صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۳
کد خبر: 8781
گزارشگر: 213
۸۰۴
۰
۰
۲
آخرین وضعیت پرداختی های شب عید یارانه بگیران

واریز یارانه نوروز برای جاماندگان

واریز یارانه نوروز برای جاماندگان
با واریز یارانه نوروز از شب گذشته، بسیاری از مشمولان هنوز یارانه نگرفته‌اند یا مبلغ واریزی کمتر از مبلغ اعلام شده است.

به گزارش آسیانیوز، شب گذشته یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شد. اما بسیاری از مشمولان یارانه نگرفته‌اند و بسیاری هم می‌گویند مبلغ واریزی کمتر از مبلغ اعلام شده است. آیا واریز یارانه نوروز ادامه دارد؟

به نظر می‌رسد که لیست مشمولان یارانه نوروز بسته شده و تغییری در لیست ایجاد نمی‌شود. یعنی خانوارهایی که شامل یارانه نوروز نشده‌اند، نباید انتظار واریز یارانه در روزهای بعد را داشته باشند. چون این یارانه به برخی از افراد دهک یک تا چهار و برخی از مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده است. پس همه این افراد مشمول یارانه نیستند.

---------------

بیشتر بخوانید

پرداخت یارانه ۶۸۲ هزار تومانی در سال جاری یا ۱۴۰۱؟
-------------------------------------------------------------

اما برخی از خانوارهای چهار نفره در حالی که باید ۶۰۰ هزار تومان یارانه نوروز می‌‌گرفتند، تنها ۱۵۰ یا ۳۰۰ هزار تومان یارانه گرفته‌اند. آیا ممکن است واریزی یارانه این خانوارها تکمیل شود؟

تجارت نیوز نوشت هنوز هیچ‌کدام از مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار توضیحی درباره ادامه داشتن واریزی‌ها ارائه نکرده است. بنابراین نمی‌توان گفت واریزی‌ها ادامه دارد یا نه.

اما می‌توان در توضیح این سوال به تجربه واریز یارانه ۲۲ بهمن اشاره کرد. یارانه ۲۲ بهمن در شرایطی واریز شد که برخی از بانک‌ها یارانه مشمولان را با تاخیر واریز کردند. پیگیری‌های تجارت‌نیوز هم نشان می‌داد که برخی از بانک‌ها این واریزی را با تاخیر انجام داده‌اند.

بنابراین این بار هم ممکن است برخی از بانک‌ها هنوز یارانه را واریز نکرده باشند و تا پایان ساعت اداری امروز ۲۶ اسفند ماه واریزی‌ها ادامه داشته باشد. بنابراین کسانی که خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند تا پایان وقت کاری امروز هم صبر کنند.

این در حالی است که رئیس جمهور در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، یارانه حمایت معیشتی عید باستانی نوروز به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال به ازای هر یک از اعضای خانواده به حساب سرپرستان ۱۲ میلیون ۳۵۸ هزار سرپرست خانوار واریز می شود.

 -----------

بیشتر بخوانید

آخرین وضعیت واریز بسته معیشتی نوروز ۱۴۰۱
-------------------------------------------------
مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

چهار دهک اول کسانی‌اند که ملک یا خودرویی به نام خود ندارند. از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. همچنین مجموع درآمد خانوار از حداقل حقوق وزارت کار کمتر باشد. در واقع درآمد ثبت شده بالایی نداشته باشند./

https://www.asianews.ir/u/5uw
اخبار مرتبط
یارانه یک خانواده چهار نفره امشب به بیش از ۹۵۰ هزار تومان می‌رسد.
در حالی که در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و زیاد شدن بیکاری دولت اعلام کرد که یارانه نقدی نوروز را در حمایت از معیشت مردم پرداخت می‌کند، امسال هنوز زمان واریز یارانه حمایتی و معیشتی نوروز مشخص نیست.
هنوز تعدادی از یارانه های و پرداختی های اسفند ماه باقی مانده است که به زودی واریز می شود.
براساس تصمیم نمایندگان مجلس، برخی خانواده‌ها در سال جدید یارانه ۶۸۲هزار تومانی دریافت خواهند کرد.
معاون پالایشی وزیر نفت گفت: اجرای طرح بنزین برای همه در حال بررسی است و برای اجرای سراسری آن تصمیم گرفته شد.
دولت در آستانه یکی از سخت ترین و حساس ترین تصمیمات دهه اخیر قرار دارد و باید حتما کارشناسان و نخبگان اقتصاد کشور دست به کار شوند و به کمک دولت بیایند.
با حذف ارز ترجیحی اعطای کالا برگ الکترنیکی برای خرید کالاهای اساسی نهایی شد؛ در این حالت به یارانه بگیران کالابرگ تعلق می گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید