صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 8581
گزارشگر: 213
۷۱۷
۰
۰
۲
تاثیر جنگ روسیه بر مذاکرات وین

خروج روسیه از برجام؟ایران منتظر توضیح!

خروج روسیه از برجام؟ایران منتظر توضیح!
در حالی که موضع تازه روسیه در مذاکرات وین و درخواست این کشور برای دریافت تضمین، به نوعی «‌گروکشی» تفسیر شده است؛ سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود اعلام کرد که ایران منتظر است جزییات درخواست روسیه برای دریافت تضمین از آمریکا در مذاکرات را بشنود.

به گزارش آسیانیوز، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود اعلام کرد که ایران منتظر است جزییات درخواست روسیه برای دریافت تضمین از آمریکا در مذاکرات وین را بشنود.

------------------

بیشتر بخوانید

اشتباهات استراتژیک یک رئیس جمهور/نتیجه جنگ روسیه با اوکراین
--------------------------------------------------------------
خطیب‌ز‌اده در نشست روز دوشنبه ۱۶ اسفند در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مبنی بر درخواست تضمین برای هرگونه همکاری با ایران پس از توافق احیای برجام گفت: «اظهارات لاوروف را در رسانه‌ها دیدیم و شنیدیم، منتظریم که از مجاری دیپلماتیک جزییات آن را بشنویم.»

او رویکرد روسیه در مذاکرات احیای برجام را سازنده توصیف کرد و گفت: « گفت‌وگوهای وین در مسیر خود در حال پیگیری است و همکاری صلح‌آمیز ایران با کشورهای دیگر از جمله روسیه و چین نباید لطمه ببیند و در این راستا رویکرد روسیه را می‌فهمیم.»

لاوروف روز شنبه ۱۴ اسفند گفت کشورش خواهان تضمینی است مبنی بر این که تحریم‌ها علیه روسیه تاثیری بر همکاری مسکو با تهران نمی‌گذارد.

آمریکا و اروپا پس از تهاجم روسیه به اوکراین مجموعه‌ای وسیع از تحریم‌ها را علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

----------------

بیشتر بخوانید

⭕️ سر صفحه با ایرج جمشیدی 🔻 آمدن و رفتن گروسی بهر چه بود؟!
---------------------------------------------------------------

موضع تازه روسیه در مذاکرات وین و درخواست این کشور برای دریافت تضمین، به نوعی «‌گروکشی» تفسیر شده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه ۱۵ اسفند در نشستی خبری درخواست روسیه برای تضمین را رد کرد و گفت «تحریم‌ها علیه روسیه هیچ ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد.»


بلینکن در مصاحبه با سی‌بی‌اس افزود: «احیای برجام از این جهت که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود در راستای منافع روسیه هم قرار دارد.»

مقام‌های ایران و آمریکا در روزهای اخیر بارها از دسترس بودن توافق سخن گفته‌اند اما در عین حال تاکید دارند که هنوز چند موضوع اختلافی باقی مانده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران هم در نشست خبری خود با تکرار این موضع گفت: «نقاط اختلافی باقیمانده در مذاکرات وین، از تعداد انگشتان یک دست نیز کمتر است و اگر رویکرد آمریکا منطقی باشد، سریعترین توافق در دسترس است.»

بلینکن هم در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفته بود: «ما به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک هستیم اما چند موضوع بسیار چالش برانگیز باقی مانده است.»

خطیب‌زاده: مذاکرات با ریاض تاکنون نتیجه ملموسی نداشته

سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود به موضع محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره روابط با ایران هم پاسخ داد و گفت: «عربستان سعودی یک کشور مهم است و پرونده‌های اختلافی ما نباید باعث شود روابط معناداری با عربستان نداشته باشیم.»

او افزود: «منتفعین اصلی این رابطه مردم منطقه و مردم دو کشور هستند.»

خطیب‌زاده در عین حال گفت که مذاکراتی که تاکنون بین تهران و ریاض با میانجی‌گری عراق برگزار شده نتیجه ملموسی به همراه نداشته است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با نشریه آتلانتیک که روز پنجشنبه ۱۲ اسفند منتشر شد، گفت کشورش قصد دارد به «مذاکرات مفصل» با ایران ادامه دهد تا توافقی رضایت‌بخش برای هر دو به دست آید.

او همچنین بر لزوم دستیابی به یک توافق اتمی قوی بین ایران و قدرت‌های جهانی تاکید کرد./

https://www.asianews.ir/u/5pi
اخبار مرتبط
بزرگترین ضرر کنندگان جنگ روسیه و اوکراین؛ میلیاردرهای روسی، خصوصا طرفداران خود پوتین خواهند بود؛ در حالی که باید دید اعتبار از دست رفته اقتصادی شرکت ها و بانک های روس بازگشت پذیر است؟
در حالی که استفاده از رمز ارزها توسط روسیه برای دور زدن تحریم‌های آمریکا با واکنش شدید قانون‎گذاران آمریکا مواجه خواهدشد، خرید بیت کوین در روسیه و اوکراین افزایش یافته است و در این باره پیامدهای بلندمدت مثبت و منفی برای ارزهای دیجیتال قابل تامل است.
گزارش ها از قطع شدن بخشی از ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل که از مسیر روس تلکام تأمین می‌شد خبر داد؛ این در حالی است که گفته شد روز گذشته نیز قطعی گسترده اینترنت در تهران و کرج به دلیل اختلال زیرساختی در مرکز داده ها بوده است.
وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا با پرواز برنامه ریزی شده شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز ترکیه وارد استانبول شد و با سخنگوی ریاست جمهوری این کشور دیدار کرد.
فدراسیون بین‌المللی گربه در بیانیه‌ای اعلام کرد از موقعیت حاکم بر اوکراین شوکه شده و نمی‌تواند بی‌کار بنشیند
در نهمین روز حمله روسیه به اوکراین، سناتور لیندزی گراهام از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، درباره ترور او توضیحاتی داد.
چگونگی آغاز جنگ جهانی سوم که جنگ هسته ای لقب دارد، بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید