صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۸
کد خبر: 8840
گزارشگر: 213
۶۵۵
۱
۰
۴
اظهارات جدید سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده درباره برجام

آمریکا گفت به توافق با ایران یقین نداریم

آمریکا گفت به توافق با ایران یقین نداریم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تصمیمات سختی را برای بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به محدودیت‌ داریم و به دلایلی توافق با ایران حتمی نیست.
به گزارش آسیانیوز، ند پرایس می‌گوید آمریکا آماده اتخاذ «تصمیمات سخت» برای بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به محدودیت‌های وضع شده در برجام است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اول فروردین گفت که توافق بر سر احیای برجام نه قریب‌الوقوع است و نه حتمی.

ند پرایس به خبرنگاران گفت واشینگتن همزمان در حال آماده کردن خود برای سناریوهای با یا بدون بازگشت متقابل به اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران است.

او تاکید کرد آمریکا آماده اتخاذ «تصمیمات سخت» برای بازگشت برنامه هسته‌ای ایران به محدودیت‌های وضع شده در برجام است.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ، روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی خود گفت که «ما به مرحله نهایی توافق نزدیک هستیم».

او موضوعات باقیمانده در مذاکرات وین برای احیای برجام را «اندک» و در عین حال «بسیار مهم» خواند و گفت ایران «ابتکاراتی را از طریق هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا» به آمریکا ارائه کرده است.

وزیر خارجه ایران بدون اشاره به موضوعات باقیمانده، مدعی شد: «اکنون این طرف آمریکایی است که باید حسن نیت ادعایی خود را در عمل نشان دهد».

ایران و شش قدرت جهانی در تیرماه سال ۹۴ به توافقی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای تهران در ازای رفع تحریم‌های بین‌المللی دست یافتند. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در اردیبهشت ۹۷ از این توافق که موسوم به برجام است، خارج شد و تحریم‌های شدیدی علیه جمهوری اسلامی وضع کرد.

با روی کار آمدن دولت دمکرات جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱، مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای باقیمانده در برجام، به صورت مستقیم، و آمریکا به‌طور غیرمستقیم آغاز شد اما به‌رغم رسیدن مذاکرات به مرحله نهایی، برخی اختلافات حل‌نشده باقیمانده است.

ایران می‌گوید آمریکا باید تضمین دهد که در آینده از برجام خارج نخواهد شد؛ موضوعی که دولت جو بایدن اعلام کرده است صلاحیت تصمیم‌گیری از طرف دولت‌های آتی آمریکا را ندارد.

ایران همچنین خواهان رفع همه تحریم‌های آمریکا است، در حالی که واشینگتن اعلام کرده که فقط تحریم‌های هسته‌ای را لغو خواهد کرد.

اخیرا گزارش‌هایی از مذاکرات ایران و آمریکا برای خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده منتشر شده است.

سه مقام اسرائیلی و دو منبع آمریکایی به وب‌سایت اکسیوس گفته‌اند که دولت جو بایدن احتمال حذف نام سپاه پاسداران را از سیاهه تروریستی، در ازای تعهد تهران به کاهش تنش در منطقه، بررسی می‌کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، ‌۲۷ اسفند پارسال در یک نشست خبری با دفاع تلویحی از ایده خارج کردن سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا گفت: وضعیت کنونی، ایالات متحده را امن‌تر نکرده است.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاران در زمینه احتمال حذف نام سپاه پاسداران از سیاهه سازمان‌های تروریستی آمریکا گفت: مذاکره هم‌اکنون در جریان است./
https://www.asianews.ir/u/5wh
اخبار مرتبط
براساس گزارش ها نگرانی‌های بسیاری در کنگره آمریکا در خصوص توافق برجام و تحریم‌های غرب علیه مسکو و آزاد شدن پول های ایران مطرح شده و درباره آن سناتورها توضیحاتی داده اند.
در حالی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته به طور ناگهانی اعلام کرد که به دلیل برخی مسائل بیرونی، مذاکرات وین دچار وقفه طولانی می‌شود، استفانی القاق، مذاکره‌کننده ارشد بریتانیا نیز در توییتی نوشت که عمیقا از اینکه مذاکرات وین متوقف شده، متاسف است.
محموله‌های مشکوک به نفت ایران در حالی توسط آمریکا توقیف شده‌اند که دولت جو بایدن از ماه‌ها قبل برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران، موسوم به برجام، در تلاش است و مذاکرات در مراحل پایانی توافق یا عدم توئافق قرار دارند.
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، ضمن انتقاد از تلاش آمریکا برای امضای قراردادهای انرژی با ایران و ونزوئلا، گفت مسکو همچنان به قراردادهای خود برای صادرات انرژی به اروپا پایبند است.
در حالی که موضع تازه روسیه در مذاکرات وین و درخواست این کشور برای دریافت تضمین، به نوعی «‌گروکشی» تفسیر شده است؛ سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود اعلام کرد که ایران منتظر است جزییات درخواست روسیه برای دریافت تضمین از آمریکا در مذاکرات را بشنود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
کرامت سلیمی
۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
0
0

ایا می دانید در تعریف جدید احمق، به کسی احمق می گویند که حقیقت را می بیند اما باز هم دروغها را باور دارد. ایا می دانید قویترین سلاح در دست صاحبان قدرت ، فریبکاریست. ایا می دانید قدرتمندان و صاحبان مقام بدون فریبکاری و بدون ساده لوحی و زودباوری ملتها قادر به حفظ قدرت خود نیستند. ایا می دانید از نظر قدرتمندان بهترین روش برای حکومت کردن و کنترل مردم ، ایجاد ترس می باشد. ایا می دانید سلاح اتمی بزرگترین دروغیست که توسط قدرتهای جهانی به ملتها باور داده شد. ایا می دانید دروغ بمب اتمی طراحی شد تا با ایجاد ترس و وحشت در دل ملتها انها را به بردگی بگیرند. ایا می دانید تمام انفجارات چه انفجارات شیمیایی و چه انفجاراتی که اتمی وانمود می شوند شکل یکسانی دارند و ایجاد یک قارچ می کنند. ایا می دانید ان چیزی که به عنوان انفجار اتمی وانمود می شود یک فریبکاریست و انفجاری از گاز یا مواد منفجره در مقیاس بالاست. و اورانیوم غنی شده ای در کار نیست. ایا میدانید ان چیزی که به عنوان بمب هیدروژنی مطرح می شود و مدعی هستند قدرت تخریب ان خیلی بیشتر از بمب اتمیست ، چیزی جز انفجار هزاران تن گاز هیدر


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید