صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
کد خبر: 8792
گزارشگر: 213
۶۱۹۸
۱
۰
۵
سخنگوی سپاه پاسداران حمله به غرب ایران را تایید کرد

«جزییات» حمله اسراییل به کرمانشاه

«جزییات» حمله اسراییل به کرمانشاه
در حالی که برخی گزارش های خارجی از حمله اسرائیل به کرمانشاه و نابودی شمار زیادی از پهپادهای ایران خبر دادند، این رویداد را به تازگی سپاه پاسداران تایید کرده است.

به گزارش آسیانیوز، برخی رسانه های خارجی از جمله روزنامه هاآرتص گزارش داده است در جریان حمله اسرائیل به یک پایگاه هوایی در کرمانشاه، صدها پهپاد ایرانی از انواع مختلف نابود شده‌اند.

به نوشته هاآرتص، در جریان آن حمله شش پهپاد اسرائیلی که یک ماه گذشته به غرب ایران رخ داد، تعداد زیادی از پهپادهای موجود در محل را نابود کردند.

------

بیشتر بخوانید

علت حمله سپاه پاسداران به اربیل
-------------------------------------------
برخی از رسانه‌های در لبنان و عراق، از جمله شبکه تلویزیونی المیادین، گفته اند حمله موشکی شامگاه شنبه ایران به اربیل عراق در واکنش به حمله کرمانشاه بوده است.

المیادین همچنین نوشته محلی که در اربیل هدف موشک‌های سپاه پاسداران قرار گرفت محل «هدایت» پهپادهای حمله‌کننده به مقر نظامی در کرمانشاه بود.

المیادین نیز تعداد پهپادهای اسرائیلی در آن حمله را شش پهپاد ذکر کرده است.

همچنین حدود یک ماه پیش گزارش‌هایی درباره آتش‌سوزی گسترده در یک پایگاه سپاه پاسداران در ماهیدشت کرمانشاه منتشر شد که اظهار نظری رسمی درباره آن منتشر نشد و فقط برخی مقام‌های سپاه پاسداران گفتند حریق در انبار نگهداری روغن و مواد قابل اشتعال این نهاد نظامی رخ داده است.

پیش از آن نیز، شامگاه ۲۵ دی، ساکنان کرمانشاه و شهرهای اطراف آن از شنیدن صداهای متعدد انفجار خبر دادند اما خبرگزاری تسنیم،  منبع این صداها را «وقوع رعد و برق در منطقه غرب کشور» ذکر کرد و برخی دیگر از  نیز «اقدامات آموزشی» نیروهای مسلح در محل را علت صداهای شنیده شده ذکر کردند.

---------------

بیشتر بخوانید

مشکلات سربازان خدمت کرده در بسیج و سپاه برای مهاجرت به آمریکا/ثبت شکایات در دادگاه فدرال

--------------------------------------------------------

در همین حال، شامگاه دوشنبه در پی یک حمله سایبری شماری از وبسایت‌های دولتی اسرائیل نزدیک به یک ساعت از دسترس خارج شدند.


نهاد امنیت سایبری اسرائیل با اشاره به اینکه در این حمله اطلاعاتی به سرقت نرفته است گفت این اختلال در نتیجه یک حمله از نوع ایجاد ترافیک سنگین برای وبسایت‌ها بود و موضوع در دست بررسی است.

رسانه‌های اسرائیل انگشت اتهام را در این زمینه به سوی ایران نشانه گرفته‌اند.

این در حالی است که امروز، ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، سخنگوی سپاه با تاکید بر هشدار مکرر تهران به مقامات کردستان عراق درباره چند مقر موساد در این منطقه گفت: اگر عراق برای برچیدن این مقرها کاری نکند، ایران دوباره پاسخ خواهد داد.


رمضان شریف سخنگوی سپاه در گفت‌وگو با المسیره، اظهار داشت: این حق طبیعی است که هر مقری که از آن هر حمله‌ای که امنیت ایران را هدف قرار دهد، تخریب کنیم و این یک خط قرمز است.

وی گفت: سفیر ایران در عراق اعلام کرد که چندین بار به منطقه کردستان عراق درباره وجود همین مقر موساد که مورد حمله قرار گرفت و همچنین دو مقر دیگر هشدار داده بود.

سخنگوی سپاه افزود: صهیونیست‌ها خودشان اعلام کردند که پهپادهایشان که به فراز پایگاهی در کرمانشاه آمدند از مقرهایشان در اربیل به پرواز درآمده بودند./

https://www.asianews.ir/u/5v5
اخبار مرتبط
در حالی که پنتاگون در حال بررسی حمله گزارش شده در نزدیکی اربیل است، سپاه پاسداران اعلام کرد که دلیل حمله به اربیل عراق کشته شدن دو سپاهی در سوریه بوده است.
در حالی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از فعال کردن برنامه نظامی حفظ قلمرو پیمان [ناتو] در برابر روسیه خبر داد که این پیمان(آتلانتیک شمالی) برای اولین بار در تاریخ خود، برنامه واکنش دفاعی را فعال کرده است.
مصادف با حمله‌ی روسیه به اوکراین، ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد سیمپسون‌ها حمله‌ی روسیه به اوکراین را نیز پیش‌بینی کرده بودند!
ناوگان پنجم نیروهای هوایی آمریک مدعی شد ناوگان پهپادی جدید شامل ۱۰۰ هواپیمای بدون سرنشین سطحی و زیرآبی که قابلیت دیدبانی نیروی دریایی آمریکا در آب‌های منطقه را با هوش مصنوعی دارد در خلیج فارس مستقر خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حسین
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
0
0

من عاشق این نظامم. اگ واقعا خسارتی و اتفاقی رخ داده ، پس کو او لایه های پنجاه تایی هوایی ؟چطوری این ریز پرنده ها وارد شدند ؟کو او پدافندها و رادارها؟چرا چرا چرا


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید