صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۰
کد خبر: 8910
گزارشگر: 360
۹۳۷
۰
۰
۲

بیت‌کوین طلای دیجیتال

بیت‌کوین طلای دیجیتال
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز: به نظر می رسد بیت‌کوین مجددا در حال بازیابی همبستگی خود با طلا است، و این نکته مورد توجه فعالان بازار رمزارزها و حتی سایر فعالان اقتصادی قرار گرفته است.
طلا برای هزاران سال به عنوان ذخیره ارزش عمل کرده است. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران به طور گسترده از آن به عنوان یک پشتیبان ذخیره ارزش در برابر اثرات رکود و تورم که اغلب ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیکی است، استفاده کرده‌اند. با توجه به بحران‌های اخیر مانند همه‌گیری کووید-19 و جنگ روسیه علیه اوکراین، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال جایگزین‌هایی برای طلا و سایر فلزات گرانبها به عنوان گزینه‌های پوشش ریسک هستند. با ورود به عصر دیجیتال، و محدودیت‌های فیزیکی نگهداری طلا، این یک ضرورت است که در پی جایگزین‌های مطمئن برای طلا باشیم. تاکنون در این جستجو، بیت‌کوین (BTC) بیشترین درخشش را داشته است.
افزایش قیمت طلا معمولاً نشان‌دهنده اضطراب در بازارهای سنتی سهام است، اما اجماع فعلی بین سرمایه‌گذاران بر این است که طلا در حال حاضر بیش از حد خریداری شده است . قیمت طلا به 2000 دلار رسیده است زیرا سرمایه گذاران پیامدهای ژئوپلیتیکی و اقتصادی درگیری روسیه و اوکراین را بررسی می‌کنند.

نمودار 1نمودار قیمت طلا به دلار،منبع :گلد پرایس

از سوی دیگر در همین دوره،سرمایه‌گذاری در بازار  بیت‌کوین و سایر رمزارزها افزایش یافته است. به نقل از کوین تگراف، شرکت تحقیقاتی Fundstrat اعلام کرده است که خریداران سرمایه‌های ریسک‌پذیر در طول سه هفته آخر فوریه 2022 تقریباً 4 میلیارد دلار در فضای کریپتو سرمایه‌گذاری کرده‌اند. تنها در هفته اول مارس 2022، 400 میلیون دلار  به استارت‌آپ‌های فضای کریپتو سرازیر شد. این افزایش بودجه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران جهانی به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی هستند که به اعتقاد آن‌ها می‌تواند در برابر پیامدهای درگیری روسیه و اوکراین مقاومت کند.
درگیری‌های مداوم باعث شده است که مردم هر دو کشور  از نظر اقتصادی آسیب ببینند. جنگ در اوکراین منجر به تعطیلی بسیاری از مشاغل شده است که طبیعتاً به اقتصاد محلی آسیب وارد کرده است، از دیگر سو روسیه تحت تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته است که باعث  ایجاد محدودیت در نقل و انتقالات بانکی، از دست دادن دسترسی به اکثر اشکال پرداخت الکترونیکی و کاهش ارزش پول محلی آن ها شده است. به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بیت‌کوین، هنوز قوانین بین المللی یکسانی برای تنظیم مقررات برای رمزارزها وجود ندارد و این به این معنی است که بیت کوین بدون توجه به مکانی که نگهداری می‌شود، ارزش خود را حفظ می‌کند. بیت‌کوین در اکثر کشورها قانونی است و حتی برخی آن را به عنوان ارز قانونی اعلام کرده‌اند.

نمودار 2

 نمودار پذیرش بیت‎کوین بر اساس قانون در کشورها،منبع :Thomoson reuters
بحران‌هایی که منجر به جابجایی، مهاجرت و پناهندگی افراد می‌شود، تأثیر بالقوه بیت‌کوین را بر آینده نشان داده است. انتقال بیت‌کوین برخلاف انتقال طلا بسیار آسان است. یک فرد مجبور نیست هنگام عبور از مرزهای بین‌المللی داریی بیت‌کوین خود را اعلام کند و خطر مصادره یا سرقت مرتبط با حمل و نقل طلای فیزیکی را بپذیرد.
کاربردهای بالقوه بیت‌کوین در مواقع ضروری، جذابیت آن را برای سرمایه‌گذاران سنتی افزایش می‌دهد. این جذابیت تا حدی به لطف کاهش اخیر ارزش بیت‌کوین نیز افزایش یافته است.دیگر مزیت کلیدی بیت‌کوین نسبت به سایر رمزارزها این است که از طریق بررسی آن می توان فهمید که عده فعالان بازارهای جهانی چه تصمیماتی اتخاذ کرده‌اند  زیرا به اندازه کافی سر زبان‎ها بوده است که توسط همگان شناخته شود و بسیاری از آن پشتیبانی کنند، این نکته چنان با اهمیت است که حتی با بررسی روند بیت‌کوین می‌توان جهت برخی روندهای دیگر اقتصادی را تشخیص داد.
ثبات در برابر بحران
همه‌گیری جهانی کوید 19 و رشد بیت‌کوین پس از آن به بسیاری نشان داد که بیت‌کوین می تواند در برابر پیامدهای بحران‌های مشابه مانند درگیری اوکراین و روسیه مقاومت کند. همه‌گیری کوید19 منجر به کاهش رشد اقتصادی در سراسر جهان در بسیاری از بخش‌های سنتی شد. به عنوان مثال در طی ۲۴ ساعت در زمان اوج شیوع همه‌گیری در مارس ۲۰۲۰، ۱.۴ میلیارد دلار از فیات و ارزهای دیجیتال وارد یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز جهان یعنی کوین‌بیس شد.
در نیمه اول مارس 2020، سرمایه‌گذاران به سرعت متوجه شدند که بیت‌کوین توانسته ارزش خود را حفظ کند در حالی‌که ارزش سهام سنتی در همان زمان فرو ریخت. این امر میزان سرمایه‌ای را که به بازار رمزارزها سرازیر می‌شد، افزایش داد و در نهایت بیتکوین بالاترین قیمت در آن زمان یعنی حدود 60000 دلار در مارس 2021 را ثبت کرد. ثبات و رشد بیت‌کوین نشان داده که  در طول بحران‌های خاص، جذابیت آن  به عنوان یک گزینه پوشش ریسک برای کسانی که نسبت به آینده طلا بدبین هستند، افزایش یافته است.
 نمودار 3نمودار قیمت بیت‌کوین 
با این تفاسیر مزایای بیت‌کوین نسبت به طلا و اطمینان از آینده دیجیتالی مجوب شده است ، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال تنوع بخشیدن به پرتفوی خود باشند و به نظر می‌رسد در این میان  بیت‌کوین بهترین گزینه است. این جریان فزاینده سرمایه در فضای رمزنگاری می‌تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد تا اینکه در نهایت بیت‌کوین اجازه یابد تا جای خود را به عنوان طلای جدید تثبیت کند.
این یادداشت حاوی توصیه یا توصیه‌های سرمایه‌گذاری نیست. هر حرکت سرمایه‌گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهند.
 
https://www.asianews.ir/u/5ye
اخبار مرتبط
گزارش اختصاصی سرویس رمزارز آسیا نیوز: وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اخیراً اعلام کرده است که امکان فعالیت غیر قانونی قابل توجه در شبکه بیت‌کوین و آلت‌کوین ها وجود ندارد، با این تفاسیر زمان آن رسیده است که سیاست‌گذاران در تمامی کشورها روایت منفی علیه رمزارزها را تغییر دهند و با زدن برچسب «فعالیت غیرقانونی» به رمزارزها در میان فعالان این حوزه ایجاد ترس بی دلیل نکنند.
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز : ماینرهای دارای بیشترین بیتکوین بی وقفه در حال گسترش خود هستند ،طبق معیارهای ماینینگ یا همان استخراج بیت‌کوین، ماینرها نه تنها از میزان استخراج خود نکاسته‌اند و سخت کار می‌کنند، بلکه می خواهند هش‌ریت (نرخ میزان استخراج) خود را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهند.
نوشتار زیر ترجمه مقدمه یک کتاب تازه و جذاب است با عنوان "بیت‌کوین ونیز است" نوشته آلن فارینگتون و ساشا مایرز، البته مقدمه این کتاب را الکس گلادشتاین از فعالان برجسته حقوق بشر نگاشته است ، ترجمه این مقدمه به مناسبت آغار به کار سرویس رمزارز آسیا نیوز آنلاین تقدیم مخاطبان می گردد،در سرویس رمزارز آسیا نیوزآنلاین تلاش خواهیم کرد علاوه بر ارائه اخبار،تحلیل و گزارش های به روز و دقیق حوزه رمزارزها و بلاک‌چین درباره اهمیت این حوزه از منظر آینده پژوهی نیز ایده های مهمی را با شما در میان بگذاریم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید