صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۳:۱۶
کد خبر: 8716
گزارشگر: 213
۷۴۳
۰
۰
۲
کمک معیشتی و عیدی های روزهای پایان سال

یارانه ها و پرداختی های باقی مانده تا آخر اسفند

یارانه ها و پرداختی های باقی مانده تا آخر اسفند
هنوز تعدادی از یارانه های و پرداختی های اسفند ماه باقی مانده است که به زودی واریز می شود.

به گزارش آسیانیوز، به نظر می‌رسد دو واریزی دیگر در روزهای باقی مانده از امسال انجام می‌شود، یکی بسته معیشتی نوروز و دیگری عیدی بازنشستگان جامانده.

-------------------

بیشتر بخوانید

پرداخت یارانه ۶۸۲ هزار تومانی در سال جاری یا ۱۴۰۱؟

---------------------------------------------------
اسفند ماه از نظر واریزی، شلوغ‌ترین ماه امسال بود. چرا که عیدی، سود سهام عدالت، دو یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین از جمله واریزی‌های این ماه بودند.

یارانه معیشتی بنزین در روز ۹ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. مبلغ این یارانه برای هر خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان بود. دومین یارانه نیز یارانه نقدی بود که به مبلغ ۴۵ هزار تومان برای هر نفر در روز ۲۰ اسفند ماه واریز شد.

در این ماه همچنین بسیاری از شاغلین عیدی خود را گرفتند. مبلغ عیدی امسال برای بازنشستگان و کارمندان به صورت ثابت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. همچنین مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای متاهلان و مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به‌‌ازای هر فررند پرداخت شد.

جدیدترین واریزی نیز به سود سهام عدالت مربوط می‌شود. طی دو روز گذشته سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد. مبلغ این سود برای دارنده سهام ۵۳۲ هزار تومان معادل ۵۷۵ هزار تومان و برای دارنده سهام یک میلیون تومانی نیز یک میلیون و ۸۰ هزار تومان بود.

۲ واریزی تا پایان سال
به نظر می‌رسد دو واریزی دیگر در روزهای باقی مانده از امسال انجام می‌شود، یکی بسته معیشتی نوروز و دیگری عیدی بازنشستگان جامانده.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی بسته معیشتی عید خبر داد و گفت: پرداخت بسته معیشتی عید را با معاون اول رئیس جمهور مطرح کردم و مردم می‌توانند منتظر خبرهای خوب باشند.

خبر خوش وزیر کار احتمالا درباره واریز یارانه جدید برای ایام نوروز است. مانند یارانه نقدی که دولت به مناسبت ۲۲ بهمن برای برخی از مردم واریز کرد یا یارانه معیشتی رمضان که فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به حساب برخی از سرپرستان خانوار پرداخت شد.

همچنبن این احتمال وجود دارد که دولت سبد کالا به مردم بدهد. چرا که مساله بسته معیشتی در دولت سیزدهم پیش از این هم مطرح شده بود.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت عیدی جاماندگان بازنشستگان کشوری با حقوق اسفند ماه خبر داد./


https://www.asianews.ir/u/5t9
اخبار مرتبط
براساس تصمیم نمایندگان مجلس، برخی خانواده‌ها در سال جدید یارانه ۶۸۲هزار تومانی دریافت خواهند کرد.
معاون پالایشی وزیر نفت گفت: اجرای طرح بنزین برای همه در حال بررسی است و برای اجرای سراسری آن تصمیم گرفته شد.
دولت در آستانه یکی از سخت ترین و حساس ترین تصمیمات دهه اخیر قرار دارد و باید حتما کارشناسان و نخبگان اقتصاد کشور دست به کار شوند و به کمک دولت بیایند.
با حذف ارز ترجیحی اعطای کالا برگ الکترنیکی برای خرید کالاهای اساسی نهایی شد؛ در این حالت به یارانه بگیران کالابرگ تعلق می گیرد.
براساس اصلاحیه امروز مجلس، دلار ۴۲۰۰ تومانی مشروط حذف شد و دولت باید به ازای آن به خانواده ها یارانه بیشتری بدهد؛ این در حالی است که پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هشدار داده بودند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ باعث افزایش شدید قیمت‌ها خواهد شد.
در حالی که بیشتر یارانه های اسفند تا پایان هفته و یا هدیه رییس جمهور به بهانه مبعث واریز خواهد شد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با حذف ارز ترجیحی، دولت یا باید یارانه بیشتری برای تامین کالاهای اساسی تخصیص دهد و یا آنکه باید میزان یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا کند.
در حالی که واریز چند یارانه تا روز سه شنبه اعلام شده است، در جلسه امروز قوا، پیشنهاد‌های دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.
شب گذشته اعطای ۲۰ لیتر سهمیه به هر فرد در جزیره کیش به صورت آزمایشی آغاز شده که خبر خوبی برای خانوار‌های فاقد خودرو و بهره‌مندی آن‌ها از یارانه انرژی محسوب می‌شود؛ این در حالی است که پیش از این سهمیه اختصاصی به افراد از سوی وزیر نفت ۱۵ لیتر اعلام شده بود.
در ماه پایانی سال آخرین یارانه‌های امسال واریز می‌شود؛ همچنانکه در دو دهه اول و سوم اسفند یک واریزی جدید اضافه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران صبح امروز گفت: تخصیص سهمیه بنزین به افراد در حال بررسی است و معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت زمان اجرای طرح توزیع سهمیه بنزین به همه افراد را اواخر دی یا اوایل بهمن اعلام کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید