صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۱:۲۲
کد خبر: 8647
گزارشگر: 213
۶۳۷
۰
۰
۲
یادداشت/مهدی کریمی تفرشی؛ تهیه کننده فیلم

حرف مهم «ایده اصلی»

حرف مهم «ایده اصلی»
حرف اصلی فیلم «ایده اصلی» معضلات اجتماعی و سرابی است که آدم ها برای رسیدن به آن با هر وسیله و ابزاری تقلا می کنند و بخشی از پیچیدگی های ذهن انسان جاه طلب است./

به گزارش آسیانیوز، سینما قاب ماندگاری است که روایت گر زندگی تک تک ماست.

روایت گر غم ها و دردها و حسرت هایی که اغلب پشت لبخندهایمان پنهان می کنیم، به تصویر کشیدن پیچیدگی زندگی و رفتار انسان ها و واقعیاتی که اغلب ناگفته می ماند رسالتی است که بر دوش سازندگان یک فیلم هست و باید بتواند به درستی ذهن مخاطب را به چالش بکشاند و این هدف اصلی بود که ما در ساخت این فیلم به دنبال آن بودیم.

بر خلاف تصور بسیار از منتقدان به تصویر کشیدن زرق و برق های زندگی  برخی ایرانی ها حرف اصلی فیلم «ایده اصلی» نبوده بلکه ما تلاش کردیم تا معضلات اجتماعی و سرابی که آدم ها برای رسیدن به آن با هر وسیله و ابزاری تقلا می کنند و بخشی از پیچیدگی های ذهن انسان جاه طلب را به تصویر بکشیم. در واقع ما چیزی را خلق نکردیم بلکه تنها واقعیات و حقایق موجود در جامعه و معضلات اجتماعی پیرامون آن را به تصویر کشیدیم.

حرف مهم «ایده اصلی» asianews


متاسفانه ما عادت کرده ایم در مقابل نمایش سکانس های زندگی های لوکس در سینمای ایران واکنش منفی نشان دهیم و با کمال تاسف بسیاری از منتقدان در کمال بی رحمی حقایقی که فیلم قصد بازگو کردن آن را داشته و معضلات اجتماعی و دغدغه هایی که به آن پرداخته شده و تمام ظرافت های معمایی فیلم را نادیده گرفته و فیلم را محکوم به لوکس گرایی می کنند.

ساخت فیلم هایی با سبک معماگونه به دلیل پیچیدگی ها و ملزومات آن در کشور ما کمتر به آن پرداخته شده و کمتر کارگردان و تهیه کننده ای خود را با ورود به وادی ساخت این فیلم ها به چالش می کشد.

نکته دیگری که در این فرصت جا دارد به آن اشاره کنم این است که همه ما به خوبی می دانیم که ما مدیون پیشکسوتان عرصه سینما و تئاتر و کارگردانان و سازندگان پیشکسوت این سرزمین که حق بزرگی بر گردن سینما دارند هستیم.

ما از آنها بسیار آموختیم و آنها بودند که سینما را با تمام مشکلات و فراز و نشیب هایش در کشور به رشد و شکوفایی رساندند.

همه بخوبی می دانیم که این عزیزان بدون بودجه ها و سرمایه های کلان و با دست خالی و تنها با افکار و اندیشه های قوی محتوایی و استعدادها و توانمندی های کم نظیر در عرصه سینما آثاری ماندگار خلق کردند و بی انصافی است اگر امروز فراموش شوند و قدر و ارزش این بزرگان را ارج ننهیم. متاسفانه بسیاری از این بزرگان امروز خانه نشین هستند و کسی یادی از آنها نمی کند.

من از این فرصت می خواهم استفاده کنم و از تمامی اصحاب سینما و مسئولین خانه سینما تقاضا می کنم نگاه ویژه ای به این پیشکسوتان عرصه هنر داشته و اجازه ندهند تا این گنجینه های ارزشمند عرصه هنر در کنج عزلت خانه نشین شده و از فعالیت بازبمانند.

و نکته پایانی اینکه هنرمندان واقعی مردم هستند. مخاطبان فهیمی که با درک بالا ظرافت های فیلم را بخوبی تجزیه و تحلیل می کنند و به ما انگیزه و انرژی فعالیت می دهند و تنها عشق به مردم و پاسخ به دغدغه های ذهنی مردم با اصالت این کشور است که ما را در پیمودن این مسیر با همه مشکلات و پیچیدگی هایش هدایت و تشویق می کند.

امید که بتوانیم گوشه ای از دین خود را در عرصه هنر به این مردم ادا کنیم و در این روزها که مردم ما بدلیل انبوه مشکلات و دردها و گرفتاریهای اقتصادی حال خوشی ندارند حال خوش به آنها هدیه کنیم./

تهیه کننده سینما و عضو هیات مدیره انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5ra
اخبار مرتبط
در حالی که هنوز علت واقعی مرگ زهره فکورصبور، بازیگر جوان تلویزیون و سینما مشخص نشده است، بازپرس جنایی پرونده درباره موضوع عجیب خودکشی وی با مصرف قرص توضیحاتی داده است.
داریوش مهرجویی، کاگردان صاحب‌نام سینمای ایران، با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به ابطال مجوز نمایش آخرین ساخته خود و حذف از آن اکران نوروزی به شدت اعتراض کرد و گفت هر کاری می خواهید بکنید من حقم را می گیرم!
سردار آزمون به درگذشت زهره فکور صبور واکنش نشان داد و پیامی عجیب را در استوری اش درباره علت مرگ این بازیگر جوان منتشر کرد.
حالا تو کجا هستی، تو آنجایی و من دارم برایت می نویسم؛ تو آنجایی، میان کاکتوس ها و شغال ها. وقتی این نوشته را می خوانی، اینجا بازگشته ای و اسباب های من دیگر در انبار زیر شیروانی خواهند بود و من نخواهم بود.
منوچهر وثوق، بازیگر پرکار سینمای ایران پیش از انقلاب، روز یکشنبه هشتم اسفند در لندن درگذشت؛ وی در چند ماه گذشته دچار بیماری سرطان شده بود.
در حالی که کشور ایران اقتصادی مبتنی بر عوامل تولید دارد و هنوز نیروی کار به شکل کاملا تخصصی مورد استفاده قرار نمی گیرد، کارآفرینی و ورود به فضای کسب و کار و تولید بویژه در شرایط بحران اقتصادی، رکود و تحریم، ویژگی های شخصیتی منحصربفرد در کنار همت عالی و تسلیم ناپذیری را می طلبد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید