند که در اتاق‌های وزارت ارشاد سانسور شده‌اند از جمله «سنتوری» با بازی بهرام رادان که مجوز نمایش دریافت نکرد.
 
او می‌گوید که اما این‌بار «نمی‌توانم تحمل کنم... می‌خواهم بجنگم. بیایید بزنید من را بکشید. این سینه من، بزنید و نابودم کنید. هر کاری می‌خواهید بکنید. ولی من می‌خواهم حقم را بگیرم.»

 

بخشی از این ویدیو را در ادامه ببینید:

 
 
لامینور تولید سال ۱۳۹۸ است، فیلمی با بازی علی نصیریان، علی مصفا، بیتا فرهی و... این فیلم همان زمان برای اکران نوروز ۱۳۹۹ از وزارت ارشاد مجوز گرفت، اما با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها این امر محقق نشد.
 
روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره اکران لامینور در نوروز ۱۴۰۱ شد و حتی شورای صنفی نمایش در ابتدا نام این فیلم را جزو فهرست اکران نوروزی قرار داد، اما در نهایت مسئولان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند که مجوز نمایش این فیلم قدیمی و باطل شده و از این رو لامینور امکان اکران نوروزی را از دست داد.
 
داریوش مهرجویی در این ویدیو با در دست گرفتن مجوز نمایش فیلم خود می‌گوید: «این شیر نیست، گوشت نیست که بگویید تاریخش گذشته. شما به من پروانه نمایش دادید. چرا زیر قول خودتان می‌زنید؟ مرد نیستید. مردانه رفتار کنید.»
 
وی در بخش دیگری از این ویدیو به ساز و کار نظارت و صدور مجوز نمایش فیلم در ایران از اساس اعتراض می‌کند و می‌گوید: «شما کی هستید؟ من کارشناس فلسفه از بزرگ‌ترین دانشگاه آمریکا هستم. شما دارید فیلم من را قضاوت می‌کنید. شما کی هستید؟ چه مدرکی دارید؟ چه کاری کردید؟ چه چیزی بیرون دادید؟ پشت پرده مثل اشباح برای ما حکم صادر می‌کنید.»
 
خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گزارشی از جلسه روز یکشنبه شورای صنفی نمایش منتشر کرده که در آن تصمیم گرفته‌ شده فیلم لامینور « از اکران ویژه عید فطر یا هر موعد دیگر که سازندگان فیلم تمایل داشته باشند، برخوردار شود».
 
اما این گزارش به چگونگی حذف فیلم مهرجویی از اکران نوروزی و فرایند منجر به این تصمیم‌گیری اشاره‌ای نمی‌کند./
https://www.asianews.ir/u/5ph
اخبار مرتبط
خوزستان دارای یک گنجینه است که هر قوی تر و کم مساله تر باشد، پایتخت و سایر مناطق کشور نیز وضعیت مطلوب تری خواهند داشت.
منوچهر وثوق، بازیگر پرکار سینمای ایران پیش از انقلاب، روز یکشنبه هشتم اسفند در لندن درگذشت؛ وی در چند ماه گذشته دچار بیماری سرطان شده بود.
فیلم «دسته دختران» ساخته منیر قیدی با سر صداها و انفجارهای الکی شروع می شود و وقتی متوجه می شوی که فیلم بیش از بیست میلیارد تومان هزینه برداشته است، شوکه می شوی و این که این همه هزینه برای هیچی سرمایه گذاری کردند هم حماقت خارق‌العاده ای می خواهد.
فیلم «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس به عنوان اولین ها با فضای عاشقانه شروع می شود که در آن فقر، فساد و بدرفتاری ها در جامعه ایرانی به روایت در آمده.
بعد از پذیرایی و گپ و گفت دوستانه آماده دیدن فیلم فیلمساز اولی با نام« برف آخر» به کارگردانی امیر حسین عسگری می نشینیم؛ فیلمی شاعرانه و با تصاویر کارت پستالی و مرتبط با فضای قصه.
چند روز مانده به شروع ماراتن چهلمین دوره جشنواره فجر، خبرها از جابه جایی مکان نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه و تغییر نام کاخ جشنواره به خانه جشنواره و مراسم فرش قرمز به رنگی دیگر و سهمیه منتقدان طبق سنوات گذشته حکایت داشتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Yy
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
0
0
0

این خارکسه دیگه چی میگه یه پاش لب گوره


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید