صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۸
کد خبر: 8914
گزارشگر: 213
۷۰۴
۰
۰
۱
بنا بر گفته رئیس کل موزه ملی ایران

نسخه‌ دیجیتال تابلوهای نقاشی موزه ملی در دسترس بازدیدکنندگان

نسخه‌ دیجیتال تابلوهای نقاشی موزه ملی در دسترس بازدیدکنندگان
رئیس کل موزه ملی ایران اعلام کرد تعدادی از تابلوهای نقاشی موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی به صورت دیجیتال در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود تا بتوانن آنها را را با جزئیات کامل ببینند.

به گزارش آسیانیوز، رئیس کل موزه ملی ایران اعلام کرد تعدادی از تابلوهای نقاشی موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی به صورت دیجیتال در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود تا بتوانن آنها را را با جزئیات کامل ببینند.

به‌گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، جبرییل نوکنده، رییس کل موزه ملی ایران، اعلام کرد تابلوهای نقاشی موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی داده این موزه قرار است به صورت دیجیتال مستندنگاری شوند.

او در این‌ باره گفت: «در پی استقبال از بهار و به منظور رفاه بازدیدکنندگان، تابلوهای نقاشی موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی با امکان دیدن تمامی جزئیات در نمایشگرهای لمسی بارگذاری شده و در دسترس بازدیدکنندگان موزه قرار گرفته است.»

نوکنده درباره نحوه این مستندنگاری اظهار کرد: «ابتدا از تمامی آثار منتخب به روش گیگاپیکسلی عکاسی شده که در  نتیجه تصویر نهایی آن دارای رزولوشن بسیار بالا و بیشترین جزئیات ممکن است. این تابلوهای دیجیتال‌شده در حال حاضر در قالب سامانه مولتی رزولوشن در نمایشگرهای تعاملی این موزه در دسترس عموم قرار گرفته است.»

نوکنده در ادامه گفت: «با این روش بازدیدکنندگان می‌توانند با لمس نمایشگر اطلاعات و جزییات بیشتری از تابلوهای نقاشی را با بزرگنمایی در این سامانه مشاهده کنند.»
این سامانه در مرحله اول، اطلاعات و تصاویر مربوط به پنج تابلو نقاشی از ادوار گوناگون هنر ایران دوران اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

این تابلوها شامل نقاشی دیواری مربوط به سده سوم هجری قمری از تپه تاکستان یا «تپه وینیارد»، قطعه نگارگری مکتب شیراز از دوره تیموری، نقاشی رنگ روغن روی بوم موسوم به نبرد گنجه و نقاشی قهوه‌خانه‌ای عزیمت حضرت مسلم از مدینه به کوفه مربوط به دوره قاجار، تابلو نقاشی رنگ روغن جنگ شاه اسماعیل و محمدخان شیبانی مربوط به دوره قاجار است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5yi
اخبار مرتبط
جمعی از هنرمندان کشورمان در نامه ای به رییس صداوسیما خواستار دعوت از صاحب‌نظران معتبر و متخصص در مباحث هنر و اقتصاد هنر شدند تا در برخی برنامه ها از تهمت‌پراکنی و اشاعه سخنان بی‌اساس به هنرمندان زحمتکش کشور جلوگیری شود.
این روزها گالری بن‌بست در مشهد نمایشگاه میزبان آثار نقاشی لیلی بیدرام است؛ تصاویری با رنگهایی تند که مخاطب را به ژرفای درون می‌برد و او را معرفت و غنایی درونی می‌بخشد.
نمایشگاه نقاشی «شبیه من» دربرگیرنده مجموعه ای از تابلوهای نقاشی به سبک اکسپرسیونیسم اثر کوثر گلابگیر، در «هنر خانه بن بست» مشهد برگزار می شود.
نمایشگاه تجسمی «بایفوکال» دربرگیرنده آثاری از هنرمندان جوان در قالب دیجیتال آرت در گالری «با» برگزار می شود.
مساله مارکتینگ هنر از ضروریات امروز جامعه هنر و چرخه اقتصاد هنر شده است که بدون آن در اغلب موارد انگیزه خلق اثر هنری با چالش مواجه خواهد شد؛ این در حالی است که چنین موضوعی همانند سایر فعالیت ها در جهان آزاد؛ کمتر با محدودیت ها قرابت دارد؛ تا در کشور ما که از لحظه خلق تا ادامه حیات، اثر هنری با انواع تنگناها دست و پنجه نرم می کند؛ بخصوص این ایام که پاندمی کرونا آفت ها را بیش از پیش بر سر تولیدات هنری ریخته است.در این باره آسیانیوز با بهداد نجفی؛ نقاش و کارشناس بازاریابی گفت و گویی انجام داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید