صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۸ تیر ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۹
کد خبر: 875
گزارشگر: 49
۷۷۹
۰
۰
۰

سود بانکها به قیمت نابودی اقتصاد کشور

به بانکها توصیه می شود با حرف های پوپو لیستی مثل بیت المال و غیره در صدد گول زدن مردم برنیایید چون بیت المال اکنون اسیر و گروگان خود بانک هاست.
طرح دوفوریتی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۵ تیرماه در خصوص  حذف بهره مرکب برای چندمین بار در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و احتمالا این شیر بی یال و دم بعد از چندین سال چکش کاری برای چندمین بار تبدیل به قانون خواهد شد، قانونی که هیچ وقت اجرا نشد و شاید هم اجرا نشود. 
وقتی همتی رئیس بانک مرکزی در جلسه فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی تبریز با افتخار عنوان می کند که من جلوی اجرای قانون را گرفتم و باز هم خواهم گرفت دیگر این خبر مجلسیان هیچ کدام از قربانیان ربای بانکی را شاد نمی کند. قانون زمانی کاربرد دارد که نهادی مثل بانک از آن تمکین کند و نه اینکه هیچ کدام از بخشنامه ها و قوانین آمره پولی و بانکی توسط بانکها بی ارزش تلقی شود.

 

از آنجا که ما کارآفرینان و تولید کنندگان هیچ امیدی به اجرای قوانین توسط بانکها نداریم و مصداق آن نیز همین قانون  حذف بهره های مرکب در بودجه سال ۹۷ بود که اصلا بانکها به آن وقعی ننهادند و حذف جرایم تسهیلات زیر صد میلیون تومان در سال جاری است که بانکها از اجرای آن سرباز می زنند و بانکها  در قانون به تفسیر خود عمل می کنند لذا با قطع امید از اجرای قوانین آمره توسط بانکها ، این بار روی سخن ما با نمایندگان محترم مجلس است.

 

البته جا دارد از آن ۱۸۵ نفری که شرایط مملکت را درک و به این مهم رای دادند تشکر نمائیم. ولی متاسفانه شاکله عزیزان حاضر در مجلس هنوز در خصوص مقدمات این طرح اطلاعات چندانی ندارند و به همین دلیل هربار بانکها با نفوذ ایادی خود در مراکز تصمیم گیر و سواستفاده از خلاء قانونی و تفاسیر متعدد باعث عدم اجرای این قوانین شده اند که جا دار توضیحاتی دراین باب ارائه شود.

 

متاسفانه نمایندگان محترم مجلس در باب این موضوع خشت اول را کج گذاشته اند ، اشتباه اول استفاده از کلمه (بخشش سود) است. در اینجا اصلا بخششی در کار نیست و سودی هم حاصل نشده است. عزیزان سود حاصل کار و تلاش و تولید است و سود انتظاری بوده و اگر محقق شود ، بانک به عنوان شریک و بر طبق قراردادهای منعقده حق مطالبه آن را دارد.پس وقتی سودی محقق نشده است بانکها بی جا می کنند که از تسهیلات گیرندگان بهره پول و یا همان ربای دوران جاهلی را دریافت و در محاسبات موهومی و صوری خود از بهره نیز بهره گرفته و آن را بین  سهامداران خود تقسیم می کنند که حال شما نمایندگان صحبت از بخشش آن می کنید.پس اول اینکه بانکها با اخذ ربا و برخلاف قانون بانکداری اسلامی و سواستفاده ابزاری از فقهای شورای فقهی بانکها و درست کردن کلاه شرعی با حراج و مزایده اموال قربانیان خود ، سود موهومی تشخیص داده  و به غارت اموال مردم پرداخته اند لذا پول زوری که از مردم گرفته اند را باید پس بدهند.چرا شما اسم این را بخشش می گذارید ؟ پس بخشش نیست و حذف و یا برگرداندن اموال مردم است در اینجا بانک بدهکار است و نه تسهیلات گیرنده چون بانک به تعهدات خود برابر عقود منعقده عمل نکرده است و دیگراینکه سود نیست وبهره است. پس شایسته است خشت اول را درست نموده و عنوان صحیح حذف بهره و بهره مرکب را استعمال تا وکلای کارکشته بانکها از کوچکترین ضعف بی اطلاعی نهادهای چون شورای نگهبان و مجمع تشخیص دگر بار سواستفاده نکنند. و پول زور گرفته شده از مردم را با طرح کلمه حساسیت برانگیز، بدهکاران بانکی و بیت المال به مغلطه نکشانند.

 

اگر بیت المالی باقی مانده باشد  از کل منابع ۸۵ درصد آن در اختیار ۱۳۰ نفر از بنگاهداران و زیر مجموعه خود بانک ها است و در خصوص ۱۵ درصد الباقی منابع نیز چیزی به اسم تسهیلات به نود هزار واحد صنعتی پرداخت نشده است و فقط بر روی کاغذ و تمدیدقراردادها به شکل صوری،  قرارداد های جدیدی برای تسویه دیون قبلی متورم شده و حاصل از ربا سند سازی گردیده است.
لذا به بانکها توصیه می شود با حرف های پوپو لیستی مثل بیت المال و غیره در صدد گول زدن مردم برنیایید چون بیت المال اکنون اسیر و گروگان خود بانک هاست. 
حال که متوجه شدیم بانکها اقتصاد را به گروگان و صاحبان کسب و کار را به دلیل محاسبات ربوی خانه خراب کرده اند و در اصل در شراکت بین تولید کننده و بانکها ، کسی که با انداختن نخودی در دیگ آش تولید کننده،  به اسم شراکت ، کل آش را با جایش بالا کشیده و در اصل با شناسایی سود موهوم و تقسیم آن بین سهامداران خود، بزرگترین بدهکار تاریخ کل این مملکت به مردم و صنایع تعطیل شده از جبر بانکها می باشد  از شما نمایندگان انتظار می رود این قانون را چنان تصویب کنید که جایی برای سواستفاده بانکها باقی نماند.

 

در اظهارات آقای پور ابراهیمی عضو اقتصادی کمسیون مجلس آمده است که ما سقف این مصوبه را دومیلیارد تعیین کردیم ، در اینجا باید بگویم برادر عزیز بانک پول زور گرفته وباید از حلقوم سهامدارانش بیرون کشیده و به مال باختگان پس دهد این چه توجیهی است
که فقط تسهیلات زیر دومیلیارد تومان شامل این مصوبه حذف بهره و بهرهای مرکب باشند سوال من این است که اگر بانک از تسهیلات بالای دومیلیارد نزول و ربا گرفته باشد حلال است. 
یا شما بعنوان قانون گذار در پی این هستید که دل هر دوطرف را بدست آورید ، این که طریقه قانون گذاری نیست شما در مجلس باید طرفداری حق را بکنید حال باطل می خواهد هرکسی باشد حتی بانک ، چرا کج دارو مریز می کنید. آیا می ترسید بانکها ورشکست شوند خب به درک اسفل السافلین که ورشکست می شوند. مگر این همه صنایع که از ظلم بانکها ورشکست شدند اینها مردم این سرزمین نبودند‌، چرا مماشات می کنید یکبار و برای همیشه استحاله کنید این باقی مانده رژیم منحوس ستم شاهی را و مطمئن باشید با بازگرداندن بهره های اضافی ۱۵ درصد منابع کل کشور که به صنایع و صاحبان کسب و کار تخصیص داده شده است این ها ورشکست نخواهند شد. اینها بهترین مکان های کشور را به اسم  شعبه بانکها که تعداد آن بالغ بر ۲۳۰۰۰ شعبه است در اختیار دارند، لطف کرده بفروشند و املاک به زور تصاحب کرده مردم را پس بدهند، آخر این چه حرفی است که رئیس بانک مرکزی در چند روز گذشته درشبکه یک صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران بیان کند که بانک مرکزی نمی تواند بهره های مرکب اخذ شده از مردم را از سهامداران پس بگیرد چون این سودهای موهومی بین سهامداران تقسیم شده است.این حرف مثل این است سارقی را دستگیر کنند و خواهان پس گرفتن اموال مسروقه باشند و دزد بگوید من این اموال را فروخته ماشین خریده ام و نمی توانم پس بدهم اینجا آن حاکم شرع باید با پس گردنی این پول را از سارق پس بگیرد نه آنکه رعایت حالش را بکند که ورشکست می شود بازهم عرض می کنم به درک که ورشکست می شود .

 

بانک ها در غفلت قانون گذار و مسئولین ، نعل به نعل نقشه های دشمنان کشور را در این جنگ اقتصادی اجرا کرده و اقتصاد مملکت را به فروپاشی کشانده و هزاران واحد صنعتی و کسب وکار را تعطیل و کارگران آن رابیکار نموده و باعث بی نظمی عمومی گردیده اند ، هشدار های پلیس را ببینید، می گویند حتی خانمها زیورآلات بدلی نیز همراه نداشته باشند این یعنی فاجعه ، وقتی بانکها مردم را به زیر خط فلاکت می رسانند. شکم گرسنه که ایمان ندارد این را من نمی گوییم اخیرا در محضر حضرت آیت الله جوادی آملی ایشان فرمودند که این شرایط اصلا زیبنده نظام نیست از طرفی رهبری معظم انقلاب هشدار می دهند که بانکها غلط می کنند بنگاهداری می کنند. مسئولان به جای نگاه کردن از شیشه های دودی اتومبیل هایشان در بین مردم بیایند و ببیند که بانکها چه بلایی بر سر مردم آورده اند و بعد شما نگران ورشکستگی بانکها هستید. من از مسئولین می خواهم فقط سری به باستی هیلز لواسان بزنید یا به مگا مال ها ،فروش یکی از این مجموعه ها پاسخ کل بهره های مرکب دریافتی و به ناحق بانکها را می دهد‌. چرا شما به دنبال ردیف بودجه برای باز پس دادن اموال به ناحق گرفته شده مردم توسط بانکها هستید، البته متوجه مظلوم نمایی بانکها در نزد افکار عمومی هستیم ولی شما باور نکنید و نفرمایید که بودجه حذف بهره مرکب را از مالیات بانکها  کسر می کنید ای طرح نیاز به بودجه و دست بردن به بیت المال ندارد و موضوع خیلی ساده است ، بانکها پول زور اخذ شده را برگردانند، پس به شما می گوییم بانکها ورشکست نمی شوند و قانون را هم اجرا نمی کنند.

 

از شما نمایندگان محترم انتظار دارد قانون را براساس درک درست از تخلفات بانکها وضع نموده و براین اهریمن رحم نکنید
ودر پایان از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضا داریم حال که بانکها به قوانین تمکین نمی کنند،  شما که درد مارا فهمیده اید در محاکم قضایی و در دعاوی مطروحه بر علیه بانکها ، اگر حق گفتیم حمایتمان نموده و با تشکیل دادگاه ویژه کارآفرینان و صنعتگران ، موجبات تسریع در وصول مطالبات صنعتگران ازبانکها را فراهم نموده تا قانونا و پس از استماع دادخواهی ربازدگان،  بانکها را قانونا ملزم به اجرا و تکمیل مشارکت ها نموده و خسارات وارده بر واحدهای صنعتی را جبران نمایند.
این تنها راه رونق تولید و احیا صنایع تعطیل شده و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.
 
مجید حسینی
https://www.asianews.ir/u/1tI
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید