صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۸
کد خبر: 8667
گزارشگر: 213
۵۲۹
۰
۰
۴
کتاب «هنر مدیریت به روش خردمندان شرق» منتشر شد

بدبختی می تواند خوشبختی بیاورد

بدبختی می تواند خوشبختی بیاورد
«بدبختی می تواند خوشبختی بیاورد، خوشبختی می تواند بدبختی به بار آورد؛ این به خاطر آن است که وقتی کسی در موقعیت های بلا و خطر قرار دارد، سخت در فکر یافتن ایمنی و امنیت است»، جملاتی از کتاب تازه منتشر شده «هنر مدیریت به روش خردمندان شرق» است.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان: رفتار خشک و اخم های ممتد را فراموش کنید و بیابید تا از رهگذر روشنی‌یافتگان آن روزگاران کهن، مدیریت همراه با مهربانی بیاموزیم.

کتاب «هنر مدیریت به روش خردمندان شرق» اثر «توماس کلری» بر اساس هنر کهن ذن درس هایی باستانی و به یاد ماندنی را برای مدیریت شایسته‌تر به ارمغان آورده است.

----------------

بیشتر بخوانید

«موانع« دموکراسی در ایران؛ تک روی و خودمحوری روشنفکران

---------------------------------

در این کتاب می‌خوانیم:

« بدبختی می تواند خوشبختی بیاورد، خوشبختی می تواند بدبختی به بار آورد. این به خاطر آن است که وقتی کسی در موقعیت های بلا و خطر قرار دارد، سخت در فکر یافتن ایمنی و امنیت است و هنگامی که کسی عمیقا غوطه ور در نظم و انضباط است، توانایی جدی بودن، حزم، احتیاط، عقل و بصیرت پیدا می کند- به این ترتیب به خوشبختی دست می یابد و این زیبنده است.

هنگامی که خوشبختی، بدبختی به بار می آورد، برای آن است که مردم وقتی در حالت سکون به سر می برند، خود را تسلیم حرص و آز و تنبلی می کنند و بیشترشان تن پرور و تحقیر آمیز و خودپسند می شوند -در این جاست که بدبختی متولد می شود.

فرزانه ای گفته است: «داشتن دشواری های زیاد اراده را تکمیل می کند؛ نداشتن دشواری موجب تخریب انسان می شود.»

به دست آوردن، لبه ی از دست دادن است، از دست دادن، قلب به دست آوردن است. بنابراین نعمت ها را نمی توان بارها و بارها و دوباره و دوباره بازدید کرد، انسان نمی تواند همواره به امید به دست آوردن باشد. هنگامی که در موقعیت خوشبختی هستید و به بدبختی فکر می کنید، آنگاه آن خوشبختی می تواند برجای ماند؛ وقتی به دست آوردن را می بینید و به از دست دادن فکر می کنید، آن گاه به دست آوردن مطمئنا به سراغ تان می آید. بنابراین شخص متعالی کسی است که هنگام امنیت، خطر را از یاد نبرد، و وقتی روزگارش به سامان است، روز نابسامانی را فراموش نکند.

----------------

بیشتر بخوانید

برند «گوچی» در دنیای حسادت و رقابت

----------------------------------------------------

لینجیووان گفت: کسانی که در مقام مدیریت خود را بزرگ می پندارند، کمتر هر کاری را با موفقیت به پایان می رسانند. انگار که کیفیت فضیلت و تقوای ایشان سطحی است و معیار سنجش و حد و مرزشان تنگ نظرانه است و تجربه ی آموختن شان در حد پایین است. همچنین آن ها نمی توانند خیر و خوبی را دنبال کنند و برای درست کاری بکوشند و درست کاری را برای شکوفایی خود و دست یابی به واقع بینی پیشه کنند.»

کتاب «هنر مدیریت به روش خردمندان شرق» اثر توماس کلری با ترجمه دکتر محمد هوشمند ویژه از سوی انتشارات بهجت در ۲۳۱ صفحه رمنتشر شده است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5rt
اخبار مرتبط
روشنفکران ایران، مهم‌ترین خاستگاه و پایگاه احزاب و تشکل‌های سیاسی بودند، اما به دلایلی نظیر تقابل‌های شدید فرهنگی و ایدئولوژیک در جامعه ایرانی و همچنین خودمحوری و تکروی در میان خودشان،نتوانستند پیوند سیاسی و تشکیلاتی فعال و پایداری برقرار کنند.
قصه قلعه جادویی عقاب کوهستان را این بار در کتاب ولادیمیر بارتول می خوانیم؛ قلعه‌ای بر فراز صخره‌ای با شیب تند، پرتگاه‌های عمیق و خطرناک و غیرقابل دسترس که آشیانه حسن صباح عقاب کوهستان بوده است.
در تاریخ، ایرانیان مناسباتی دوستانه با همسایگان داشته‌اند که این قصه دوستی و هم‌آوایی در کتاب «روابط فرهنگی ایرانیان و ترکان» نوشته کامروز خسروی به وضوح بررسی شده است.
در ژوئن ۲۰۲۱، رویدادی دیوانه‌کننده در پرواز پاریس - نیویورک زندگی صدها زن و مرد را زیر و رو می‌کند؛ فرود اجباری و قرنطینه‌کردن مسافران و خدمه نشان می‌دهد که چیزی «ناجور» و نامرسوم مشاهده شده؛ نوعی «آنومالی» و ناهمخوانی در این رویدادِ مرموز ذهنیت متخصصان را مشغول و نگران کرده‌ است.
اثر داستانی «خانه گوچی» روایتگر قتل مائوریتزیو گوچی، نوه‌ی بنیان‌گذار شرکت گوچی شروع می‌شود و در فضایی مافیایی ادامه می‌یابد که سرشار از حسادت و رقابت و شکست و پیروزی است.
کتاب «در دفاع از خلیل ملکی» از تئوریسین‌ها و سیاست‌مداران معاصر درصدد است تا با بررسی زندگی و مبارزات خلیل ملکی این آموزگار پیشرو رفتار سیاسی بار دیگر ما را با ابعاد مثبت این شخصیت تاریخ ایران آشنا کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید