صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۱:۲۹
کد خبر: 8874
گزارشگر: 213
۲۷۷۹
۰
۰
۲
آمار فوتی ها در هفته نخست تعطیلات

بیشتر جانباختگان تصادفات نوروزی در کدام خودروها تردد می کردند؟

بیشتر جانباختگان تصادفات نوروزی در کدام خودروها تردد می کردند؟
در هفته نخست نوروز ۳۲۲ نفر در اثر سوانح رانندگی جان باختند و آمار این دسته حوادث در برخی خودروها بسیار بیشتر گزارش شده است.

به گزارش آسیانیوز، در یک هفته، ۳۲۲ نفر در اثر حوادث رانندگی جان باختند و بیشترین آمار تصادف‌ها مربوط به دو خودرو پراید و پژو است

بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی، در چند دهه اخیر، حوادث رانندگی یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ‌ومیر ایرانیان بوده است- باشگاه خبرنگاران

از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ که طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شد تا پایان روز سوم فروردین، ۳۲۲ نفر در حوادث رانندگی ایران جان باختند. این خبر را تیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی، اعلام کرد و گفت که این آمار هم موارد فوت در جاده‌‌ و هم در داخل شهرها را شامل می‌شود؛ اما اکثر جان‌باختگان در حوادث جاده‌‌ای قربانی شده‌اند.

تیمور حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی را عامل اصلی تصادف‌ها خواند و گفت: «توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مجاز و ناتوانی در کنترل وسایل نقلیه بیشترین علت وقوع تصادف‌های رانندگی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون بوده است.»

به گفته جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، بیشترین تصادف‌ها در محدوده ساعت‌ ۱۲ تا ۲۰ رخ داده‌اند.

او پیش‌تر نیز گفته بود که بالغ‌ بر ۵۷ درصد تصادف‌ها در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که حاکی از این است که راننده با خیال اینکه دیگر به مقصد نزدیک شده است، بدون توجه به شرایط جسمانی و خستگی، به رانندگی ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی، در چند دهه اخیر، حوادث رانندگی یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ‌ومیر ایرانیان بوده است. آمار مرگ‌ومیرها در ایام نوروز بیشتر می‌شود؛ به‌ طوری‌ که فقط در ایام نوروز سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، بیش از ۱۱ هزار نفر در تصادف‌ها فوت کرده‌اند. آمار مرگ‌ومیر سالانه تصادف‌های رانندگی در ایران نیز از ۱۷ هزار نفر عبور کرده است.

 اگرچه بی‌توجهی یا کم‌توجهی به نکات ایمنی و مقررات رانندگی زمینه‌ساز بسیاری از تصادف‌های رانندگی است، افزایش تعداد جان‌باختگان و مصدومان تصادف‌ها به عوامل دیگری از جمله غیراستاندارد بودن خودروهای تولید داخل نیز ارتباط دارد.

کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، پیش‌تر خودروهای ایرانی را به «ارابه مرگ‌» تشبیه کرده و گفته بود: «خودروهای ما نه زیبا است نه ایمنی دارد؛ کیفیت هم ندارد، خیلی هم گران است.» بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی دو خودرو پراید و پژو بیشترین آمار تصادف‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

استفاده از عبارت «ارابه مرگ» برای خودروهای ایرانی، به‌خصوص پراید، پیش‌تر نیز سابقه دارد. با این‌ حال قیمت همین خودرو که گفته می‌شود ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودرو ایرانی است، در چهار سال گذشته بیش از ۷۰۰ برابر شده است. هادیانفر درباره پراید نیز گفته بود که به هرچه برخورد می‌کند، به صورت میانگین دو تا سه نفر کشته یا مجروح می‌شوند.

پلیس راهنمایی و رانندگی تاکنون جزئیات تصادف‌های اخیر را منتشر نکرده‌ است و مشخص نیست ۳۲۲ نفری که جان باخته‌اند، در چه وضعیتی قرار داشتند یا چه خودرویی سوار بودند؛ اما آمار سال‌های گذشته نقش خودروهای ایرانی در افزایش تعداد قربانیان حوادث رانندگی را آشکار می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/5xi
اخبار مرتبط
با آغاز نوروز باستانی چند آرزو برای سرزمین ایران داریم که باید ببینیم آیا برآورده می شوند یا نه.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور درباره بارش های شدید و یخبندان در جاده های کشور و آمار فوتی های نوروز امسال توضیحاتی داد.
مسافران نوروز امسال باید به حداقل ۱۰ نکته ضروری در سفرها توجه داشته باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید