صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۱
کد خبر: 8680
گزارشگر: 213
۶۶۸
۰
۰
۵
مروری بر بازار تنقلات در روزهای پایانی سال

اعلام قیمت مصوب انواع شیرینی در شب عید/چه آجیلی برای نوروز انتخاب کنیم؟

اعلام قیمت مصوب انواع شیرینی در شب عید/چه آجیلی برای نوروز انتخاب کنیم؟
قیمت شیرینی شب عید از سوی رئیس اتحادیه قنادان اعلام شد؛ همچنین خرید آجیل نیز موضوعی است که در آستانه نوروز از وجوه مختلف باید به آن توجه داشت.

به گزارش آسیانیوز، رئیس اتحادیه قنادان قیمت شیرینی شب عید را اعلام کرد. 

علی بهره‌مند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شیرینی‌های پر مصرف دارای نرخ مصوب هستند، گفت: بر این اساس قیمت شیرینی تر هر کیلو ۷۸ هزار تومان، زبان و پاپیونی ۶۵ هزار تومان، دانمارکی ۶۵ هزار تومان و کیک یزدی نیز ۴۹ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: قیمت شیرینی‌های مخصوص شب عید بر اساس مواد بکار رفته، رقابتی و متفاوت است. این قیمت‌ها بر اساس آنالیز قیمتی تعیین شده و تحت نظر اتحادیه قنادان است.

رئیس اتحادیه قنادان تهران تصریح کرد: در تامین مواد اولیه مشکلاتی داریم، ولی قیمت‌های مصوب تغییری نکرده است.به صرفه ای است.

صفر تا صد خرید آجیل عید

  به نقل از خراسان، مغزها و آجیل در کنار میوه و شیرینی از خوراکی‌هایی است که خوردن آن در مراسمی چون عید نوروز و شب یلدا بین ایرانیان مرسوم است. آجیل‌دارای چربی‌های مفید برای بدن است و خوردن به اندازه آن‌ها،ویتامین،پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز بدن نظیر کلسیم و فسفر را تامین می‌کند. بعداز قیمت زیاد ، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در هنگام خرید آجیل عید این است که چگونه آجیل با کیفیت بخریم. در ادامه به شما چند ترفند خواهیم گفت تا بهترین و سالم ترین خرید آجیل شب عید را داشته باشید.

نصف کنید
کمی از آجیلی که قصد خرید آن را دارید، از وسط نصف کنید. اگر داخل آجیل سوراخی دیده شد این آجیل نامرغوب است و به قول معروف کهنه شده است.

رنگ آجیل
به رنگ آجیل در هنگام خرید دقت کنید. آجیل هایی که دارای لکه‌های قهوه‌ای رنگ یا کدر هستند، ناسالم‌اند و باید آن‌ها را از فهرست خرید خود حذف کنید. آجیل مرغوب باید رنگ طبیعی داشته باشد. بنابراین اگر آجیلی بیش از حد براق بود به سالم بودن آن شک کنید. چون برخی فروشندگان سودجو برای جلب توجه مشتریان از رنگ های غیرمجاز برای براق کردن آجیل استفاده می‌کنند.

از خرید پسته‌هایی که پوست بسیار زرد و براق یا مغز قرمز رنگ‌شده دارند، خودداری کنید. دور تخمه‌های پررنگ را هم خط بکشید. آن‌ها را به زور رنگ‌های مصنوعی به این شکل درآورده‌اند.

آجیل را در مشت خود بریزید

  مقداری از آجیل را در مشت خود بریزید و کمی منتظر بمانید. سپس آن را خالی کنید و ببینید که آیا روی دست شما رنگ پس داده است؟
پس دادن رنگ، نشانه غیر بهداشتی بودن آجیل است. طبق دستورالعمل‌های بهداشتی، به کار بردن هر نوع رنگ، حتی رنگ‌های مجاز خوراکی، در تولید آجیل‌ ممنوع است.

خرید لب خندان‌ها ممنوع

  برای باز کردن پسته‌ها یا به اصطلاح خندان کردن‌شان، آن‌ها را در ظرف‌های آب گرم می‌ریزند تا باد کنند، بعد آن‌ها را داخل ظرف آب سرد می‌ریزند تا پوست‌شان به اصطلاح بترکد. این اختلاف دمای ناگهانی، یا به اصطلاح شوک حرارتی، روی کیفیت پسته تاثیر منفی می‌گذارد و علاوه برآن موجب نم‌کشیدن پسته هم می‌شود. این پسته‌ها زودتر فاسد می‌شوند.

تخمه‌های لب‌خندان هم انتخاب خوبی برای خرید نیستند. مغز تخمه وقتی در مجاورت هوا قرار می‌گیرد، علاوه بر طعم، کیفیت خود را نیز از دست می‌دهد و زودتر از انواع دربسته فاسد می‌شود.

با پوست بخرید
هنگامی که آجیل را مغز می‌کنید، تنها مدت تازگی آن‌ را کاهش می‌دهید.پس واقع‌بین باشیم. بسیاری از ما آجیل‌های مغز شده می‌خریم، زیرا در دسترس‌تر هستند و استفاده از آن‌ها هم ساده‌تر است اما اگر به دنبال داشتن یک آجیل با کیفیت‌تر با ماندگاری بالا هستید،انتخاب آجیل با پوست گزینه مناسب‌تری است.

چگونه آجیل اقتصادی بخریم ؟
معمولا آجیل دارای ترکیب یکسانی است. به جای این که از ترکیبات تکراری آجیل، استفاده کنید به آجیل خود تنوع دهید. آجیل های شیرین از جمله توت خشک، کشمش، انجیر، برگ زردآلو و برگ آلو را می‌توانید جایگزین آجیل شور کنید. استفاده از یک یا دو مغز به همراه یکی از تخمه ها در کنار آجیل شیرین ترکیب سالم و مقرون به صرفه ای است./

https://www.asianews.ir/u/5s5
اخبار مرتبط
به نظر می رسد جاده چالوس در آستانه سفرهای نوروزی مسدود شده و مشخص نیست تا چه زمانی بازگشایی آن به طول خواهد انجامید.
بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی شهرهای کشور، وضعیت محدودیت و تعطیلی فعالیت رشته‌های ورزشی اعلام شد.
یزد - مدیرکل میراث فرهنگی از برگزاری رویدادهای متنوع با هدف معرفی ظرفیت‌های استان خبر داد
یزد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از محدودیت تردد در ایام نوروز در بافت تاریخی خصوصا عرصه جهانی برای خودروها و موتورسیکلتها خبر داد
براساس گزارش های مجازی، معترضان در بسیاری از شهرهای کشور تجمع کردند و شعارهایی در انتقاد به مجلس و دولت سر دادند.
سفرهای نوروزی جدا از دسته‌ رنگبندی‌های کرونایی شهرها قرار گرفت و دو شرط اصلی برای انجام سفرهای نوروزی در نظر گرفته شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید