صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۴
کد خبر: 8798
گزارشگر: 213
۱۵۱۶
۰
۰
۴
ادامه نبرد قرمزها و آبی های پایتخت در آستانه نوروز ۱۴۰۱

عاقبت حواشی جنجالی دربی آخر سال

عاقبت حواشی جنجالی دربی آخر سال
حواشی داوری، و اعتراض های مختلف و موضوع شکایت های دنباله دار به داوری به بخشی جدایی ناپذیر از لیگ ایران به خصوص دربی تبدیل و ظاهرا در بازی امسال هم نفس گیر شده است.

به گزارش آسیانیوز، دربی 98 پایتخت به مانند دیگر بازی‌های لیگ برتر پر از هیاهو و اعتراض بود.

به نظر می رسد حواشی داوری، و اعتراض های مختلف به داوری به بخشی جدایی ناپذیر از لیگ ایران به خصوص دربی تبدیل شده.

تا جایی که با هر سوت داور نفرات زیادی به سمت او هجوم می برند و به داور اعتراض می کنند. در بازی پنج شنبه هم سید مهدی سید علی طعم این اعتراضات را حسابی چشید. او ابتدا در برخورد بین یامگا و گوهری، دستور به ادامه بازی داد در حالی که آبی ها اعتقاد به پنالتی داشتند که نوید مظفری کارشناس داوری، آن را پنالتی ندانست و در مقابل تورج حق وردی گفت که باید پنالتی اعلام می شد.

در سوی مقابل، در دقیقه ۸۰ بازی، وقتی که بازیکن مصدوم پرسپولیس از زمین خارج شده بود، یحیی گل محمدی قصد داشت یک تعویض انجام دهد که داور اجازه تعویض را نداد و در ادامه روی همان موقعیت، ارسال صالح حردانی با ضربه سر ژستد به گل تبدیل شد تا سرمربی پرسپولیس حسابی از کوره در برود.

عاقبت حواشی جنجالی دربی آخر سال

آنچه گذشت

به نقل از خبرآنلاین، دربی پایتخت با نتیجه مساوی به پایان رسید تا کورس قهرمانی بین سرخابی ها همچنان ادامه داشته باشد.

امیررضا احمدی؛ نود و هشتمین دربی پایتخت در حالی عصر روز گذشته برگزار شد که بازی جذاب دو تیم هیجان زیادی داشت اما نهایتا بدون برنده به پایان رسید تا اختلاف امتیازی دو تیم همچنان حفظ شود.

این بازی در حالی به تساوی رسید که هیچ یک از دو تیم، بازی همیشگی خود را ارائه نکردند. استقلالی ها بر خلاف بازی های گذشته، در خط دفاع که نقطه قوتشان بود لرزان ظاهر شدند و در مقابل قرمزها هم آشفته بازی کردند و همین آشفتگی باعث شد تا موقعیت های مختلفی برای رقیب ایجاد شود. اگر چه آخرین دربی قرن، در ورزشگاه آزادی برنده نداشت اما جذابیت، حواشی و نکات بسیاری داشت که در ادامه به آن می پردازیم.

از بلیت ۵۰۰ هزار تومانی تا قاچاق هوادار!

از همان لحظه باز شدن سایت بلیت فروشی، مهم ترین انتقاد به این موضوع قیمت های بالای بلیت بود که از صد هزار شروع می شد و تا ۵۰۰ هزار هم دیده شد. از طرفی اختلال های عجیب در بلیت فروشی باعث شده بود تا مشکلات زیادی برای هوادارانی که قصد ورود به ورزشگاه را داشتند به وجود بیاید.


نکته عجیب تر البته موضوعی به نام قاچاق هوادار به داخل ورزشگاه بود!

در حاشیه دربی اتفاق عجیبی رخ داد تا باردیگر ثابت شود که بلیت فروشی الکترونیکی هیچ کمکی به از بین بردن بازار سیاه یا ورود غیرمجاز تماشاگران نمی کند. طبق مشاهده و پیگیری خبرنگاران، یک فرد حدود ۴۰-۴۵ ساله جلوی ورودی ورزشگاه آزادی ایستاده بود و افرادی که بلیت نداشتند را در ازای دریافت ۱۵۰ هزار تومان وارد استادیوم می کرد.

او برای جلب اعتماد به هواداران اعلام کرده بود که بعد از گذر از گیت پول دریافت می کند و به راحتی و در ملاعام این کار را انجام می داد و اتفاقا چندین گروه ۵-۶ نفره را هم با موفقیت به سمت دیگر گیت برده بود!

اعتراض شدید یحیی؛ از پرتاب شال تا اخراج
پس از آنکه گل استقلال به ثمر رسید، خشم گل محمدی فوران کرد و او به شدت به داور اعتراض کرد. یحیی گل محمدی پس از گل به زمین رفت و با داور درگیر شد تا جایی که با دست به سینه داور کوبید و شال گردنش را به سمت سید علی پرتاب کرد.

حرکت نازیبایی که باعث شد تا انتقادات زیادی به او وارد شود و داور بازی هم یحیی را از زمین اخراج کرد. او پس از بازی، در حالی که قصد سوار شدن به اتوبوس تیم را داشت، در صحبتی کوتاه درباره داوری، این بازی را سیاه ترین روز داوری نامید. نکته عجیب اینکه طرفداران، بازیکنان و اعضای هر دو تیم به داوری معترض اند و هر گروه معتقد است که داوری به سود تیم رقیب بوده و تیم آن ها، از سوت های سید علی ضرر کرده. موضوعی که معلوم نیست تا کی قرار است در فوتبال ایران ادامه داشته باشد و آیا این اعتراض ها منجر به ورود وار به مستطیل سبز در ایران خواهد شد؟

محبوب مجیدی طلسم شکنی کرد؛ تعویض های طلایی فرهاد ادامه داشت

 استقلالی ها اگر چه در این بازی، به خصوص در نیمه اول موقعیت های زیادی را از دست دادند اما تعویض طلایی فرهاد مجیدی بالاخره گره کور بازی را باز کرد تا هفت سابق آبی ها نشان دهد در تعویض های طلایی، تبحر خاصی دارد.

رودی ژستد بازیکن محبوب مجیدی در دقیقه ۸۰ موفق شد گل تساوی استقلال را وارد دروازه گوهری کند. با گلی که رودی ژستد به تیم فوتبال پرسپولیس زد طلسم عدم گلزنی بازیکنان خارجی استقلال در شهرآورد پایتخت بعد از ۵۳ سال شکسته شد.

ترکیب عجیب پرسپولیس!

در ترکیب هر دو تیم، تغییرات مختلفی رخ داده بود که همین موضوع باعث شد تا سرخابی ها نظم و تمرکز همیشگی را نداشته باشند و آشفتگی در بازی آن ها دیده شود.

در پرسپولیس، یحیی گل محمدی بازیکنان اصلی اش در این فصل، مانند سید جلال حسینی، کمال کامیابی نیا، مهدی عبدی، حامد لک و هنانوف را نیمکت نشین کرده بود. این در حالی است که کامیابی نیا و حسینی، بازیکنان دربی باز قرمزها هستند که مطمئنا تجربه آن ها در این بازی مهم می توانست به داد یحیی برسد، از طرفی حامد لک اگر چه در بازی های اخیر ضعیف بود اما مطمئنا می توانست عملکرد بهتری نسبت به گوهری داشته باشد چرا که گوهری جوان، تجربه بازی در چنین جوی را نداشت و حضور تماشاگران هم کار را برایش سخت تر کرده بود. تا جایی که او توپ های معمولی را هم دو ضرب می گرفت و استرس بالایی داشت.

از سوی دیگر، مهدی عبدی این فصل با ۷ گل بهترین گلزن قرمزها بوده و در غیاب آل کثیر، گل های سرنوشت سازی به ثمر رسانده است. او که سابقه گلزنی در دربی را هم دارد، در اقدامی عجیب به نیمکت زنجیر شده بود و تمیروف به میدان رفت که موقعیت های مسلمی را از دست داد.

پرسپولیس در دربی نمی بازد

 با وجود انتقادات مختلف به عملکرد پرسپولیس در دربی، اما آن ها همچنان در دربی نمی بازند. قرمزها که در فصول گذشته در جام حذفی و در دقایق اضافه یا ضربات پنالتی مغلوب استقلال شده اند، در ۱۱ دربی اخیر در وقت های قانونی، و ۹۰ دقیقه به استقلال نباخته اند تا از این حیث یک رکوردرا به ثبت برسانند.

پیش از این رکورد شکست ناپذیری دربی تهران، عدد ۱۰ بوده که یک‌بار استقلال و یک‌بار پرسپولیس، به آن دست پیدا کرده‌اند. استقلال از سال ۶۸ تا ۷۵، به پرسپولیس نباخت و بردهای مهمی هم بدست آورد. سرانجام پرسپولیسی‌ها با گل دقیقه ۸۷ ادموند بزیک، انتظارشان برای شکست استقلال را تمام کردند. پرسپولیس هم بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵، ۱۰ بازی مقابل استقلال بدون شکست ماند. مهم‌ترین برد آن‌ها در این مقطع، با نتیجه ۴-۲ به رقم خورد. بازی برگشت لیگ شانزدهم، استقلالی‌ها توانستند پرسپولیس را ۳-۲ ببرند و دوران شکست ناپذیری حریف را به پایان برسانند. حالا پرسپولیس با این برد، یک رکورد دیگر را در تاریخ دربی های پایتخت به نام خود ثبت کرد.

استقلال در مسیر جام طلایی

جام طلایی یا قهرمانی بدون شکست، افتخاری است که به تیمی تعلق می گیرد که در طول یک فصل لیگ، بدون شکست قهرمان شود. حالا استقلال پس از ۲۳ هفته همچنان بدون شکست به پیش می رود تا تنها تیمی باشد که عدد صفر مقابل باخت هایش دیده می شود. شاگردان مجیدی در هفته های اخیر عملکرد مثبتی داشته اند و امیدوار بودند با برد در دربی، و ایجاد فاصله ۹ امتیازی، پرش بلندی به سوی قهرمانی داشته باشند اما نتیجه تساوی هم برایشان رضایت بخش بود چرا که هم رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کردند و از طرفی فاصله ۶ امتیازی خود با قرمزها را حفظ کردند.

حالا باید دید در فاصله ۷ هفته تا پایان لیگ بیست و یکم، آبی ها می توانند با شکست ناپذیری قهرمان مطلق لیگ برتر باشند یا بالاخره در هفته های آینده عدد صفر از کارنامه شان پاک می شود؟/

https://www.asianews.ir/u/5vb
اخبار مرتبط
در حالی که فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با انتشار اطلاعیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود پخش سرود ملی و اهتزاز پرچم روسیه در بازی‌های بین‌المللی را ممنوع کرده است؛ امیر حاج رضایی، بازیکن و مربی پیش‌کسوت فوتبال در این باره گفت: قوانین فیفا مربوط به دوران صلح است.
کارشناسان فوتبال به مطرح شدن موضوع پدیده سحر و جادو در فوتبال ایران و حساسیت فیفا واکنش هایی داشته اند.
مادر علی انصاریان، بازیکن پیشین پرسپولیس در مراسم نخستین سالگرد درگذشت وی گله مندی و ناراحتی هایش را مطرح و زمزمه کرد.
علی دایی در روز تولدش تصویر کیک جالب و گران قیمتی را به اشتراک گداشته است.
تیم ملی فوتبال ایران در دیدار خانگی مقابل امارات به برتری یک بر هیچ دست یافت تا با صدرنشینی در گروه خود به نمایش مقتدرانه خود در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ ادامه ده
یک پیشکسوت فوتبال در آستانه ورود ایران به جام جهانی درباره نقاط ضعف تیم ملی ایران توضیحاتی داده است.
علی کریمی، ستاره فوتبال ایران در مراسم یادبود مهرداد میناوند؛ فوتبالیستی که سال گذشته در اثر ابتلا به کرونا درگذشت، شرکت کرد.
ایران با کسب امتیازهای این دو بازی، می‌تواند جشن صعود به جام جهانی را برگزار کند اما ابتلای احمد نوراللهی، سردار آزمون، احسان حاج‌صفی و مجید حسینی، چهار بازیکن تیم ملی، به کرونا و مشکل لژیونرهای دیگر برای سفر به تهران، دراگان اسکوچیچ را در مخمصه‌ای غیرمنتظره‌ قرار داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید