صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۱:۵۷
کد خبر: 8655
گزارشگر: 213
۷۸۸
۰
۰
۳
جو بایدن بار دیگر از احتمال جنگ جهانی سوم سخن گفت

وارد شدن ناتو به اوکراین؛ آغاز جنگ جهانی است

وارد شدن ناتو به اوکراین؛ آغاز جنگ جهانی است
جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا گفت درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه به معنای «جنگ جهانی سوم» است.

به گزارش آسیانیوز، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، می‌گوید «درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه» به معنای «جنگ جهانی سوم» است و باید از آن «پرهیز کنیم».

----------------

بیشتر بخوانید

ماموریت جدید ناتو

----------------------------------------
او که روز جمعه، ۲۰ اسفند در یک نشست خبری برای اعلام تحریم‌های بیشتر علیه روسیه سخن می‌گفت، تاکید کرد که آمریکا و ناتو « به شکل متحد و با تمام توان نظامی از وجب به وجب قلمرو کشورهای عضو ناتو» دفاع خواهند کرد.

سخنان آقای بایدن صریح ترین هشدار او در واکنش به اظهار نظر برخی از کارشناسان و مفسران در مورد سناریوهای گوناگون در جنگ اوکراین و احتمال مداخله نظامی آمریکا است.

تعدادی از قانونگذاران آمریکایی در روزهای گذشته ایجاد محدوده ممنوع پرواز بر فراز اوکراین را مطرح کرده‌اند ولی دولت آمریکا می‌گوید چنین اقدامی به معنای شلیک به سوی هواپیماهای روسی و در نتیجه درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه خواهد بود.

 دولت آمریکا در هفته‌های گذشته کمک‌های مالی و نظامی خود به اوکراین را افزایش داده است.

---------------

بیشتر بخوانید

لحظات «آغاز جنگ هسته‌ای» بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی+ویدیو

---------------------------------------------

در همین راستا، رهبران کنگره ایالات متحده روز چهارشنبه،‌ ۱۸ اسفندماه، به توافق دو حزبی برای کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری به اوکراین و متحدان اروپایی دست یافتند.

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، ابتدا ده میلیارد دلار برای کمک‌های نظامی، بشردوستانه و اقتصادی درخواست کرده بود، اما به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس حمایت هر دو طرف به اندازه‌ای قوی بود که این رقم در روز دوشنبه به ۱۲ میلیارد دلار و سرانجام به ۱۳.۶ میلیارد دلار رسید.

در روزهای اخیر اما برخی از رسانه ها و مفسران نیز این سئوال را مطرح کرده اند که آیا بکارگیری تسلیحات شیمیایی از سوی روسیه موجب واکنش نظامی آمریکا خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، نیز روز جمعه از وقوع حمله شیمیایی به دست روسیه ابراز نگرانی کرد.

او در واکنش به اتهام‌زنی روسیه مبنی بر این که اوکراین در تدارک حمله شیمیایی است، این اتهام را نشانه بدی دانست و گفت: «بارها به ما ثابت شده که اگر می‌خواهید بدانید برنامه روسیه چیست، ببینید خودش دیگران را به چه متهم می‌کند.»

رییس جمهوری و سایر مقامات ارشد دولت آمریکا در بارها تاکید کرده‌اند که واشنگتن قصد ندارد سربازان آمریکایی را برای جنگ با روسیه به اوکراین اعزام کند.

روز پنجشنبه در پی انتشار گزارش‌هایی در مورد احتمال بکارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط روسیه، سخنگوی کاخ سفید گفت:«رییس جمهوری آمریکا و متحدان ما در ناتو، نظر خود در مورد اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین را تغییر نداده‌اند.»

بایدن در عین حال در بخش دیگری از سخنان امروزش گفت اگر روسیه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، هزینه بسیار سنگینی خواهد پرداخت./

https://www.asianews.ir/u/5ri
اخبار مرتبط
خطر تروریسم و تهدیدهای ناشی از گسترش سلاح های کشتارجمعی و لزوم برقراری امنیت در منابع تولید و ایجادئ ثبات در بازارهای اقتصادی و مالی موجب شده است که پیمان دفاعی - نظامی ناتو در عصر جدید، کار ویژه جدیدی را برای خود تعریف کند.
بزرگترین ضرر کنندگان جنگ روسیه و اوکراین؛ میلیاردرهای روسی، خصوصا طرفداران خود پوتین خواهند بود؛ در حالی که باید دید اعتبار از دست رفته اقتصادی شرکت ها و بانک های روس بازگشت پذیر است؟
چگونگی آغاز جنگ جهانی سوم که جنگ هسته ای لقب دارد، بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شده است.
در حالی که برخی از مسولان اقدامات «تحریک آمیز» ناتو و آمریکا را دلیل حمله روسیه به اوکراین دانسته اند؛ برخی دیگر نیز پوتین را با هیتلر مقایسه و رفتار ایران را مستعمره گونه خطاب کردند؛ همچنانکه به گفته گروهی از کارشناسان در این میان سرنوشت مذاکرات برجامی در خطر بن بست قرار خواهد گرفت.
در حالی که جو بایدن از حمله روسیه به اوکراین اطمینان داشت و این حمله را آغاز جنگ جهانی توصیف کرده بود، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش به شکلی یکپارچه و قاطعانه به حمله روسیه به اوکراین پاسخ خواهند داد.
مصادف با حمله‌ی روسیه به اوکراین، ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد سیمپسون‌ها حمله‌ی روسیه به اوکراین را نیز پیش‌بینی کرده بودند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید