صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۳
کد خبر: 8778
گزارشگر: 360
۶۱۷
۰
۰
۲

اختلاف نمایندگان کنگره فعلا به نفع رمزارزهاست

اختلاف نمایندگان کنگره فعلا به نفع رمزارزهاست
از آنجا که سیاست های دولت ایالات متحده در باره رمزارزها و قانون‌گذاری در این زمینه موضوع بسیاری مهمی برای جامعه رمزارها به ویژه جامعه رمزارز در ایران است، سرویس رمزارز آسیا نیوز تازه ترین اخبار در این زمینه را پیگیر خواهد شد، آخرین خبرها حاکی از این است که دامنه اختلاف بر سر سیاست‌گذاری در این زمینه از رقابت بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به رقابت درون احزاب به ویژه درون حزب دموکرات کشیده شده است
  از آنجا که سیاست های دولت ایالات متحده در باره رمزارزها و قانون‌گذاری در این زمینه موضوع بسیاری مهمی برای جامعه رمزارها به ویژه جامعه رمزارز در  ایران است، سرویس رمزارز آسیا نیوز تازه ترین اخبار در این زمینه را پیگیر خواهد شد، آخرین خبرها حاکی از این است که دامنه اختلاف بر سر سیاست‌گذاری در این زمینه از رقابت بین  دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به رقابت درون احزاب به ویژه درون حزب دموکرات کشیده شده است و چند چهره موثر دموکرات‌ در این زمینه با هم اختلاف نظر جدی  دارند، اما طبق تحلیل سایت معتبر کوین تلگراف این اختلاف نظرها  فعلا خبر بدی برای قانون‌گذاری در این زمینه محسوب نمی شوند. 
دولت بایدن به تازگی یک فرمان اجرایی برای ادامه تحقیقات در مورد دارایی‌های کریپتو به منظور قانون‌گذاری درباره آنها به تصویب رسانده است، اما سیاست‌مداران در حزب حاکم دموکرات همچنان در مورد رمزارزها اختلاف نظر دارند.
فقدان اجماع در میان دموکرات‌ها می‌تواند به این معنی باشد که هنوز با  تدوین  یک چارچوب نظارتی مترقی برای رمزارزها  فاصله زیادی وجود داریم – اما همچنین باعث می‌شود به لطف تلاش نمایندگان حامی رمزارزها مقررات نهایی خیلی سخت‌گیرانه نباشند. جامعه کریپتو با نام هایی که بارها و بارها در بحث دارایی های دیجیتال ظاهر می شوند آشنا هستند.
از یک طرف، شما سیاستمداران شدیداً ضد رمزارز مانند سناتورهای دموکرات الیزابت وارن و شرود براون را دارید، و در اردوگاه طرفدار نوآوری ارزهای دیجیتال افرادی مانند اعضای دموکرات کنگره، ریچی تورس و جیم هیمز هستند.
این شکاف عمیق است و کشمکش های سیاسی می تواند هر گونه فرآیند نظارتی را در ایالات متحده بیشتر به تاخیر بیندازد.
سناتور وارن اخیراً لایحه ای برای محدود کردن مبادلات رمزارزها برای جلوگیری از استفاده از دارایی های دیجیتال برای فرار از تحریم‌ها تنظیم کرده است. با این حال، گزارش شده است که روسیه به طور گسترده برای دور زدن تحریم ها به رمزارزها روی نخواهد آورد، حتی اگر افراد حقیقی تابعه روسیه چنین کنند.
وارن با نامه‌هایی به خزانه‌داری ، به جنگ خود علیه ارزهای دیجیتال ادامه داده است و  خواستار سخت‌گیری شدید و بیشتر این صنعت شده است. بر اساس گزارش‌ها، او اخیراً از سیستم بانکی انتقاد کرده و درباره ایجاد  رمزارز مرجع دلاری از سوی بانک مرکزی اضافه کرده است:
 
«جایگزین کردن یک سیستم کنترل نشده و تایید نشده که در آن کلاهبرداران، کلاهبرداران و تروریست‌ها با مصرف‌کنندگان عادی مخلوط می‌شوند و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چه کسی در طرف دیگر معامله است، جایگزین مطمئنی نیست»
خوشبختانه، چندین قانون‌گذار دموکرات از رمزارزها و نوآوری که برای سیستم مالی ایالات متحده به ارمغان خواهد آورد، حمایت می کنند. یکی از این سیاست‌گذاران، نماینده نیویورک ریچی تورس است که گفت: «پروژه غیرمتمرکز کردن بنیادی اینترنت و امور مالی برای من  یک کنش عمیقاً مترقی به نظر می‌رسد»
«شما هرگز نباید هیچ فناوری را با بدترین کاربرد آن تعریف کنید...در  رمزارزها چیزهای بیشتری نسبت به باج افزار وجود دارد».
جاش گاتهایمر دموکرات، که نماینده نیوجرسی است، برنامه هایی را برای تدوین مقررات در زمینه رمزارزها و استیبل کوین ها انجام داده است. ماه گذشته، او قانون نوآوری و حفاظت از استیبل کوین را مطرح کرد و در آن زمان بیان کرد که «گسترش رمزارزها ارزش بالقوه فوق‌العاده‌ای برای اقتصاد ما ارائه می‌دهد»
 از سوی دیگر چهار دموکرات موضع حمایتی خود را در نامه ای به دوحزب ارسال کردند که در 16 مارس به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال شد. این نامه را  گوتهایمر و تورس به همراه دارن سوتو نماینده فلوریدا و جیک اوچینکلاس نماینده کنگره ماساچوست امضا کردند.
با این تفاسیر به نظر می رسد وجود این اختلافات احتمالا مانع از اجماع بر سر ایجاد مقررات سختگیرانه در این زمینه خواهد شد و این امر در کنار نکات مثبت  فرمان اجرایی بایدن نهایتا  به نفع رمزارزها خواهد بود مگر اینکه تحولات آتی معادلات در این زمینه را  به کلی بر هم بزند.
 
https://www.asianews.ir/u/5us
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید