صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
کد خبر: 8858
گزارشگر: 360
۸۳۱
۰
۰
۳

سرمایه‌‌گذاری 1/5 میلیارد دلاری درweb3

سرمایه‌‌گذاری 1/5 میلیارد دلاری درweb3
خانم کیتی هاون، سرمایه گذار ارزهای دیجیتال و عضو هیئت مدیره صرافی کوین‌بیس وپلتفرم اوپن‌سی اعلام کرد که 1/5 میلیارد دلار برای صندوق جدید خود، هاون ونچور Haun Ventures جمع آوری کرده است.
 
 
در روز سه‌شنبه،22 مارس، هاون یادداشتی را در توییتر منتشر کرد که به طور خلاصه این شرکت را معرفی کرد وی در این یادداشت اعلام کرد که این سرمایه‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های وب 3 استفاده می‌شود.
 
کیتی هاون در معرفی این شرکت چنین نوشته است: هاون ونچور شرکتی که برای نسل بعدی اینترنت ساخته شده است. ما 1/5 میلیارد دلار از دو صندوق برای سرمایه گذاری در وب 3 جمع آوری کرده ایم. اولین گام هیجان انگیز است، اما کار واقعی ما تازه پس از این شروع می شود.
 
این شرکت از طریق دو صندوق سرمایه‌گذاری خواهد کرد، یک صندوق 500 میلیون دلاری در مراحل اولیه و یک میلیارد در ادامه فرایند. بر اساس داده‌های PitchBook، این دو صندوق بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری ثبت شده تحت رهبری یک شریک عمومی زن است.
 
هاون اظهار داشت که این شرکت در "هر لایه از فناوری وب 3" سرمایه‌گذاری خواهد کرد و به دنبال حمایت از پروژه‌ها در مراحل اولیه و رشد آن‌ها است، وی افزود که شرکت قصد دارد پروژه‌هایی را پشتیبانی کند که به احتمال زیاد کاربران آن‌ها به بیش از 1میلیارد نفر خواهند رسید،شرکت ما همچنین علاقه‌مند به روشنگری افکار عمومی و سیاست‌های دولت درمورد پروژه‌های وب 3 و ارزهای دیجیتال است.ما با مجموعه‌های همکار شریک خواهیم شد تا یک کمپین جهانی برای وب 3 را رهبری کنیم که با برداشت‌های نادرست مبارزه می کند، سیاست‌گذاران را درگیر کند، موارد استفاده مثبت را برجسته کند و قلب و ذهن مدیران را در همه بخش‌ها به دست آورد.
 
تیم هاون ونچورمتشکل است از: کریس لیهان، معاون سابق ارتباطات Airbnb و دبیر مطبوعاتی ال گور معاون اسبق رئیس جمهورآمریکا ، سام روزنبلوم، مدیر سابق توسعه کسب و کار در Coinbase و جرد کوهن، بنیانگذار Jigsaw یکی از شرکت‌های فناوری گوگل.
 
هاون همچنین چند همکار نخبه را از شرکت Andreessen Horowitz با خود آورده است، از جمله تومیکا تیلمن و ریچل هارویتز، هر دو شرکای سابق. همچنین نیک پاسیلیو رئیس سابق روابط رسانه‌ای اندرسون هارویتز جهت امور برنامه نویسی به تیم او پیوسته است.
 
این سرمایه‌گذاری حاکی از این است شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر تمرکز خود را بر روی رمزارزها افزایش می‌دهند و این خبری بسیار خوب برای فعالان این حوزه است، تحقیقات سال گذشته نشان داد که سرمایه‌گذاری در این زمینه در پایان هر فصل سال 2021 به اوج‌های جدیدی رسیده است و 25.2 میلیارد دلار به استارت‌آپ‌های بلاک چین اختصاص می‌یابد که 713 درصد افزایش نسبت به 3.1 میلیارد دلار در سال 2020 را نشان می‌دهد.
 
وجه دیگر اهمیت این پروژه آنگاه روشن خواهد شد که با سابقه فعالیت هاون بیشتر آشنا شویم.
 
کاترین ("کتی") هاون یک شریک عمومی است. پیش از این، او یک دهه را به عنوان دادستان فدرال با تمرکز بر تقلب و جرایم سایبری در کنار آژانس‌هایی از جمله SEC، FBI و خزانه‌داری گذراند. او اولین کارگروه دولتی ارزهای دیجیتال را ایجاد کرد .
 
زمانی که هاون در وزارت دادگستری ایالات متحده کار می‌کرد، قتل‌های RICO، جنایات سازمان یافته، فساد عمومی، باندها و پولشویی را تحت پیگرد قانونی قرار داد. او همچنین در دفتر مرکزی وزارت دادگستری هم در بخش امنیت ملی و هم در دفتر دادستان کل، سمت‌های سیاست‌گذاری ارشدی داشت.
 
هاون در هیئت مدیره‌های نزدک‌کوین،کوین بیس و هکر وان عضو است و در شرکت‌های فناوری از مرحله اولیه تا مرحله سری E سرمایه‌گذاری کرده و به آن‌ها مشاوره داده است. او در رشته مدیریت در دانشکده بازرگانی استنفورد تدریس می‌کند و قبلاً در دانشکده حقوق استنفورد جرایم سایبری را تدریس می کرد، وی در ژوئن 2021 به همراه اندرسون هارویتز یک صندوق سرمایه گذاری ریسک‌پذیر 2.2 میلیارد دلاری را رهبری کرد که بزرگترین در نوع خود است. در دسامبر سال گذشته، هاون اعلام کرد که از اندرسون هارویتز برای تمرکز بر روی رمزارزها و صندوق متمرکز وب 3 خود جدا شده است.وی درباره سابقه حضور فعالیت خود در دادستانی ایالات متحده و ایجاد اولین کارگروه ارزهای دیجیتال در دولت چنین می‌گوید : "در جریان آن کار، پتانسیل گسترده این فناوری ها به سرعت آشکار شد. مثل هر ابزاری، می‌توان از آن‌ها برای کارهای خوب یا بد استفاده کرد.»
 
اما وب 3 چیست و چرا سرمایه گذاری میلیاردی در این زمینه خبری خوش برای رمزرزها محسوب می شود؟
 
وب 3 یا همان اینترنت نسل سوم، انقلابی در دنیا به‌پا کرده که یکی از اهداف آن، ایجاد اینترنت غیرمتمرکز است. یکی از تکنولوژی‌هایی که تاثیر بسیار زیادی در تعاملات انسان گذاشته، اینترنت است. با ورود اینترنت دنیای اطلاعات و ارتباطات شاهد تغییرات چشم‌گیری بود. یکی از شیوه‌های برقراری ارتباط در بستر اینترنت، از طریق صفحات وب است. در نسل اول وب، به مفهومی به نام تعامل پرداخته نشده بود، اما نسل دوم با معرفی برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک،اینستاگرام، توئیتر، تلگرام و .. انقلاب بزرگی در تعامل به راه انداخت.درست زمانی که کاربران فکر می‌کردند همه چیز به اوج خود رسیده است عده ای درباره محدودیت‌های اینترنت کنونی روشنگری کردند چراکه نسل دوم اینترنت مانند نسل اول همچنان متمرکز اداره می شود، اما یکی از مهم‌ترین اهداف وب 3، به وجود آوردن یک اینترنت غیرمتمرکز است که مزایای بسیاری دارد از جمله :
 
-        عدم نیاز به نهاد مرکزی کنترل کننده: با حذف نهادهای کنترل کننده، امکان کنترل اطلاعات کاربران و یا سانسور آن‌ها وجود نخواهد داشت.
 
-        حفظ مالکیت اطلاعات کاربران: با توجه به اینکه اطلاعات کاربران دارای امنیت رمزنگاری است، امکان استفاده از آن‌ها توسط بازاریابان و تبلیغات کنندگان وجود نخواهد داشت. در واقع، کنترل کامل اطلاعات در اختیار خود کاربران خواهد بود و مطابق با صلاحدید خود می‌توانند آن‌ها را به اشتراک بگذارند.
 
-        اجرای برنامه‌ها بر روی تمام دستگاه‌ها: در حال حاضر بسیاری از برنامه‌ها قابلیت اجرا روی تمام سیستم عامل‎‌ها را ندارند، در حالی که نسل سوم وب، به برنامه‌ها این امکان را خواهد داد تا بدون توجه به نوع دستگاه و هیچ‌گونه هزینه اضافه‌ای، روی سخت افزارهای مختلف اجرا شوند.
 
-        رفع نیاز کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن: با اتصال محصولات بیشتر به اینترنت، مجموعه بزرگی از داده‌ها جمع آوری می‌شوند. این داده‌ها برای تجزیه و تحلیل در اختیار الگوریتم‌ها قرار می‌گیرند، تا اطلاعات دقیق‌تری برای رفع نیاز کاربران فراهم کنند.
 
-        کاهش هک و سرقت اطلاعات کاربران: از آنجایی که اطلاعات به صورت غیر متمرکز هستند و در یک‌جا نگهداری نمی‌شوند، هکرها برای برای هک و سرقت اطلاعات، باید کل شبکه را از کار بیاندازند که عملا امکان پذیر نیست.
 
البته برخی از افراد به اشتباه بلاک چین را تنها پلتفرمی برای انتقال پول و ارزهای دیجیتال می‌دانند و از دیگر کاربردهای آن بدون اطلاع هستند. در حالی که بلاک‌چین ، یکی از تکنولوژی‌های موجود برای راه اندازی وب غیرمتمرکز است. تکنولوژی بلاک چین به دلیل توان ذخیره سازی زمان و چیستی تراکنش، بهترین گزینه‌ی پیش‌رو برای تبادل اطلاعات در سیستم‌های همتا به همتا است. قوانینی که مدیریت خدمات غیرمتمرکز را بر عهده دارند، در یک پروتکل متن باز تعریف می‌شوند. کاربران برای برقراری تعامل با این پروتکل‌ها می‌توانند از نرم افزار انتخابی خودشان با ویژگی‌های متفاوت استفاده کنند.
 
حال پرسش ایجاست که نقش ارزهای دیجیتال در وب 3 چه خواهد بود؟ ارزهای دیجیتال در واقع به ابزار پرداختی برای کاربران تبدیل می‌شوند. از این رو رمز ارزها را می‌توان سوخت وب 3 نامید. در اینترنت نسل سوم، سرویس‌هایی به وجود خواهند آمد که در ازای نگهداری اطلاعات، به کاربران ارز دیجیتال می‌دهند و از طرف دیگر، استفاده از آن سرویس‌ها هم در ازای پرداخت ارز مجازی ممکن خواهد بود.
 
پلتفرم اتریوم از پیشگامان در این زمینه است،اتریوم این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌سازد تا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را راه‌اندازی کنند. به عنوان مثال، کیف پول مای اتر والت – MyEtherWallet اتریوم، با ویژگی میزبانی وب غیرمتمرکز ارائه شده است.
 
این کیف پول متن باز از IPFS یا سیستم فایل بین برنامه‌ای استفاده می‌کند. IPFS یک سیستم توزیع فایل همتا به همتا و غیر متمرکز است و سرور مرکزی برای آن وجود ندارد. همین موضوع باعث شده که به هیچ عنوان در به اشتراک گذاری اطلاعات سانسور اتفاق نیافتد.البته این فناوری هنوز در ابتدای راه قرار دارد و دارای برخی محدودیت‌ها است، که قطعا در آینده رفع خواهد شد.
https://www.asianews.ir/u/5x1
اخبار مرتبط
گزارش اختصاصی سرویس رمزارز آسیا نیوز: وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اخیراً اعلام کرده است که امکان فعالیت غیر قانونی قابل توجه در شبکه بیت‌کوین و آلت‌کوین ها وجود ندارد، با این تفاسیر زمان آن رسیده است که سیاست‌گذاران در تمامی کشورها روایت منفی علیه رمزارزها را تغییر دهند و با زدن برچسب «فعالیت غیرقانونی» به رمزارزها در میان فعالان این حوزه ایجاد ترس بی دلیل نکنند.
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز : ماینرهای دارای بیشترین بیتکوین بی وقفه در حال گسترش خود هستند ،طبق معیارهای ماینینگ یا همان استخراج بیت‌کوین، ماینرها نه تنها از میزان استخراج خود نکاسته‌اند و سخت کار می‌کنند، بلکه می خواهند هش‌ریت (نرخ میزان استخراج) خود را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهند.
مدیر عامل یک پلتفرم بازی درآمدزای متاورسی(بازی بالتازار) اخیرا در گفتگویی اعلام کرده است که "بسیاری آماده هستند تا مشاغل دیگر خود را ترک کنند تا به جای آن بازی‌های درآمدزا (play-to-earn NFT gaming) انجام دهند."
نوشتار زیر ترجمه مقدمه یک کتاب تازه و جذاب است با عنوان "بیت‌کوین ونیز است" نوشته آلن فارینگتون و ساشا مایرز، البته مقدمه این کتاب را الکس گلادشتاین از فعالان برجسته حقوق بشر نگاشته است ، ترجمه این مقدمه به مناسبت آغار به کار سرویس رمزارز آسیا نیوز آنلاین تقدیم مخاطبان می گردد،در سرویس رمزارز آسیا نیوزآنلاین تلاش خواهیم کرد علاوه بر ارائه اخبار،تحلیل و گزارش های به روز و دقیق حوزه رمزارزها و بلاک‌چین درباره اهمیت این حوزه از منظر آینده پژوهی نیز ایده های مهمی را با شما در میان بگذاریم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید