صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۲
کد خبر: 8796
گزارشگر: 360
۹۴۱
۰
۰
۴
ماینرهای دارای بیشترین بیتکوین بی وقفه در حال گسترش خود هستند

تحلیل بیت‌کوین بر اساس رفتار ماینرهای بیت‌کوین

تحلیل بیت‌کوین بر اساس رفتار ماینرهای بیت‌کوین
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز : ماینرهای دارای بیشترین بیتکوین بی وقفه در حال گسترش خود هستند ،طبق معیارهای ماینینگ یا همان استخراج بیت‌کوین، ماینرها نه تنها از میزان استخراج خود نکاسته‌اند و سخت کار می‌کنند، بلکه می خواهند هش‌ریت (نرخ میزان استخراج) خود را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهند.
این نکته از منظر تحلیلی برای سرمایه‌گذاران،معامله‌گران و یا هولدرهای بیت‌کوین از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نگهداری بیت‌کوین توسط میانرهای بزرگ و همچنین گسترش فعالیت آنها نشان از این دارد اولا فعلا فشار فروش چندانی از سمت آن‌ها متوجه بازار نیست ودوما آن‌ها برآورد مثبتی از آینده بازار در سال پیش‌رو دارند و بر این باورند که علارغم چالش‌هایی که صنعت رمزارز با آنها روبرو است می توانند بیت‌های خود را در قیمت‌های بسیار بالاتری از قیمت کنونی به فروش برسانند و این امر می تواند کمک موثری باشد برای فهم بیشتر معامله‌گران خرد از یکی از مولفه های تحلیلی بازار، یعنی رفتار ماینرهای دارای بیشترین بیت‌کوین.  
طبق داده‌های پلتفرم معتبر آرکان ریسرچ “Arcane Research” آن دسته از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که به صورت عمومی فهرست شده‌اند، «به‌طور مداوم به دنبال فرصت‌های گسترش کار خود هستند»، زیرا «در سال ۲۰۲۲ قصد دارند هش‌ریت (نرخ استخراج بیتکوین )را سریع‌تر از کل شبکه افزایش دهند».

نمودار 1نمودار پیش بینی هش‌ریت (نرخ استخراج)استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که به صورت عمومی فهرست شده‌اند، (ستون‌های سیاه نمایانگر نرخ استراج در حال حاضر است و ستون‌های آبی نمایانگر پیش بینی نرخ استخراج در پایان سال 2022) منبع: Arcane Research

 بر اساس آخرین ارقام شاخص مصرف برق استخراجِ  بیت‌کوینِ کمبریج، 44.95 درصد از نرخ استخراج جهانی بیت‌کوین از ماینرهای آمریکای شمالی ناشی می شود. پیش بینی افزایش نرخ استخراج  در میان میانرهای بیت‌کوین که به صورت عمومی لیست شده اند، می تواند حاکی از این باشد که "احتمالاً  نرخ استخراج واقعا  افزایش می یابد."

جاران ملورد تحلیلگر پلتفرم آرکان ریسرچ  در گفتگویی به کوین تلگراف اعلام کرده است : «بیشتر ماینرهایی که در فهرست عمومی قرار دارند، استراتژی هولد(نگهداری)بیت‌کوین را دنبال می‌کنند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا بیت‌کوین استخراج شده خود را تا جایی که می توانند حفظ کنند.
استراتژی هولد(نگهداری) آنها را قادر می‌سازد که به تبدیل به  مقصد و ابزار سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران دیگری شوند که می‌خواهند به‌طور غیرمستقیم در بیت‌کوین سرمایه گذاری کنند،این بدان معناست که حتی سرمایه‌گذارانی‌که پیش از این اعتقادی به سرمایه‌گذاری در این زمینه را نداشته‌اند و  یا تخصص این امر را ندارند از طریق سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در این ماینرها به بازار رمزارزها وارد می‌شوند.   
ویت گیبز، بنیانگذار و مدیر عامل یک شرکت بزرگ استخراج بیت‌کوین با نام کمپاس ماینینگ"Compass Mining"، در گفتگو با کوین تلگراف اعلام کرده است که :«شرکت‌های استخراج عمومی قطعاً در مورد نگهداری بیت‌کوین مزیتی را تشخیص داده‌اند زیرا به بازارهای سرمایه دسترسی دارند.»
آنها برای خرید ماشین‌های استخراج بیشتر، افزایش فضا و غیره نیازی به نقد کردن و فروش  بیت‌کوین خود ندارند. بنابراین، آنها می توانند جایگاه تثبیت شده ای در بازار بیت‌کوین داشته باشند.
گیبز اضافه می‌کند که برخی از بزرگترین ماینرها به میزان عجیب و غریبی بیت‌کوین دارند، همچنین داده‌هایی که توسط یک پلتفرم تحلیلی دیگر با عنوان بیتکوین تریژر BitcoinTreasurie”" منتشر شده است، حاکی از این است  شرکت استخراج بیت کوین مارتون Marathon  صاحب سومین مقدار بیت کوین در بین کمپانی‌های  بزرگ دنیا است ،درست پس از تسلا  Tesla  و میکرو استراتژی MicroStrategy.
نمودار 2
 نمودار دارایی بیت‌کوین استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که به صورت عمومی فهرست شده اند. منبع: Arcane Research
 نکته مهم این است که از ژانویه 2021، ذخایر ماینرها به طور پیوسته در حال افزایش است که بازتاب استراتژی هولد یا نگهداری بیت‌کون توسط آنهاست. گیبز پیشنهاد می‌کند که شرکت‌های استخراج بیت‌کوین که به صورت عمومی فعالیت می کنند، «رویکرد صعودی بیشتری نسبت به  بیت‌کوین اتخاذ کرده‌اند».
 وی افزود شرکت‌ها به بیت‌کوین در ترازنامه خود به عنوان راهی برای بالا بردن ارزش بازار خود نگاه می‌کنند.
نمودار 3
نمودار ذخایر ماینرها( رنگ آبی) که به طور پیوسته در حال افزایش است. منبع: CryptoQuant
جاران ملورد تحلیلگر آرکان ریسرچ همچنین بر این امر واقف است که سهام استخراج بیت‌کوین به طور فزاینده‌ای در بازارهای مالی قدیمی محبوبیت دارد چرا که تقاضا برای ابزارهای سرمایه‌گذاری بیت‌کوین بالا است، به ویژه در ایالات متحده، زیرا بازار صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس بیت‌کوین نابالغ است ، همه این عوامل باعث می شود این تحلیلگر معتبر نظری مثبت به تحقق فرایند افزایش نرخ استخراج بیت‌کون و به طور کلی بازار داشته باشد. البته بیان این نکته اهمیت بالایی دارد که موضوع صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) می تواند به  پاشنه آشیل بیت‌کوین در این زمینه تبدیل شود ، زیرا پیشنهاد‌های متعدد ایجاد  صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس آمریکا (ETF) پی در پی از سوی نهاد های زیربط  رد شده است.
در حالی که علاقه بازار برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین افزایش می‌یابد، ملرود همصدا با گیبز دلیل جذاب و مؤثر بودن مدل کسب‌وکار استخراج  بیتکوین را در سطور زیر چنین  خلاصه می کند:
ماینرها به طور غیر مستقیم برخی از بزرگترین گاوهای(خریداران) بیت‌کوین هستند و از بازارهای دارای ارزش و بدهی بسیار توسعه یافته در ایالات متحده برای جمع آوری پول برای پرداخت هزینه‌های توسعه و عملیات خود استفاده می‌کنند واین امر به آنها اجازه می دهد بیت‌کوین استخراج شده خود را حفظ کنند و آن‌ها را نفروشند.
به عنوان مثال یک شرکت استخراج کننده بیت‌کوین با نام " بیت‌کوین ماینر هات هشت"اخیراً رکورد قابل توجهی از  استخراج  به ثبت رسانده است و دارایی کل بیت‌کوین آن 100 درصد افزایش یافته است. نهایتا شاید سال 2022 سال فوق‌العاده ای برای خریداران نباشد و روند ‌بیت‌کوین سراسر صعودی نباشد ، اما مطمئناً زمان خوبی است برای  استخراج آن .
 
https://www.asianews.ir/u/5v9
اخبار مرتبط
از آنجا که سیاست های دولت ایالات متحده در باره رمزارزها و قانون‌گذاری در این زمینه موضوع بسیاری مهمی برای جامعه رمزارها به ویژه جامعه رمزارز در ایران است، سرویس رمزارز آسیا نیوز تازه ترین اخبار در این زمینه را پیگیر خواهد شد، آخرین خبرها حاکی از این است که دامنه اختلاف بر سر سیاست‌گذاری در این زمینه از رقابت بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به رقابت درون احزاب به ویژه درون حزب دموکرات کشیده شده است
نوشتار زیر ترجمه مقدمه یک کتاب تازه و جذاب است با عنوان "بیت‌کوین ونیز است" نوشته آلن فارینگتون و ساشا مایرز، البته مقدمه این کتاب را الکس گلادشتاین از فعالان برجسته حقوق بشر نگاشته است ، ترجمه این مقدمه به مناسبت آغار به کار سرویس رمزارز آسیا نیوز آنلاین تقدیم مخاطبان می گردد،در سرویس رمزارز آسیا نیوزآنلاین تلاش خواهیم کرد علاوه بر ارائه اخبار،تحلیل و گزارش های به روز و دقیق حوزه رمزارزها و بلاک‌چین درباره اهمیت این حوزه از منظر آینده پژوهی نیز ایده های مهمی را با شما در میان بگذاریم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید