صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۲:۳۸
کد خبر: 8916
گزارشگر: 213
۱۲۶۸
۰
۰
۷
نشست اضطراری سازمان ملل پس از هدف قرار گرفتن آرامکو

طالبان حمله حوثی ها به عربستان را محکوم کرد!

طالبان حمله حوثی ها به عربستان را محکوم کرد!
در حالی که عربستان نشست اضطراری سازمان ملل در خصوص حمله به آرامکو را خواستار شده، سخنگوی وزارت خارجه طالبان مدعی است حملات راکتی به تاسیسات نفت و اهداف غیرنظامی در شهر جده، صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و باید متوقف شود.
به گزارش آسیانیوز، سخنگوی وزارت خارجه طالبان حملات پهپادی و موشکی شبه‌نظامیان حوثی‌ به تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد.

عبدالقهار بلخی فروردین با انتشار توئیتی مدعی شد حملات راکتی به تاسیسات نفت و اهداف غیرنظامی در شهر جده «مایه تأسف» است و «چنین تحرکاتی صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و باید متوقف شود».

روز جمعه، کمتر از یک هفته پس از حملات گسترده پهپادی و موشکی شبه‌نظامیان حوثی‌ به تاسیسات نفت و گاز عربستان، یک تاسیسات نفتی در شهر جده مورد حمله این گروه تحت حمایت حکومت ایران قرار گرفت.

این در حالی است که هم‌زمان با این حملات، تصاویری از رهبران شیعه حوثی در برج آزادی تهران منتشر شد و برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی در تمجید از رهبران شبه‌نظامیان حوثی منتشر کردند.

در پی حمله دوباره حوثی‌های یمن به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی که به افزایش قیمت نفت انجامید، دولت ریاض روز شنبه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شد.

هنوز هیچ دولتی حاکمیت امارت اسلامی طالبان بر افغانستان را به رسمیت نشناخته، اما عربستان از بهمن‌ماه پارسال در چندین نوبت کمک‌های انساندوستانه، از جمله مواد غذایی به افغانستان ارسال کرده است./
https://www.asianews.ir/u/5yk
اخبار مرتبط
​کشورهای نفت خیز و حاشیه خلیج فارس در چند سال اخیر به تکاپو افتادند تا اتکایشان به درآمدهای نفتی کمتر شود که منابع درآمدی جایگزینی را ایجاد کند تا بتوانند از نوسانات قیمتی نفت و تبعات آن در امان بمانند.
ناوگان پنجم نیروهای هوایی آمریک مدعی شد ناوگان پهپادی جدید شامل ۱۰۰ هواپیمای بدون سرنشین سطحی و زیرآبی که قابلیت دیدبانی نیروی دریایی آمریکا در آب‌های منطقه را با هوش مصنوعی دارد در خلیج فارس مستقر خواهد شد.
محمد بن سلمان، ولیعهد و شاهزاده عربستان در ادامه اقدامات اصلاحی اش ضوابطی را در استفاده از پرچم و سرود ملی قرار دداده است.
اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، که برای انجام سفری دو روزه به امارات رفته مدعی شد که خاورمیانه در میانه یک انتخاب جسورانه از آینده‌های ممکن است؛ صلح و امید از یک طرف و آشوب به رهبری ایران از طرف دیگر!
رئیس‌جمهوری اسرائیل در نخستین دیدار خود از امارات تاکید کرد که از حیث امنیتی از امیرنشین خلیج فارس حمایت می‌کند و خواهان تقویت روابط با ابوظبی است؛ در همین حال محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی تایید کرد که اسرائیل و امارات در مورد «تهدیدات تروریستی، ثبات و صلح منطقه‌ای دارای اشتراکات هستند.
سعد حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان در حالی پس از اعلام تعلیق فعالیت سیاسی خود و در میانه تنش حوثی های یمن با امارات به ابوظبی سفر کرد؛ که به گفته خودش به دلیل نفوذ ایران در لبنان و سردرگمی بین‌المللی در این کشور، وضعیت لبنان در روند بهبودی قرار ندارد.
اتحادیه عرب در بیانیه‌ ای بعد از نشست فوق‌العاده این مجمع، حملات حوثی ها را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی واقعی برای تاسیسات حیاتی غیرنظامی، منابع انرژی، و ثبات اقتصادی جهانی بیان کرد و خواستار اقداماتی از سوی جامعه جهانی شد.
هم‌زمان با گسترش سویه اومیکرون ویروس کرونا و بازگشت مقررات و محدودیت‌‎ها در بسیاری از کشورها، احتمال لغو سفر حج برای سومین سال متوالی تقویت شد.
برخی از روزنامه نگاران، با مرور رویدادهای فرهنگی اخیر، تلاش عربستان سعودی را منعکس‌ کننده تغییرات عمیق در بازار هنر در سراسر جهان عرب می‌دانند.
سفیر ایرانی چگونه در یمن درگذشت؟/در حالی که برخی، حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران و از اعضای سپاه پاسداران در یمن را مسوول هماهنگی کمک‌های ایران به حوثی‌ها برمی شمرند، نماینده مجلس از به شهادت رساندن وی توسط عربستان خبر می دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید