صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۳
کد خبر: 8834
گزارشگر: 213
۶۶۰
۰
۰
۴
آخرین وضعیت انتقادها از توافق هسته ای

نگرانی از «آزاد شدن پول ها» پس از برجام

نگرانی از «آزاد شدن پول ها» پس از برجام
براساس گزارش ها نگرانی‌های بسیاری در کنگره آمریکا در خصوص توافق برجام و تحریم‌های غرب علیه مسکو و آزاد شدن پول های ایران مطرح شده و درباره آن سناتورها توضیحاتی داده اند.

به گزارش آسیانیوز، نشریه هیل نوشت تلاش‌های دولت جو بایدن برای احیای برجام با شک و تردید فزاینده‌ اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روبه‌رو شده و قانونگذاران از هر دو حزب نگرانند توافق احتمالی احیای برجام از خود برجام ضعیف‌تر باشد، زیرا آمریکا زمان و اهرم فشار خود را از دست داده است.

----------

بیشتر بخوانید

چرا مذاکرات وین ناکام ماند؟
------------------------------------------------------
بر اساس گزارش این نشریه، قانونگذاران آمریکایی در این مورد تردیدهایی دارند که آیا اکنون که روابط آمریکا با روسیه و چین، دو امضاکننده برجام، در پایین‌ترین حد خود طی چند سال گذشته است، زمان خوبی برای مذاکره بر سر توافق جدید هسته‌ای ایران است یا نه.

همچنین نگرانی‌هایی در کنگره آمریکا وجود دارد که در زمان تحریم‌های غرب علیه مسکو، توافق جدید هسته‌ای ایران بتواند میلیاردها دلار را به سوی روسیه هدایت کند.

باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته که به اندازه کافی از جزئیات توافق در حال نهایی شدن احیای برجام اطلاع ندارد تا بگوید آن قدر قوی است که بتواند از آن حمایت کند یا نه.

او یکی از چهار دموکرات سنای آمریکا بود که به برجام در هفت سال پیش رای منفی دادند.

منندز به هیل گفت در مورد این که اوضاع در مذاکرات هسته‌ای وین چگونه به پیش می‌رود، اطلاع کمی دارد و نمی‌داند که توافق احتمالی چگونه است.

او تاکید کرد اگر ایران تلاش‌های خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را کنار بگذارد و برنامه موشکی خود را محدود کند، خوب است، اما اگر از ایران صرفا خواسته شود توسعه برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را به تعویق بیندازد، به اندازه کافی خوب نیست.

------------

بیشتر بخوانید

پوتین به برجام پشت پا زد
----------------------------------------------
این سناتور آمریکایی گفت: «اگر تنها چیزی که می‌خواهید به دست آورید، یک دوره زمانی پیش از گریز هسته‌ای است، این توافقی نیست که به تمام چالش‌های دیگر یک سلاح اتمی و قطعا فعالیت‌های شرورانه ایران پاسخ دهد.»

او همچنین تاکید کرد اگر روسیه به هر نحوی از این توافق احتمالی سود ببرد، بدیهی است که برای آمریکا و کشورهای غربی مشکل‌ساز خواهد بود.

بن کاردین دیگر سناتور دموکرات در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت روابط رو به وخامت این کشور با روسیه و چین موانعی را برای مذاکره بر سر یک توافق جدید ایجاد می‌کند و شاید بهتر باید به امید دستیابی به یک توافق بهتر، منتظر آینده باشیم./

https://www.asianews.ir/u/5wb
اخبار مرتبط
در حالی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته به طور ناگهانی اعلام کرد که به دلیل برخی مسائل بیرونی، مذاکرات وین دچار وقفه طولانی می‌شود، استفانی القاق، مذاکره‌کننده ارشد بریتانیا نیز در توییتی نوشت که عمیقا از اینکه مذاکرات وین متوقف شده، متاسف است.
محموله‌های مشکوک به نفت ایران در حالی توسط آمریکا توقیف شده‌اند که دولت جو بایدن از ماه‌ها قبل برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران، موسوم به برجام، در تلاش است و مذاکرات در مراحل پایانی توافق یا عدم توئافق قرار دارند.
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، ضمن انتقاد از تلاش آمریکا برای امضای قراردادهای انرژی با ایران و ونزوئلا، گفت مسکو همچنان به قراردادهای خود برای صادرات انرژی به اروپا پایبند است.
در حالی که موضع تازه روسیه در مذاکرات وین و درخواست این کشور برای دریافت تضمین، به نوعی «‌گروکشی» تفسیر شده است؛ سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود اعلام کرد که ایران منتظر است جزییات درخواست روسیه برای دریافت تضمین از آمریکا در مذاکرات را بشنود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت اگر ایران در پیشرفتِ مذاکرات برای احیاء برجام از خود ناسازگاری نشان دهد، ایالات متحده رفتار دیگری خواهد داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید