صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۲
کد خبر: 8619
گزارشگر: 213
۷۳۰
۰
۰
۳
فاش شدن اطلاعات جهانی برای فعالان بازارهای اقتصادی

چرا جزییات فرمان اجرایی جو بایدن یک روز بعد از انتشار «حذف» شد؟

چرا جزییات فرمان اجرایی جو بایدن یک روز بعد از انتشار «حذف» شد؟
در حالی که بیانیه خزانه داری آمریکا توسط جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده یک روز زودتر منتشر و در ادامه محتوای مربوط به آن حذف شد؛ جزییاتی جهانی را برای برخی فعالان اقتصادی فاش کرد.

به گزارش آسیانیوز، بیانیه خزانه داری آمریکا توسط جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده یک روز زودتر منتشر شد و باعث شد جزئیات این فرمان فاش شود، در ادامه اما محتوای مربوط به این فرمان به سرعت از سایت وزارت خزانه داری حذف شد، اما در آرشیو وب جهانی این محتوا موجود است، برخی تحلیل‌گران معتقدند ممکن است این یک اشتباه نبوده باشد و به قصد افکارسنجی در این‌باره یک روز زودتر منتشر شده است.

----------------

بیشتر بخوانید

ایرانی ها در کریپتو «غافلگیر» شدند/قطع دسترسی کاربران ایرانی ارز دیجیتال به صرافی‌های بزرگ!

----------------------------------------

به هر روی با فاش شدن این جزئیات نگرانی فعالان بازار رمزارزها از این محتوای این فرمان کمی کاهش یافت و در پی این احساسات مثبت امروز بازار رمزارزها تماما سبزرنگ شد و بیتکوین تا کنون 8 درصد رشد داشته است.

طبق جزئیات فاش شده از این بیانیه توسط جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا ، رئیس جمهور جو بایدن در کل نگاه مثبتی به نوآوری در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه رمزارزها دارد و در این فرمان خواستار تلاش برای حمایت از نوآوری و در عین حال بررسی ریسک‌ها و تهدیدهای این صنعت شده است.

همچنین در این فرمان آمده است که دولت خواستار «رویکردی هماهنگ و جامع برای سیاست گذاری در زمینه دارایی دیجیتال» است.در بیانیه یلن آمده است که این فرمان اجرایی می تواند "منفعت قابل توجهی برای ملت، مصرف کنندگان و کسب و کارها داشته باشد."

ضمن آنکه خطرات مربوط به تامین مالی غیرقانونی، حمایت از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران و جلوگیری از تهدیدات سیستم مالی و اقتصادی گسترده‌تر به شدت رصد خواهد شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یلن همچنین تشریح کرده است که گام بعدی وزارت خزانه داری ایجاد فهم و درک بیشتر از دارایی های دیجیتال و نحوه تنظیم آنها در چارچوب مولفه های این فرمان است.

--------

بیشتر بخوانید

سرمایه گذاری در بیت کوین قوت گرفت/بازار «مبهم» طلا و دلار در دور پایان مذاکرات

-----------------------------------

 همچنین در این بیانیه آمده است که سایر آژانس‌ها و نهادهای ذیربط برای ایجاد گزارشی درباره «آینده پول و سیستم های پرداخت» بقا وزارت خزانه داری همکاری خواهند کرد.

این کار با مشارکت نهادهای بین المللی به منظور "ارتقای استانداردهای قوی و شرایط عادلانه تر" انجام خواهد شد، از این رو جنت یلن در این باره تاکید کرده است که: وزارت خزانه داری به همکاری با گروه های حامی سرمایه گذاران و کارشناسان مختلف ادامه خواهد داد و اینکه برای ارتقای یک سیستم مالی عادلانه تر، فراگیرتر و کارآمدتر تلاش خواهد کرد، در حالی که برای مقابله با تامین مالی غیرقانونی و جلوگیری از خطرات برای ثبات مالی و امنیت ملی همواره آماده خواهند بود و تدابیر مناسب در این زمینه را اتخاذ خواهند کرد .

وزارت خزانه داری همچنین شورای نظارت بر ثبات مالی را به منظور بررسی سیاستگذاری ها در این زمینه تشکیل خواهد داد این شورا مشخص خواهد کرد که آیا سیاستگذاری ها و تدابیر اتخاذ شده مناسب هستند یا خیر.

--------

بیشتر بخوانید

رمزریال‌ چگونه در بین مردم توزیع می شود

----------------------------------

 علی رغم رشد امروز بازار رمزارزها تاکنون واکنش های متفاوتی از سوی اعضای برجسته جامعه کریپتو صورت گرفته است.

ایوان ون نس، بنیانگذار Week In Ethereum، این بیانیه را یک بیانیه غیرقابل قبول خواند و این بیانیه را یک هیچ برگر (nothingburger) خواند.

  آرون مک‌دونالد، بنیانگذار Altered State Machineاحساسات شدیدتری را در مورد این بیانیه به اشتراک گذاشت. او در توییتی نوشت که احساسات یلن نشان می‌دهد که او به دنبال راهی است تا «اطمینان حاصل کنیم که قوی‌ترین سلاح را در ارتش خود داریم. دلار به عنوان تسویه حساب جهانی.»

او در این مورد اظهار داشت من "بیانیه یلن " را اینگونه ترجمه می کنم :

1. مطمئن شوید که قوی ترین سلاح را در ارتش خود حفظ می کنیم. دلار به عنوان تسویه جهانی (AML و غیره همه در این کادر قرار می‌گیرند، زیرا تحریم‌ها چگونه کار می‌کنند و چگونه قدرت نرم را به دست می‌آورید)

2. مطمئن شوید که می‌توانیم از این چیزها مالیات بگیریم.

-----------

بیشتر بخوانید

شرط ایلان ماسک برای خوردن مک‌دونالد در توئیت جدیدش/پایان سقوط رمزارزها در را است؟

---------------------------------------

 با تمام این اوصاف چنانکه پیش از این در برخی یادداشت ‌های سرویس کریپتوکارنسی آسیانیوز احتمال موضع گیری دولت بایدن در این زمینه را مورد بررسی قرار دادیم؛ چنانچه محتوای فرمان نهایی همان باشد که فاش شد، در نهایت این فرمان تاثیر مثبتی بر حوزه رمزارزها خواهد گذاشت؛ چرا که در زمانی که چین و روسیه فعالیت در این زمینه را ممنوع اعلام کرده‌اند، قانونگذاری توسط دولت آمریکا در این زمینه به منظور پذیرش واقعیت رمزارزها و سیاست‌گذاری درباره تحولات آتی موجب خواهد شد بسیاری از کشورهای دیگر از این تصمیم آمریکا بر اساس منافع ملی خود پیروی کنند.

این امر ممکن است موجب ایجاد محدودیت‌هایی برای فعالان بازار شود، اما در نهایت موجب خواهد شد فعالان بازار با اطمینان خاطر بیشتری در این زمینه فعالیت کنند؛ چرا که دیگر هر لحظه با خبرهای ضد و نقیض درباره ممنوعیت و غیرقانونی بودن رمزارزها روبرو نخواهند بود./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5ql
اخبار مرتبط
با افزایش فشار بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال به بهانه تحریم های روسیه، حساب‌های متعلق به کاربران OpenSea با IP ایرانی نیز به دلیل لیست تحریمی آمریکا علیه ایران مسدود شده است.
​آمریکا و کشورهای اروپایی بر سر قطع دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سوئیفت، توافق کردند؛ در حالی که بازارهای طلا، نفت و رمزارز، به تحریم جدید روسیه در رابطه با سوئیفت، واکنش نشان دادند.
داده‌ها نشان می‌دهد بازار بیت کوین با وجود نوسانات عجیب طی یک سال اخیر به پختگی چشمگیری رسیده است و نشانه‌ای از خروج گسترده سرمایه نیست و همین باعث می‌شود احتمال افت قیمت شدید ناشی از ترس بیشتر شود.
جالب است بدانید تتریا USDT پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا است. حجم معاملات روزانه آن بیش از دو برابر بیت کوین است و با سایر رمز ارزها حتی اتریوم اختلاف فاحش دارد.
کارشناسان گفتند بیت کوین همچنان پادشاه است و احتمالا این ارز دیجیتال می‌تواند در نیمه دوم سال به اوج خود برسد.
کارشناسان در حالی از تغییرات مبهم قیمت طلا و دلار در روزهای اخیر و تلاطم مذاکرات وین خبر می دهند که درباره رمزارزها عقیده دارند اگر بیت‌کوین بالای مقاومت ۴۲ هزار دلار تثبیت شود احتمال رشد ۴۰ درصدی این ارز وجود دارد.
رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.
در حالی که بانک مرکزی هنوز درباره «رمزریال» و قابلیت تبدیل آن به ارزهای دیگر جزییاتی منتشر نکرده است، از همگانی شدن رمزریال خبر داده است.
صرافی اکسکریپتویی با بهره گیری از دانش فنی متخصصین ایرانی اقدام به راه اندازی پلتفرم معاملاتی نموده است، تا کاربران ایرانی از معاملات ارزهای دیجیتال محروم نمانند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید