صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۰
کد خبر: 8612
گزارشگر: 2
۶۱۰
۰
۰
۲
پذیرش تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا
روند پذیرش در دانشگاه های کانادا و مرور اطلاعات بررسی شده درمورد پذیرش تحصیلی در کانادا

دوره ها و مطالعات

نمرات دبیرستان یا نمرات پیش بینی شده که به طور کلی برای پذیرش نیاز است و نمرات سال آخر حداقل امتیاز/ نمره دوران دبیرستان باید ۷۰% باشد اما در مورد برخی دانشگاه های برتر این حداقل نمرات به ۸۵% افزایش می یابد.
اگر پذیرش در این دانشگاه ها به آزمون های بین المللی SAT و ACT نیاز دارند (که محتمل است) ، نتایج این آزمون ها در درخواست پذیرش شما ذکر و بررسی می شود.
آزمون پذیرش متمرکز دانشگاه های کانادا وجود ندارد ، بنابراین هر موسسه استاندارد های خاص خودش را تعیین می کند. با این حال در بخش زیر یک راهنمای کلی درباره ی آنچه در برنامه های مختلف تحصیلی احتیاج است آورده شده است.

پذیرش در دانشگاه های کانادا

آزمون ها

برای اطمینان از اینکه زبان انگلیسی شما در سطح مناسبی قرار دارد ، ممکن است نیاز به ارائه مدرک شرکت در آزمون TOEFL (با امتیاز 580-600) و آزمون IELTS (با نمره ۶.۵) باشد. اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه Francophone هستید باید مهارت زبانی خود در فرانسه را نیز اثبات کنید.

 

بیانیه هدف (انگیزه نامه)

 

بسیاری از دانشکده ها برای به دست آوردن اطلاعات شخصی شما به انگیزه نامه احتیاج دارند. این انگیزه نامه نه تنها برای فرایند ارزیابی درخواست شما ، بلکه برای اطمینان از تمکن مالی شما نیز مهم است و برای هیئت علمی و دانشکده مشخص می کند که درخواست پذیرش شما را به عنوان فرد متقاضی دارای شرایط لازم مورد بررسی قرار دهند . همچنین این بخش برای متمایز کردن درخواست پذیرش تحصیلی کانادا از باقی درخواست های ارسال شده مهم است. یک انگیزه نامه باید شامل دلیل انتخاب یک دوره خاص توسط شما ، تجربه کافی و تحصیلات شما برای انتخاب این دوره ، علایق شخصی شما و اهداف شغلی شما باشد. برخی از دوره ها مانند دوره های مدرسه کسب و کار سوالات تشریحی و با فرم و صورت مخصوص به خود را دارند. بعضی از برنامه ها نیز ممکن است رزومه شما و دلایل درخواست آن دوره خاص توسط شما را نیز طلب کنند.

 

مثالی از الزامات و شرایط یک داوطلب دیپلم بین المللی IB (برای دانشگاه تورنتو)

 

مدرک دیپلم IB (با سطح عالی یا متوسط )
• دوره های مقدماتی برنامه ها( برای برنامه هایی که به ریاضی نیاز دارند مطالعات ریاضی قابل قبول نیست و باید جز دروس اصلی باشند).
• حداقل نمره ۲۷ (شامل امتیازات اضافی نیست). بیش تر برنامه ها به نمرات بالا و قابل توجهی نیاز دارند
• برای برنامه های مهندسی و ریاضیات (نمرات سطح بالا) و فیزیک و شیمی (نمرات سطح بالایا نمرات سطح استاندارد) نیاز است.

پذیرش تحصیلی کانادا

سیستم درخواست پذیرش دانشگاه انتاریو کانادا

مرکز درخواست پذیرش های دانشگاه انتاریو تمام درخواست های کارشناسی و تخصصی را به نمایندگی از سوی دانشگاه دریافت و بررسی می کند (به جز کالج نظامی و سلطنتی کانادا ). متقاضیان پذیرش در دانشگاه ها ، درخواست های خود برای همه دانشگاه های مد نظرشان ارسال می کنند. این مرکز هیچ گونه اختیاری برای تصمیم قطعی پذیرش درخواست ها ندارد.

 

دوره کارشناسی

 

مرکز درخواست پذیرش دانشگاه انتاریو همه درخواست های کارشناسی را برای تمام دانشگاه ها یا برنامه های درخواست شده ارسال می کند و بسته به موقعیت و وضعیت درخواست ها حدود 105-101 مورد از درخواست ها بررسی می شوند.

 

دوره تخصصی

 

مرکز درخواست پذیرش های دانشگاه انتاریو ، درخواست های پذیرش تخصصی در زمینه ( پزشکی ، حقوق ، تدریس و علوم توان بخشی) را ارزیابی می کند و اگرچه درخواست ها را ارزیابی می کند ولی هیچ تصمیمی برای پذیرش نهایی دانشجو ها نمی گیرد.

سرویس پذیرش درخواست های دانشکده حقوق(OLSAS)

این سرویس برنامه های مربوط به پذیرش دانشکده های حقوق را بررسی می کند. درخواست های مربوط به دانشکده حقوق Osgoode Hall Law School را دانشگاه یورک پذیرش و بررسی می کند.

سرویس پذیرش درخواست های دانشکده پزشکی (OMSAS)

این سرویس درخواست های مربوط به پذیرش در مدارس پزشکی را پردازش می کند. دانشکده پزشکی شمالی که درخواست های پذیرش در دانشگاه لیکهد و لارنتین را بررسی می کند. دانشکده پزشکی و دارو Michael G. DeGriit درخواست های پذیرش مربوط به دانشگاه مک مستر را بررسی می کند. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی اسکول ، درخواست های پذیرش در دانشگاه وسترن را بررسی می کند.

سرویس پذیرش درخواست ها و برنامه های مربوط به علوم توان بخشی (ORPAS)

درخواست های مربوط به کادر درمانی ، فزیوتراپی ، ورزش درمانی ، شنوایی سنجی و آسیب شناسی گفتار و زبان را در مقطع کارشناسی ارشد در برخی از دانشگاه ها، دانشگاه انتاریو بررسی می کند.

سرویس پذیرش درخواست های آموزشی (TEAS)

درخواست های مربوط به پذیرش در دانشکده های آموزش را بررسی می کند.

دانشگاه انتاریو

حواله دلار کانادا

تمایز در پذیرش دانشگاه های کانادا

۱. به علایق خود متعهد باشید

مسئولان پذیرش دانشگاه های کانادا توصیه می کنند که دانش آموزان یک فعالیت خارج از برنامه درسی را دنبال کنند. هیچ وقت برای انجام یک علاقه و سرگرمی و فعالیت فوق برنامه ای زود نیست واگر برای مدت طولانی به یک فعالیت علاقه داشتید و آن را دنبال کردید ، این به شما کمک می کند که بتوانید خود را از دیگران متمایز کنید.

۲. در جستجوی شغلی برای خود باشید

کار داوطلبانه عالی است اما مشغول کاری بودن ثابت می کند که تلاش و توانایی شما به عنوان فردی که آمادگی پرداخت هزینه ها را داشته باشد باارزش و مهم بوده است.اگر این کار به مدرک شما مرتبط باشد خیلی بهتر است اما در غیر این صورت هم به پرورش مهارت های مهم قابل انتقال شما کمک می کند.

۳. تلاش کنید که مبتدی و خودکفا باشید

بیان کارهایی که خودتان به تنهایی در آن خود کفا بوده اید (نه کارهایی که طبق دستورالعمل دیگران کار کرده اید) در درخواست پذیرش شما ، به جالب بودن درخواست شما کمک می کند.

۴. تاکید روی نکات

اطمینان حاصل کنید که فرد پذیرش کننده که درخواست های شما را بررسی می کند در مورد توانایی های شما برای پیشرفت و موفقیت در کالج شکی نداشته باشد ، این به معنی نشان دادن توانایی های شما برای پشت سر گذاشتن چالش های زندگی دانشجویی ، انعطاف پذیری شما ، مثبت و باانرژی بودن ، خلاق و خودکفا بودن شماست. این موارد برای پذیرش شما در دانشگاه مورد نظرتان مهم هستند و باید دقیق و کامل بیان شوند.

همچنین بخوانید : حواله دلار کانادا

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/5u4
اخبار مرتبط
سیستم اکسپرس اینتری یکی از محبوب‌ترین و سریعترین روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا است. افراد ماهری که می‌خواهند در کانادا کار و زندگی کنند، با ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری و وارد کردن مشخصات خود در پروفایلشان می‌توانند در لیست متقاضیان قرار بگیرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید