صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۱
کد خبر: 8589
گزارشگر: 213
۷۸۵
۰
۰
۳
واکنش بازار ارز به نتیجه گیری مذاکرات منفی بود

دلار ۳۳ هزار تومانی به بازار رسید/امسال دلار عیدی می دهند!

دلار ۳۳ هزار تومانی به بازار رسید/امسال دلار عیدی می دهند!
در حالی که موضوع جالب دلارهای نو با قیمت ۳۳ و ۳۴ هزار تومان برای عیدی دادن در بازار دیده می شود، بازار ارز نسبت به صحبت‌های نمایندگان مجلس و سخنگوی وزارت خارجه در مورد مذاکرات، روی خوشی نشان نداد.

به گزارش آسیانیوز، ورود بسته‌های نوی دلار خرد به بازار جلب توجه می کند. دلارهای نو یک و دو دلاری مثل دلارهای قدیمی فروش نمی‌روند و بین ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان قیمت خورده اند.

----------

بیشتر بخوانید

جزییات «افزایش یارانه ها» با اصلاحیه حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی
------------------------------------------
بازار ارز نسبت به صحبت‌های نمایندگان مجلس و سخنگوی وزارت خارجه در مورد مذاکرات، روی خوشی نشان نداد و این صحبت‌ها را به معنی افزایش ریسک در مذاکرات وین تلقی کرد.

به نقل از اقتصاد نیوز، درست یک روز پس از اینکه دلار کف ۶ ماهه خودش را لمس کرد، با یک رشد ۴۵۰ تومانی مواجه شد. نرخ دلار تهران در سومین روز هفته نزدیک ۲۶ هزار تومان معامله شد اما هر چقدر که به سقف کانال نزدیکتر می‌شد، در بازار فروشنده نیز کمیاب‌تر بود.

نرخ‌های پرتی را برخی فروشنده‌ها در معاملات روز شنبه اعلام می‌کردند، مثلا ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان. آن‌ها می‌دانستند که در این نرخ خریدار کم است، اما برای جبران ضررهای خودشان ناچار بودند که نرخ‌های بالاتری را پیشنهاد بدهند.

 

------------

بیشتر بخوانید

یارانه‌ نقدی به هر نفر افزایش یافت
--------------------------------------

تعطیل شدن معاملات کاغذی

البته در مورد این اتفاق یک دلیل دیگر نیز عنوان می‌شد، از فردا معاملات کاغذی تعطیل می‌شود و تسویه این معاملات به بعد از تعطیلات موکول می‌شود. کم شدن فروشنده‌ها، می‌تواند ناشی از این مسئله نیز باشد.

مقاومت ۲۶ هزار تومان شکسته می شود؟

یک گروهی در بازار می‌گفتند، قیمت‌ها با خالی فروشی تا میانه کانال ۲۵ هزار تومان پایین آمده بود. اگر خالی فروشی‌ها بسته شود، می‌تواند قیمت برگردد و حتی مقاومت ۲۶ هزار تومانی فعلی شکسته شود.

اما گروه دیگر معتقد بودند که پس از ریزش دلار در بازار تهران، این افزایش تنها معنی اصلاح قیمت را می‌دهد و نباید به تحلیل‌های دیگری مراجعه کرد.

شوک روسی به بازار ارز ایران

البته که فاند خبری هم برای حرکت قیمت دلار در روز جاری مهیا بود. بازار نسبت به صحبت‌های نمایندگان مجلس و سخنگوی وزارت خارجه در مورد مذاکرات، روی خوشی نشان نداد و این صحبت‌ها را به معنی افزایش ریسک در مذاکرات وین تلقی کرد. از آن مهمتر، خبرهای مربوط به بازیگری روسیه در مذاکرات باعث تشدید انتظارات منفی در بازار ارز شده بود. البته برخی کانال‌های تلگرامی دلار هم چاشنی ماجرا را زیاد کرده بودند و کل خبرهای منفی یک هفته گذشته در مورد روسیه را سعی کردند امروز بازنشر بدهند.

--------------

بیشتر بخوانید

بدترین وضعیت ارزی در ایران
-------------------------------------------------


بازار ارز آسانسوری شد

یک عده از معامله‌گران می‌گفتند که خبرهای جدید بازار ارز را تبدیل به یک آسانسور کرده! هر مهمانی که وارد آسانسور بازار ارز می‌شود، بازار را با حرف‌هایش به سمت بالا و پایین می‌کشاند. بالا رفتن قیمت نفت، باعث می‌شود خریدار بازار احتیاط کند و نرخ پایین بیاید، از آن طرف بالا رفتن اونس جهانی باعث می‌شود که قیمت سکه بالا برود و روی قیمت دلار نیز اثر بگذارد. ثبات اخبار برجامی هم به شدت کم شده بود.

دلارهای نو در بازار برای عیدی دادن!

قیمت سکه در معاملات دوشنبه موازی دلار حرکت کرد و کانال ۱۲ میلیون تومان را پس گرفت، البته سکه برای صعود یک بال قوی به نام اونس جهانی نیز دارد. معامله‌گران مقاومت بعدی این فلز گرانبها را ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌دانستند.

موضوع جالبی که دیروز دیده می‌شد، ورود بسته‌های نوی دلار خرد به بازار بود؛ دلارهای نو یک و دو دلاری مثل دلارهای قدیمی فروش نمی‌رفتند، بین ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان قیمت خورده بودند. عیدی دلاری نیز موضوع جالبی بود که در این شرایط اقتصادی در بازار ارز دیده می‌شد./


https://www.asianews.ir/u/5pq
اخبار مرتبط
وزیر امور خارجه اوکراین در حالی درباره مذاکره زلنسکی و پوتین سخن گفت که امروز در ویدیویی اعلام کرد که من اینجا در کشورم هستم؛ اینجا مال من است و آن را رها نمی‌کنم!
براساس اصلاحیه امروز مجلس، دلار ۴۲۰۰ تومانی مشروط حذف شد و دولت باید به ازای آن به خانواده ها یارانه بیشتری بدهد؛ این در حالی است که پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هشدار داده بودند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ باعث افزایش شدید قیمت‌ها خواهد شد.
فروپاشی اقتصاد بر اثر اتخاذ سیاست‌های غلط ارزی و پولی و مالی و ارزیابی های نادرست از نتایج این سیاست‌ها و اعمال تحریم ها، وضعیت کلی اقتصاد به ویژه وضعیت ارزی کشور را در بدترین حالت ممکن قرار داد.
در نهمین روز حمله روسیه به اوکراین، سناتور لیندزی گراهام از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، درباره ترور او توضیحاتی داد.
هم‌زمان با آغاز مذاکرات روسیه و اوکراین در مرز بلاروس و در به دنبال تاثیرات تحریم بر اقتصاد روسیه، آشکار شده و این کشور روز دوشنبه بورس خود را تعطیل کرد؛ این در حالی است که نقشه گوگل از امروز در گوگل به حالت تعلیق درآمد.
با فرمان آماده باش هسته ای پوتین بازارهای جهانی و صعود اونس جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخل نیز صعودی شد.
یک روز پس از اعلام ضرب الاجل آمریکا برای ایران در مذاکرات وین، سایت نزدیک به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که مذاکرات در «مرز توافق یا بن بست» قرار دارد.
در حالی که خبر عرضه اولیه در هفته آینده زمزمه شده است، بازار سرمایه جزو اولین بازارهایی است که از مذاکرات وین تاثیر می گیرد و تمامی اخبار مثبت و منفی بر معاملات تاثیر گذار است.
بازار رمزارز امروز نیز سرخ پوش بود و بیت کوین به عقبگرد در کانال ۳۰ هزار دلاری ادامه داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید