صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۱
کد خبر: 8815
گزارشگر: 306
۵۰۶
۰
۰
۱

مادر محوری اصل بنیادی در طرح بوستان خانواده

مادر محوری اصل بنیادی در طرح بوستان خانواده
یزد- عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مادر محوری به جای مربی محوری و ارتقای جایگاه خانواده از مهمترین اهداف احداث بوستان خانواده است
آسیانیوز / یزد ؛ فاطمه زارع گفت: هدف از احداث بوستان خانواده ارتقای جایگاه خانواده، حفظ کرامت انسانی، خانواده محوری، حفظ پیوندهای خانوادگی و تلاش برای کنترل معضلات جامعه بوده است.
 
او گفت: این بوستان به منظور استفاده خانواده ها و حضور آنها در برنامه های خانواده محور و شاد در تعطیلات نوروزی افتتاح شد تا محیطی آرام و مجهز به امکانات رفاهی مادر و کودک برای ارتقای سلامت جسمی و روحی بانوان و خانواده ها از طریق کلاس های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و سلامت محور فراهم آورد.
 
به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد: مهمترین موضوعی که در این بوستان به آن پرداخته می شود مسئله ارج نهادن به نهاد خانواده به عنوان اولین و موثرترین نهاد اجتماعی و نیز توجه به کودکان به عنوان سرمایه های انسانی شهر است.
 
او گفت: همچنین آشنا سازی خانواده ها با نیازهای فرهنگی - اجتماعی از یک سو و آشنا سازی کودکان با اصول شهروندی و توجه به ترتیب دینی و آموزش مذهبی کودکان از دیگر اهداف احداث این نهاد است.
 
زارع گفت: حضور مادر به عنوان اولین و مهمترین الگو برای فرزندان می تواند روشی نوین در نهادینه کردن آموزه های دینی باشد و مادر محوری در فعالیت های دینی با عنایت به توانمندی ها، نقاط قوت و وجود انگیزه کافی برای تربیت دینی فرزندان می تواند به جای مربی محوری یکی از اصولی ترین اهداف فعالیت دینی برای کودکان به شمار آید.
 
به گفته این مقام مسئول: معرفی شیوه های آموزشی، ارزش های اخلاقی و ارائه آموزش های لازم به مادران می تواند نقطه قوتی برای تربیت نسلی متعد و مسئولیت پذیر باشد و امید است که این بوستان بتواند ظرفیت مناسبی برای تحقق اهداف خانواده متعالی فراهم نموده و شهروندان آموزش های لازم برای دستیابی به مهارت زندگی را کسب نمایند.
 
زارع گفت: در این زمینه نخبگان علمی و عملی و سایر شهروندان نیز می توانند از طریق ارائه ایده ها به پیشبرد اهداف این  طرح کمک نمایند.

سید محمد جواد عرفانفر

مادر محوری اصل بنیادی در طرح بوستان خانواده  , فاطمه زارع عضو شورای اسلامی شهر یزد

https://www.asianews.ir/u/5vt
اخبار مرتبط
​ یزد - رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: چهار اتوبوس گردشگری از اول تا دوازدهم فروردین ماه به شهروندان و مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند
یزد- عضو شورای اسلامی شهر یزد از اقدامات شایسته شورا و شهرداری منطقه سه برای رفاه حال شهروندان و گردشگران در آستانه سال جدید خبر داد
یزد - نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: لزوم تمهیدات ویژه برای پرداخت عوارض شهروندانی که تاکنون موفق به پرداخت نشدند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید