صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۳
کد خبر: 8679
گزارشگر: 306
۴۵۷
۰
۰
۱

خلع ید از 278 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جاری

خلع ید از 278 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جاری
یزد- رئیس کل دادگستری استان گفت:‌ با همت و مشارکت همه ادارات و نهادهای متولی و اهتمام سازمان های امنیتی و نظارتی در سال جاری 278 هکتار از اراضی ملی و موات رفع تصرف شد
آسیانیوز / یزد ؛ غلامعلی دهشیری در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد، افزود: ارزش ریالی این اراضی مبلغی بالغ بر 21 هزار میلیارد ریال است، که در این رابطه 413 متهم نیز شناسایی و دستگیر شدند. 
وی ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد، اظهار داشت: در 11 ماه گذشته سال جاری 253  مورد قلع و قمع نیز در استان صورت گرفت که بیشتر مربوط به اراضی راه و شهر سازی و منابع طبیعی بوده است.
این مقام قضایی بر تقویت گشت های نوروزی جهت صیانت از اموال عمومی و بیت المال تأکید کرد و بیان داشت: نباید اجازه داد، تعطیلات نوروزی عرصه جولان زمین خواران و متعرضین به اراضی ملی و دولتی تبدیل شود.
وی بر لزوم دقت و هوشیاری یگان های حفاظت ادارات متولی در امور اراضی در ایام تعطیلات نوروزی تأکید کرد و گفت: کشیک ویژه نوروزی یگان های حفاظت و استفاده از سایر ظرفیت های نظارتی و امنیتی دیگر سازمان ها در صورت ضرورت، می تواند از هر گونه تعدی و تجاوز به اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز پیشگیری کند.   
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در سال جاری به صورت فصلی جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در استان یزد تشکیل گردید و تصمیمات خوبی نیز در قالب مصوبات اجرایی و عملیاتی شد.
وی توجه به منابع طبیعی را یک موضوع ملی و مهم ذکر کرد و ابراز داشت: حفاظت از انفال وظیفه ای همگانی است و دستگاه قضایی نیز در این زمینه، همواره آماده و در میدان عمل قرار دارد.
دهشیری خاطر نشان کرد: استان یزد به لحاظ دارا بودن موقعیت و شرایط خاص جغرافیایی ، منابع گسترده طبیعی و میراث فرهنگی و همچنین استقرار صنایع مختلف از اهمیت ویژه برخودار بوده و در شورا سعی خواهد شد به صورت جدی از هر گونه تعرض یا تجاوز به حریم اراضی ملی و منابع طبیعی در استان پیشگیری بعمل آید.
شایان ذکر است در ان نشست در خصوص برخی از موضوعات مهم استان در حوزه زمین و مسکن بحث و تبادل نظر گردید و مقرر شد با اتخاذ بهترین راهکار های قانونی در جهت حفظ و صیانت از اموال عمومی و بیت المال اتخاذ تصمیم گردد.

سید محمد جواد عرفانفر

خلع ید از 278 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جاری , غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان 

https://www.asianews.ir/u/5s3
اخبار مرتبط
یزد - نیکوکار یزدی مبلغ ۳۰ میلیون ریال هزینه خیرات پدر و مادر مرحوم خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داد
یزد - در آستانه سال جدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه 20 از نفر قضات دستگاه قضا به صورت چهره به چهره با مددجویان زندان مرکزی یزد دیدار کردند
یزد - رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردکان از محکومیت 72 میلیون ریالی و نصب پارچه بر سر درب یک واحد صنفی خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید