صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۴
کد خبر: 8946
گزارشگر: 213
۳۲۵۱
۰
۰
۷
شگفتی کم‌سابقه در اهدای جوایز اسکار سال ۲۰۲۲

چرا مراسم اسکار جنجالی شد؟/کتک زدن مجری برنامه به خاطر دفاع از همسر!+فیلم و عکس

چرا مراسم اسکار جنجالی شد؟/کتک زدن مجری برنامه به خاطر دفاع از همسر!+فیلم و عکس
مراسم اهدای ۹۴مین دوره جوایز اسکار چند حاشیه کم‌سابقه داشت؛ از جمله حمایت از اوکراین و سیلی به گوش یکی از مجریان.

به گزارش آسیانیوز، مراسم اهدای ۹۴مین دوره جوایز اسکار چند حاشیه کم‌سابقه داشت؛ از جمله حمایت از اوکراین و سیلی به گوش یکی از مجریان. در این دوره برای سومین بار در تاریخ جوایز اسکار یک زن جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

چرا مراسم ۹۴مین اسکار جنجالی شد؟/کتک زدن مجری به خاطر دفاع از همسر+فیلم و عکس

مراسم معرفی برگزیدگان نود و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار شامگاه یک‌شنبه ۲۷ مارس (هفتم فروردین) در سالن تئاتر دالبی لس‌آنجلس برگزار شد؛ مراسمی که متن و حاشیه آن با شگفتی‌هایی همراه بود.

بخش از حاشیه این مراسم به این ترتیب بود که کریس راک مجری اسکار ۲۰۲۲ با جیدن اسمیت همسر ویل درباره مدل موهای او (که از ته زده بود) شوخی کرد و گفت امیدوارم در جی آی جو ۲ او را ببیند، اشاره به فیلمی با بازی دمی مور در دهه هشتاد درباره یک سرباز زن که موهایش را از ته زده بود.

با اینکه اسمیت در ابتدا به این شوخی خندید اما به نظر می آید جیدن که به دلیل یک بیماری مجبور به زدن موهایش شده چندان از این شوخی لذت نبرد. لحظاتی بعد اسمیت روی صحنه آمد و سیلی محکمی به صورت کریس راک زد و بعد از نشستن با فریاد گفت: «اسم زن من را به زبان کثیفت نیاور».  

ویدیوی این بخش جنجالی اسکار را در ادامه ببینید:

 

 

یکی از این شگفتی‌ها اهدای اسکار بهترین فیلم به "کودا" به کارگردانی سیان هدر بود. پس از سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۲۰ این سومین بار در تاریخ نزدیک به صد ساله اسکار است که یک کارگردان زن چنین جایزه‌ای را از آن خود می‌کند.

"کودا" روایت زندگی دختری است که در یک خانواده ناشنوا بزرگ می‌شود. تروی کوتسور، بازیگر ناشنوا به خاطر بازی در این فیلم اسکار بهترین نقش مکمل مرد را دریافت کرد و آن را به همه ناشنوایان و انسان‌های با معلولیت جسمی تقدیم کرد.

 

ناکامی "قدرت سگ" نامزد دریافت ۱۲ اسکار
سیان هدر همچنین اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را هم دریافت کرد تا فیلمش پس از "تلماسه" (یا تپه ماسه‌ای) که شش اسکار را از آن خود کرد از دروکنندگان اصلی جوایز امسال باشد.

سانسور کارگردان چینی برنده اسکار در زادگاهش
کلویی ژائو، دومین زن تاریخ سینما که اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد
ناکامی فیلم "قدرت سگ" که نامزد دریافت ۱۲ اسکار بود از دیگر شگفتی‌های نود و چهارمین دوره جوایز اسکار به شمار می‌رود. البته جین کمپیون، کارگردان این فیلم موفق شد جایزه مهم بهترین کارگردانی را کسب کند.

فیلم علمی تخیلی "تلماسه" ساخته دنیس ویلنوو بیشترین مجسمه‌های طلایی امسال را به دست آورد و عواملش برای دریافت جایزه‌های بهترین موسیقی، بهترین تدوین، بهترین طراحی صحنه، بهترین صدابرداری، بهترین فیلم‌برداری و بهترین جلوه‌های ویژه روی صحنه رفتند.

سیلی بهترین بازیگر مرد به گوش کمدین

یکی از شگفتی‌سازان مراسم یک‌شنبه شب در سالن تاتر دالبی لس‌آنجلس ویل اسمیت بود که اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول را به خاطر بازی در فیلم "شاه ریچارد" دریافت کرد.
شگفتی اسمیت البته به پیش از دریافت جایزه و زمانی بازمی‌گردد که او در واکنش به شوخی کریس راک، کمدین و یکی از مجریان برنامه با ریزش موی همسرش روی صحنه رفت و به صورت او سیلی زد.

 

جسیکا چستین، برنده اسکار بهترین بازیگر زن به خاطر بازی در فیلم "چشم‌های تامی فی"

رویدادی که چندان شگفتی‌آفرین نبود ناکامی فیلم "قهرمان" ساخته اصغر فرهادی بود که نتوانست به جمع نامزدان نهایی بخش فیلم‌های بین‌المللی (غیر انگلیسی‌زبان) بپیوندد.
اسکار این بخش به فیلم "ماشین مرا بران" اثر کارگردان ژاپنی ریوسوکه هاماگوچی تعلق گرفت که این فیلم را بر اساس داستانی از نویسنده مشهور هموطنش هاروکی موراکامی ساخته است.

همبستگی با اوکراین در مراسم اسکار

 همبستگی با اوکراین که از بیش از یک ماه پیش در گیر حمله نظامی و تجاوز روسیه است از حاشیه‌های ویژه بزرگ‌ترین مراسم سال هالیوود بود.

در جریان پخش زنده مراسم از حاضران و ببنندگان خواسته شد به هر طریق ممکن از اوکراین پشتیبانی کنند. برخی از حاضر ربان‌هایی آبی با خود داشتند که روی آن عبارت "با پناهندگان" به چشم می‌خورد.

این ربان‌ها را کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پیش از آغاز مراسم اهدای جوایز اسکار به بسیاری از سینماگران مشهور داده بود تا از این طریق با شهروندان اوکراینی اعلام همبستگی کنند.

پیش از این شان پن، بازیگر و مستندساز آمریکایی خواستار سخنرانی ویدئویی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در مراسم اسکار شد و توصیه کرده بود در غیر این صورت این مراسم تحریم شود.

با وجود حمایت گسترده از اوکراین در مراسم نود و چهارمین دوره اهدای جوایز اسکار، برگزارکنندگان از دعوت زلنسکی خودداری کردند./

https://www.asianews.ir/u/5ze
اخبار مرتبط
ماشین تبلیغات تلویزیونی با بازی بازیگرنماها در درجه اول به پول سازی هزاران میلیاردی می اندیشد و در نهایت منجر به خیانت بازیگرنماها به تولید ایرانی خواهد شد.
محمود پاک‌نیت که مهمان ویژه‌برنامه نوروزی «تاک» بود درباره ضبط اولین سکانس‌های سریال «روزی روزگاری» و رفتار خسرو شکیبایی صحبت کرد.
ابراهیم گلستان فیلمساز و مترجم پیشرو ایران درباره ساخت فیلم »این خانه سیاه است» فروغ فرخزاد گفت: من فروغ را با سه نفر که فیلمبردار،صدابردار و دستیار بودند به سفر فرستادم تا شائبه حضور و کمک‌های من در آن نباشد.
کاوه لاجوردی، مدرس و مترجم ریاضی و فلسفه که ترجمه او از یکی از آثار جان لاک به‌عنوان برگزیده مشترک کتاب سال جمهوری اسلامی اعلام شده، این جایزه را امروز رد کرد.
حرف اصلی فیلم «ایده اصلی» معضلات اجتماعی و سرابی است که آدم ها برای رسیدن به آن با هر وسیله و ابزاری تقلا می کنند و بخشی از پیچیدگی های ذهن انسان جاه طلب است./
علیرضا غفاری مجری پیشکسوت صدا و سیما که خاطرات بسیاری را با اجراهایش از دهه 60 رقم زد، صبح امروز درگذشت.
داریوش مهرجویی، کاگردان صاحب‌نام سینمای ایران، با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به ابطال مجوز نمایش آخرین ساخته خود و حذف از آن اکران نوروزی به شدت اعتراض کرد و گفت هر کاری می خواهید بکنید من حقم را می گیرم!
مراسم تشییع پیکر زهره فکور صبور، بازیگر جوان حوالی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح در میان بی تابی مادر و خانواده و اندوه همکارانش برگزار و پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
منوچهر وثوق، بازیگر پرکار سینمای ایران پیش از انقلاب، روز یکشنبه هشتم اسفند در لندن درگذشت؛ وی در چند ماه گذشته دچار بیماری سرطان شده بود.
چند روز مانده به شروع ماراتن چهلمین دوره جشنواره فجر، خبرها از جابه جایی مکان نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه و تغییر نام کاخ جشنواره به خانه جشنواره و مراسم فرش قرمز به رنگی دیگر و سهمیه منتقدان طبق سنوات گذشته حکایت داشتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید