صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۷
کد خبر: 8855
گزارشگر: 306
۳۷۷
۰
۰
۱

10 هزارمگاوات به نیروگا ههای برق کشور افزوده می شود

10 هزارمگاوات به نیروگا ههای برق کشور افزوده می شود
یزد - به غیر از نیروگاههای موجود در استان یزد بالغ بر 200 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به این مجموعه اضافه خواهد شد
آسیانیوز / یزد ؛ علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر از برنامه‌های محوری دولت مردمی حضرت آیت رئیسی است.
وی از احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه در سطح کشور در طول چهار سال آینده در سطح کشور خبر داد و افزود: استان یزد یکی از استان های با استعداد بسیار فروان در احداث نیرو گاه های خورشیدی است.
وزیر نیرو ادامه داد: به غیر از نیروگاه هایی که در سطح استان احداث شده و یا در حال احداث است توافق های خوبی منعقد شده است. 
محرابیان اضافه کرد:  در طی ماه های اخیر بالغ بر  200 مگاوات قرارداد توسعه نیروگاهی منعقد شده که عملیات اجرایی آن ها در طول ماه های گذشته شروع شده است و امیدواریم این 200 مگاوات را در طول سال 1401 به مرحله بهره برداری برسانیم.
وی در پاسخ به برنامه های وزارت نیرو در خصوص تغذیه آب های زیر زمینی، اظهار داشت: امروز دوم فروردین روز جهانی آب و روز آب های زیرزمینی نامگذاری شده است و این موضوع از برنامه های ما در اقصی نقاط کشور خواهد بود.
وزیر نیرو با اشاره به برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی، گفت: برداشت بی رویه باعث ایجاد نشست های جدی و شرایط بد برای محیط زیست می شود.
محرابیان، مهم ترین برنامه وزارت نیرو برای تأمین سفره های آب زیر زمینی را تعادل بخشی بین منابع و مصارف بیان کرد و افزود: امیدواریم شاهد تغذیه طبیعی سفره های آب زیرزمینی و بازچرخش آن باشیم.
وی، یکی از طرح های تأمین آب بخش صنعت در کشور و از جمله یزد را انتقال آب از دریا عنوان کرد و گفت: مرحله اول این طرح به بهره برداری رسیده است و مرحله بعدی در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

سید محمد جواد عرفانفر

10 هزارمگاوات به نیروگا ههای برق کشور افزوده می شود , علی اکبر محرابیان وزیر نیرو

https://www.asianews.ir/u/5wy
اخبار مرتبط
یزد - وزیر نیرو در سفر خود به استان یزد به مناسبت روز جهانی آب از چند طرح آّبی بویژه موزه آب یزد بازدید کرد
یزد - وزیر نیرو ، با خودرو وارد یزد شد و در بدو ورود به استان مورد استقبال استاندار قرار گرفت
یزد - مشاور وزیر ومدیرکل دفتر روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت نیرو ازدفتر روابط عمومی شرکت آبفا استان یزد تقدیر کرد
یزد - مدیر فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک شرکت آبفا از یکپارچه سازی خدمات مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان به منظور افزایش رفاه همشهریان استان یزد خبر داد
یزد - در جلسه شورای اداری استان،استاندار یزد از مدیرعامل شرکت آبفا تقدیر نمود
یزد - مدیرعامل شرکت آبفا از ساخت دویست و دوازده هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در سال جاری خبرداد
یزد - مراسم تجلیل از فرزندان شهدا و ایثارگران شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان یزد، مدیرعامل، جمعی از مدیران و معاونان و فرزندان شهدا و ایثارگران این شرکت برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید