صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۱
کد خبر: 8837
گزارشگر: 213
۷۱۸
۰
۰
۵
سازمان انرژی اتمی اوکراین خبر داد

هشدار آلودگی هسته ای چرنوبیل

هشدار آلودگی هسته ای چرنوبیل
سازمان انرژی اتمی اوکراین از آلودگی رادیواکتیو در چرنوبیل خبر و هشدار داد.

به گزارش آسیانیوز، سازمان انرژی اتمی اوکراین درباره آلودگی رادیواکتیو در چرنوبیل هشدار داد

سازمان انرژی اتمی اوکراین (انرگواتم) روز دوشنبه اول فروردین در مورد خطر افزایش آلودگی رادیواکتیو در نیروگاه اتمی چرنوبیل هشدار داد.

-------------

بیشتر بخوانید 

پوتین با مانور هسته‌ای برای جنگ اتمی آماده می شود
------------------------------------------------------
مقام‌های اوکراینی می‌گویند در پی تصرف چرنوبیل توسط ارتش روسیه، تجهیزات کنترل پرتوهای رادیواکتیو این نیروگاه از کار افتاده است.

این در حالی است که انفجار در نیروگاه چرنوبیل که سال ۱۹۸۶ در دوران اتحاد جماهیر شوروی رخ داد، آلوده‌کننده‌ترین حادثه هسته‌ای در تاریخ به‌شمار می‌رود.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر خواهان بازگرداندن کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل به اوکراین شده بود.

https://www.asianews.ir/u/5we
اخبار مرتبط
براساس گزارش یک منبع خبری، ولادیمیر پوتین تصمیم دارد در ادامه جنگ اوکراین «یک مانور تخلیه هسته‌ای» برگزار کند که بسیاری از نزدیکان او چنین تصمیمی ابراز نگرانی کرده اند.
در حالی که موضع تازه روسیه در مذاکرات وین و درخواست این کشور برای دریافت تضمین، به نوعی «‌گروکشی» تفسیر شده است؛ سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود اعلام کرد که ایران منتظر است جزییات درخواست روسیه برای دریافت تضمین از آمریکا در مذاکرات را بشنود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت اگر ایران در پیشرفتِ مذاکرات برای احیاء برجام از خود ناسازگاری نشان دهد، ایالات متحده رفتار دیگری خواهد داشت.
در حالی که اتحادیه اروپا حریم هوایی کشورهای عضو این اتحادیه را به روی همه هواپیماهای روسی بست و ناتو در برابر روسیه اعلام برخورد نظامی کرد، ولادیمیر پوتین یک دستور هسته ای داد.
حمله روسیه و اوکراین نه‌تنها باعث شوک آنی به بازار نفت شد، بلکه اهمیت مسئله تنوع‌بخشی به منابع انرژی را بیش از بیش مشخص‌ کرد؛ در حالی که تداوم بحران انرژی و کمبود عرضه نفت در کنار حمله روسیه به اوکراین سبب شد تا به مذاکرات هسته‌ای و توافق وین به گونه متفاوت نگریسته شود.
نخست وزیر اسرائیل که ظاهرا نسبت به حصول توافق احیای برجام مطمئن شده تاکید کرد و مدعی شد که کشورش خود را برای روز بعد امضای این توافق در همه سطوح آماده کرده است!
وزارت خارجه روز پنج‌شنبه گزارش خبرگزاری رویترز از وجود یک پیش‌نویس برای توافق برجام را «تحریف‌شده» و «شایعه‌سازی» خواند؛ در حالی که طبق اخبار روسای هیئت‌های نمایندگی کشورهای شرکت‌کننده در مذاکرات می‌گویند بخش اعظم پیش‌نویس این توافق تکمیل شده، ولی هنوز چند موضوع اختلاف‌برانگیز باقی مانده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید