صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۴
کد خبر: 8820
گزارشگر: 360
۸۹۱
۰
۰
۲
خبری خوش برای رمزارزها

خزانه داری آمریکا: رمزارزها تهدید نیستند

خزانه داری آمریکا: رمزارزها تهدید نیستند
گزارش اختصاصی سرویس رمزارز آسیا نیوز: وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اخیراً اعلام کرده است که امکان فعالیت غیر قانونی قابل توجه در شبکه بیت‌کوین و آلت‌کوین ها وجود ندارد، با این تفاسیر زمان آن رسیده است که سیاست‌گذاران در تمامی کشورها روایت منفی علیه رمزارزها را تغییر دهند و با زدن برچسب «فعالیت غیرقانونی» به رمزارزها در میان فعالان این حوزه ایجاد ترس بی دلیل نکنند.
در اوایل این ماه، وزارت خزانه داری ایالات متحده گزارش‌هایی منتشر کرد که نشان می‌داد امکان استفاده از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای فعالیت‌های غیرقانونی بسیار کمتر از استفاده از دارایی‌های سنتی است. منتقدان دیگر نمی‌توانند برای ضربه زدن به بیت‌کوین بر این موضع خود قاطعانه اصرار ورزند که امکان سوءاستفاده گسترده از رمزارزها وجود دارد. اکنون پیشروترین کارشناسان جهان می‌گویند که رمزارز یک تهدید بزرگ جهت پولشویی و فعالیت غیرقانونی نیست.
 به نقل از سایت معتبر بیتکوین مگزین (مجله بیت‌کوین) وزارت خزانه‌داری تا کنون سه گزارش منتشر کرده است که نگرانی‌های کلیدی را در مورد پولشویی، تامین مالی تروریسم و تامین مالی اشاعه سلاح شناسایی کرد. در سطور ذیل جملات کلیدی هر سه گزارش در این‌باره آورده شده است:
- امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال یا همان رمزارزها برای پولشویی بسیار کمتر از ارزهای فیات و روش‌های سنتی‌تر است. «ارزیابی ریسک ملی پولشویی 2022»، صفحه 41
- به نظر می رسد استفاده تروریستی از دارایی‌های دیجیتال در مقایسه با سایر محصولات و خدمات مالی محدود است. «ارزیابی ریسک ملی تأمین مالی تروریسم 2022»، صفحه 23
- هیچ مدرکی در اینباره وجود ندارد که از یک رمزارز یا یک شبکه رمزارز برای تهیه کالا یا فناوری خاص استفاده شده باشد.«ارزیابی ریسک تأمین مالی گسترش ملی 2022»، صفحه 29
 با این اوصاف پرونده بدبینی در اینباره بسته شد چرا که کارشناسان خزانه داری ایالات متحده و نویسندگان گزارش، آگاه‌ترین و مجهزترین بازرسان و مجریان مبارزه با تامین مالی غیرقانونی در جهان هستند. علاوه بر گزارش‌های وزارت خزانه‌داری گزارش‌های دیگر نهادهای نظارتی دولت ایالات متحده، از جمله وزارت دادگستری، وزارت امنیت داخلی و FBI نیز حاوی محتوای مشابهی هستند، با این تفاسیر منبع معتبرتری برای انتقال این یافته‌ها نمی‌تواند وجود داشته باشد.
نکته مهم اینکه گزارش های خزانه داری آنچه را که نهادها و فعالان حوزه رمزارز  برای سال‌ها بر آن پافشاری می کردند، تایید می‌کند. برای مثال، آخرین نسخه گزارش «فعالیت‌های مجرمانه در حوزه رمزارزها» منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چینِ چین‌آنالیز  Chainalysis، نشان می‌دهد که تنها 0.15 درصد از حجم تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در سال 2021 مربوط به آدرس‌های «غیرقانونی» است.درهمین رابطه دستگیری اخیر هکرهای ادعایی صرافی بیت‌فینیکس و توقیف نزدیک به 100000 بیت‌کوین نشان می‌دهد که انتقال مبالغ هنگفت پول در یک شبکه عمومی که می تواند از طریق Raspberry Pi نظارت شود، اصلا آسان نیست.
این گزارش‌ها  آنچه را که از تجربه رایج می‌دانیم تأیید می‌کند:اینکه از بیت‌کوین و رمزارزها بیشتر برای ذخیره ارزش دارایی، ارسال پول به اعضای خانواده و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و پرداخت‌های خرد و کمک به مردم اوکراین و افغانستان  استفاده می‌ شوند تا برای تأمین مالی غیرقانونی.
پس از انتشار این گزارش‌ها، اگر شما یک روزنامه‌نگار،یا سیاست‌گذار، یا یک کارشناس یا حتی یک نفر در توییتر هستید، اکنون غیرمسئولانه و کاملاً اشتباه است که  بر این موضع همچنان پای بفشارید که رمزارزها  یک عامل اصلی برای فعالیت غیر قانونی و یا پولشویی هستند. کارشناسان برتر تامین مالی تروریسم جهان با چنین اظهار نظرهایی مخالف هستند.
البته  برخی به هر حال سعی می‌کنند به این ادعا ادامه دهند. به نظر می رسد تحریم های ایالات متحده علیه روسیه فرصت های زیادی را برای افراد متنفر از ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است تا ادعا کنند که از آن برای دور زدن تحریم‌ها استفاده خواهد شد. همه اینها علی‌رغم انتشار گزارش‌های خزانه‌داری و تکذیب‌های مستقیم مقامات خزانه‌داری و کاخ سفید است، که می گویند همه چیز خوب است.
به عنوان مثال، مقاله اخیر پولیتیکو، «ابزار پنهان روسیه برای تضعیف تحریم‌ها» را در نظر بگیرید. در این مقاله علارغم موضع خزانه داری ،مبنی بر اینکه بیش از حد نگران ارزهای دیجیتال نیستند،نویسنده با حدس و گمان و بدبینی اعلام می‌کند:« که رمزارزهایی مانند بیت‌کوین می‌توانند برای فرار از تحریم‌ها استفاده شوند، اگر افراد بتوانند فرآیندهای احراز هویت را دور بزنند». این موضع مثال دقیق این ضرب المثل است : اگر چیز گردی در خانه دارید حتما آن چیز گردو است. 
خوشبختانه، زمانی که حقایق در کنار شماست، می توانید دفاع بسیار خوبی ارائه دهید. حساب توییتر Coin Center که در جهت مبارزه با ایجاد ترس بی‌دلیل از فعالیت مالی غیر قانونی در رمزارزها فعالیت می‌کند اعلام کرده است ترس از این موضوع تقریبا به صفر رسیده است،کارکنان آن اشاره می‌کنند که مقامات نهادهای نظارتی مانند وزارت خزانه‌داری، شورای امنیت ملی و کاخ سفید همگی گفته‌‎اند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بیت‌کوین ابزاری برای دور زدن تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود، وجود ندارد. 
دفاع آنها نمونه خوبی از نحوه مقابله با حدس و گمان و ایجاد ترس است: وقت آن است به حقایق در مورد استفاده از بیت‌کوین برگردیم و به نمونه‌های دنیای واقعی اشاره کنیم که چگونه بیت‌کوین برخی از آسیب‌پذیرترین افراد جهان را توانمند می‌کند و از آنها محافظت می‌کند.
راه رو به جلو
سه گزارش وزارت خزانه‌داری که در این ماه منتشر شد همچنین در مورد تهدیدهای آتی که دارایی‌های رمزارزی مانند بیت‌کوین می‌تواند برای یک سیستم مالی سالم  ایجاد کند، صحبت می‌کند. بررسی ریسک چیز بدی نیست همچینین این نکته مثبتی است که دولت‌ها از خطرات ناشی از گسترش بلاک‌چین‌های عمومی آگاه باشند، به شرطی که آن‌ها ارزیابی دقیقی از مزایای آن داشته باشند.
برای وزارت خزانه داری ایالات متحده، به نظر می‌رسد که قطعاً چنین است. قانونگذاران ایالات متحده نیز همین موضوع را به رسمیت می‌شناسند. ریچی تورس، نماینده اوایل این هفته گفت: "شما هرگز نباید هیچ فناوری را با بدترین کاربردهای آن تعریف کنید... رمز ارزها باج افزار نیستند."
بیت‌کوین یک شبکه پولی جهانی، بی‌طرف و منبع باز است. هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند، و این بدان معناست که گاهی اوقات گروه‌هایی که فعالیت غیر قانونی و مشکوک مالی انجام می‌دهند ممکن است در کنار کاربران عادی از بیت‌کوین استفاده کنند. هنگامی که این اتفاق بیفتد، حفاظت و ارتقای شبکه - که بر پایه آزادی، برابری و خود اختیاری است - همچنان ارزشمند خواهد بود. بسیاری از کارشناسان در آمریکا معتقدند قانون اساسی ایالات متحده نشان می‌دهد که گسترش آزادی‌ها برای همه بسیار بهتر و کارآمدتر  از محدود کردن آزادی‌ها برای همه است. رشد بیت‌کوین نیز همین را ثابت خواهد کرد. 
اما حقیقت در حال حاضر این است که گروه های مشکوک به پول‌شوئی و فعالیت غیر قانونی حداقل در مقایسه با شبکه های سنتی از بیت کوین بسیار کمتر استفاده می‌کنند. گزارش‌های خزانه‌داری که در اوایل ماه جاری منتشر شد، این موضوع را به صراحت بیان می‌کند. همانطور که ما به مبارزه برای آزادی از استفاده از رمزارزها و  آزادی اینترنت ادامه می‌دهیم، ذکر این منابع بسیار معتبر به عنوان مدرک ضروری است.
 
https://www.asianews.ir/u/5vy
اخبار مرتبط
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز : ماینرهای دارای بیشترین بیتکوین بی وقفه در حال گسترش خود هستند ،طبق معیارهای ماینینگ یا همان استخراج بیت‌کوین، ماینرها نه تنها از میزان استخراج خود نکاسته‌اند و سخت کار می‌کنند، بلکه می خواهند هش‌ریت (نرخ میزان استخراج) خود را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهند.
از آنجا که سیاست های دولت ایالات متحده در باره رمزارزها و قانون‌گذاری در این زمینه موضوع بسیاری مهمی برای جامعه رمزارها به ویژه جامعه رمزارز در ایران است، سرویس رمزارز آسیا نیوز تازه ترین اخبار در این زمینه را پیگیر خواهد شد، آخرین خبرها حاکی از این است که دامنه اختلاف بر سر سیاست‌گذاری در این زمینه از رقابت بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به رقابت درون احزاب به ویژه درون حزب دموکرات کشیده شده است
نوشتار زیر ترجمه مقدمه یک کتاب تازه و جذاب است با عنوان "بیت‌کوین ونیز است" نوشته آلن فارینگتون و ساشا مایرز، البته مقدمه این کتاب را الکس گلادشتاین از فعالان برجسته حقوق بشر نگاشته است ، ترجمه این مقدمه به مناسبت آغار به کار سرویس رمزارز آسیا نیوز آنلاین تقدیم مخاطبان می گردد،در سرویس رمزارز آسیا نیوزآنلاین تلاش خواهیم کرد علاوه بر ارائه اخبار،تحلیل و گزارش های به روز و دقیق حوزه رمزارزها و بلاک‌چین درباره اهمیت این حوزه از منظر آینده پژوهی نیز ایده های مهمی را با شما در میان بگذاریم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید