صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
کد خبر: 8730
گزارشگر: 213
۱۰۴۴۹
۱
۱
۳
پرداخت یارانه های روزهای پایانی اسفند

آخرین وضعیت واریز بسته معیشتی نوروز ۱۴۰۱

آخرین وضعیت واریز بسته معیشتی نوروز ۱۴۰۱
در حالی که در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و زیاد شدن بیکاری دولت اعلام کرد که یارانه نقدی نوروز را در حمایت از معیشت مردم پرداخت می‌کند، امسال هنوز زمان واریز یارانه حمایتی و معیشتی نوروز مشخص نیست.

به گزارش آسیانیوز، دو هفته قبل وزیر کار وعده پرداخت بسته معیشتی نوروز را داده و گفته بود مردم منتظر خبرهای خوش باشند. اما تنها یک هفته تا نوروز باقی مانده و هیچ خبری از یارانه یا بسته معیشتی نوروز نیست.

۱۴ اسفند ماه حجت عبدالملکی از طراحی بسته معیشتی عید خبر داد و گفت: پیشنهاد پرداخت بسته معیشتی عید را به معاون اول رئیس جمهور داده‌ایم، جمع‌بندی نهایی برای تهیه این بسته معیشتی صورت گرفته و مردم باید منتظر خبر آن از سوی مقامات ذی ربط باشند.

به نقل از تجارت‌نیوز لیست مشمولان یارانه نوروز هم آماده شده و این طرح برای تصویب و اجرا به پاستور رفته و منتظر تایید رئیس جمهور و معاون اول اوست.

حالا ۱۰ روز از زمان وعده وزیر کار گذشته و هنوز هیچ خبری درباره پرداخت یا عدم پرداخت بسته معیشتی عید عنوان نشده است. با این تفاسیر این احتمال وجود دارد که دولت بر خلاف دو سال قبل، از پرداخت یارانه نوروز منصرف شده و مردم نباید منتظر واریزی و یارانه جدیدی باشند.

پرداخت یارانه نوروز لغو شد؟
در دو سال گذشته، با شیوع کرونا دولت در آستانه نوروز به مردم یارانه نقدی جداگانه‌ای را پرداخت کرد. در آن زمان به دلیل شیوع کرونا بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شده بودند و افراد بسیاری بیکار شدند. برای همین دولت اعلام کرد که یارانه نقدی نوروز را در حمایت از معیشت مردم پرداخت می‌کند.

اما به نظر می‌رسد که امسال پرداخت یارانه نوروز از دستور کار دولت خارج شده است. آن هم به دو دلیل، یکی اینکه امسال بر خلاف دو سال قبل، کسب‌وکارها تعطیل نبودند و دوم اینکه دولت امسال فشار مالی زیادی را تحمل کرد.

البته همچنان یک هفته تا نوروز باقی مانده و ممکن است دولت در چند روز باقیمانده سال، یارانه یا همان بسته معیشتی نوروز را پرداخت کند. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از این بسته معیشتی منتشر نشده، اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌داد که دولت قصد دارد در اسفند ماه و در آستانه سال جدید، علاوه بر یارانه‌های معمول، مبلغی به‌عنوان عیدی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز کند.

همچنین پیگیری‌ها نشان می‌داد لیستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واریز یارانه نوروز مشخص کرده، شامل چهار دهک اول درآمدی جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

یعنی حدود ۳۲ میلیون نفر مشمول بسته معیشتی عید می‌شوند. احتمالا اگر قرار بر واریز یارانه معیشتی نوروز باشد،همان افرادی که یارانه ۲۲ بهمن را دریافت کردند، می‌توانند منتظر دریافت بسته معیشتی عید هم باشند. اما مبلغ یارانه نوروز هنوز مشخص نیست و منتظر دستور رئیس جمهور است./

https://www.asianews.ir/u/5ti
اخبار مرتبط
هنوز تعدادی از یارانه های و پرداختی های اسفند ماه باقی مانده است که به زودی واریز می شود.
براساس تصمیم نمایندگان مجلس، برخی خانواده‌ها در سال جدید یارانه ۶۸۲هزار تومانی دریافت خواهند کرد.
معاون پالایشی وزیر نفت گفت: اجرای طرح بنزین برای همه در حال بررسی است و برای اجرای سراسری آن تصمیم گرفته شد.
دولت در آستانه یکی از سخت ترین و حساس ترین تصمیمات دهه اخیر قرار دارد و باید حتما کارشناسان و نخبگان اقتصاد کشور دست به کار شوند و به کمک دولت بیایند.
با حذف ارز ترجیحی اعطای کالا برگ الکترنیکی برای خرید کالاهای اساسی نهایی شد؛ در این حالت به یارانه بگیران کالابرگ تعلق می گیرد.
براساس اصلاحیه امروز مجلس، دلار ۴۲۰۰ تومانی مشروط حذف شد و دولت باید به ازای آن به خانواده ها یارانه بیشتری بدهد؛ این در حالی است که پیش از این تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هشدار داده بودند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ باعث افزایش شدید قیمت‌ها خواهد شد.
در حالی که بیشتر یارانه های اسفند تا پایان هفته و یا هدیه رییس جمهور به بهانه مبعث واریز خواهد شد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با حذف ارز ترجیحی، دولت یا باید یارانه بیشتری برای تامین کالاهای اساسی تخصیص دهد و یا آنکه باید میزان یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ابراهیم محمدی فر
۱۴۰۱/۰۱/۱۵
0
0
0

خونه هستم مریضی هستم مریضی پوستی بدنم خارش دارید بسیج فعال هستم سپاه بسته میشتی برام نیاورد وضیت مال خراب است پدرم آزمیمر دارید مادرپاهاش شکست است آدرس مهاباد آذربایجان غربی کوچه ۲۳ پلا ۸۰خیابان عبدلکریم فدایی منزل حسین محمدی فر شماره تماس۰۹۱۴۹۴۷۶۶۶۵ شماره ۰۹۳۹۷۳۳۲۳۶۵بهم زنگ بزنید کمک کنید یاعلی


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید