صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۷
کد خبر: 8928
گزارشگر: 213
۱۱۸۷
۰
۰
۲
پول سازی هزاران میلیاردی ماشین ضد تبلیغ صدا و سیما

خیانت «تبلیغ تلویزیونی بازیگرنماها» به تولید ایرانی

خیانت «تبلیغ تلویزیونی بازیگرنماها» به تولید ایرانی
ماشین تبلیغات تلویزیونی با بازی بازیگرنماها در درجه اول به پول سازی هزاران میلیاردی می اندیشد و در نهایت منجر به خیانت بازیگرنماها به تولید ایرانی خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، ذبیح الله رحمانی، کارگردان سینما و تلویزیون: سالهاست که تبلیغات تلویزیونی و یا همان پیام های بازرگانی که پای ثابت شروع،وسط و پایانی ارسطویی برنامه ها جا خوش کرده است.

پیام های که با شعار های رونق تولید ایرانی همخوانی نداشته و در بعضی موارد متضاد آن عمل می کند؛  نمونه تبلیغاتی که اتفاقا از چهره های مشهور، نمایش تهوع آوری برای مخاطبان پخش می کند!

به عنوان مثال گویی پژمان جمشیدی با بازی در کلیپ ضد تبلیغ فرش دستباف ایرانی ، به نابودی دسترنج زحمات طاقت فرسای دست های هنرمند زنان و دختران این سرزمین که شکوه و عظمت ایرانیان را به رخ جهانیان رسانیده اند، کمر بسته است؛ آن هم فرش ماشینی که تمام تجهیزات اش با واردات رقم می خورد؛ دانش بنیان، چه ارتباطی با فرش ماشینی دارد.

نمونه دیگر، تبلیغ چای گلستان با بازی آتیلا پیسانی  است و به نوعی مقدمه دهن کجی به تولیدات مرغوب و با کیفیت را فراهم می کند و در نهایت خواسته یا ناخواسته منجر به پسرفت تولید می شود.

نکته حائز اهمیت این است که ماشین تبلیغات تلویزیونی، در درجه اول به پول سازی هزاران میلیاردی می اندیشد.

انواع و اقسام تبلیغ ماکارونی،پنیر، کنسرو و کفش های رنگارنگ که مخاطب خودش را مسخ خود کرده و فروش آن محصول، علی رغم بی کیفیتی در حد عالی انجام می دهد؛ بدون اینکه تولید واقعی باشد. تبلیغ و وابستگی تولید ما، متعلق به کالاهای لوازم اصلی از برند های معتبر خارجی سرچشمه می گیرد.

این در حالی است که این تبلیغ کالا، مسکنی زود گذر در دالان رقابت نابرابر و باعث سرخوردگی تولیدات در بازه زمانی طولانی ،به ضرر تولید داخلی تمام خواهد شد.

پس بنابراین پیام های بازرگانی، بیشتر پیام های هشداری هستند که سبب و عقب ماندن توانمندی تولید ایرانی خواهند شد.

و چه بهتر است تبلیغات درست براساس الگوهای کاربردی موفق در تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردهای شهری و بین شهری تنظیم و ارایه شود تا اینگونه بازوی قدرتمند تولید داخلی را به وجود آورند؛ در غیر اینصورت مانعی بزرگی برای صنعت داخلی خواهند بود./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/5yw
اخبار مرتبط
محمود پاک‌نیت که مهمان ویژه‌برنامه نوروزی «تاک» بود درباره ضبط اولین سکانس‌های سریال «روزی روزگاری» و رفتار خسرو شکیبایی صحبت کرد.
در حالی که هنوز علت واقعی مرگ زهره فکورصبور، بازیگر جوان تلویزیون و سینما مشخص نشده است، بازپرس جنایی پرونده درباره موضوع عجیب خودکشی وی با مصرف قرص توضیحاتی داده است.
مراسم تشییع پیکر زهره فکور صبور، بازیگر جوان حوالی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح در میان بی تابی مادر و خانواده و اندوه همکارانش برگزار و پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
زهره فکور صبور بازیگر جوان سینما و تلویزیون ساعت ۸ شب در منزل شخصی خود درگذشت؛ در حالی که هنوز علت دقیق مرگ وی مشخص نیست، اما بنا بر گفته برخی منابع این بازیگر بر اثر خودکشی شب به بیمارستان منتقل شده است.
منوچهر وثوق، بازیگر پرکار سینمای ایران پیش از انقلاب، روز یکشنبه هشتم اسفند در لندن درگذشت؛ وی در چند ماه گذشته دچار بیماری سرطان شده بود.
چند روز مانده به شروع ماراتن چهلمین دوره جشنواره فجر، خبرها از جابه جایی مکان نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه و تغییر نام کاخ جشنواره به خانه جشنواره و مراسم فرش قرمز به رنگی دیگر و سهمیه منتقدان طبق سنوات گذشته حکایت داشتند.
فرش قرمز فیلم «با من ازدواج کن» (Marry Me) در لس‌آنجلس بار دیگر صحنه ابراز محبت صمیمانه بن افلک و جنیفر لوپز شد و در یک صحنه بسیار پراحساس افلک، جنیفر را در آغوش گرفت و سر او را بوسید.
مراسم اکران و نشست رسانه ای فیلم «خائن کشی» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» با حضور برخی عوامل فیلم در خانه جشنواره برگزار شد.
واکنش شدید انتقادی و افشاگری سحر زکریا هنرپیشه معروف زن، نسبت به اظهار نظرهای بازیگران مهاجرت کرده مانند پرستو صالحی و موضوعاتی دیگر درباره مافیای سینما، مهران مدیری و غیره تامل برانگیز شده است و او از مقایسه فردین، بازیگر محبوب ایرانی با مهران مدیری نیز ابراز گله مندی کرده است.
بازیگر معروف زن در سن ۶۰ سالگی جوانی و زیبایی قابل توجهی دارد و عکسی هم از او در جمعی از شاعران و هنرمندان با حضور بکتاش آبتین انتشار یافته است.
ماکان بند بیانیه ای در اعتراض به رفتار عجیب بازیگر زن در کنسرت منتشر کرده است.
در حالی که جیمز فرانکو، بازیگر معروف به اتهام مجبور کردن شاگردانش به سکس گروهی و روابط غیر اخلاقی دیگر متهم شده بود، به تازگی در یک پادکست اعلام کرده که در یک مدرسه بازیگری روابط غیراخلاقی داشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید