صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۱:۴۶
کد خبر: 8957
گزارشگر: 306
۸۲۰
۱
۱
۲

خانه مداحان به خاطر اظهارات یک مداح از مردم عذرخواهی کرد

خانه مداحان به خاطر اظهارات یک مداح از مردم عذرخواهی کرد
یزد - در پی اظهارات مهدی اکبری درباره معلوم کردن مبلغ پاکت مداحان و حق داشتن آنان در انجام چنین کاری، خانه مداحان اظهارات او را شخصی خواند؛ تاکید کرد که این دیدگاه جامعه مداحان نیست و از این بابت از مردم عذرخواهی کرد

 آسیانیوز / یزد ؛ این مداح در مصاحبه ای که فایل ویدیویی و متنی آن در شبکه های اجتماعی به طور گسترده بازنشر شد؛ گفته بود: ببینید صله یه چیزی بوده که امام صادق میداده به روضه خون، امام رضا میداده به روضه خون و یه چیز غیر معمول و غیر طبیعی نیست؛ اینی که بعضیا تعیین می کنن به نظر من کار اشتباهی نیست، طرف داره وقت میذاره انرژی خرج میکنه.

هنریه که طرف خرج میکنه وقت میذاره انرژی میذاره، تقریبا هرکسی داره هنر خرج میکنه از جونش داره مایه میذاره، چه بنویسه چه بخونه، چه نقش ایفا کنه، حالا این هنر ما چون وصل به مذهبه و یه جور لطف از جانب خدا و اهل بیته، میگن آقا شما مثلا روضه فروشی می کنید، من نمیدونم که آیا دعبل اگر خوند و معصوم بهش صله داد، روضه ش رو فروخت؟

این حرف حرفِ بی منطق و بی خودیه که حالا در شان من نیست بشینم توضیح بدم کیا چی کار کردن، خوشمم نمیاد از این حرکت ولی افرادی که اینجوری ادعا میکنن معمولا میخوان که رد گند کار خودشون رو صاف کنند و به نظر من اصلا بد نیست.

بر همین اساس؛ خانه مداحان طی بیانیه ای به سخنان اکبری اعتراض کرد و آن را شخصی خواند. در این بیانیه آمده است:

شکوه مدح و رثای آل الله در ۱۴ قرن پیشین بر پایه عشق و ارادت به آن ذوات پاک استوار بوده و رونق آن مدیون دل‌های پاک و انفاس قدسی خوبان این درگاه و شمول عنایت اهل بیت بوده است و خادم این آستان شأنی جز خدمت خالصانه و مدح و رثای مجدانه بهترین‌های عالم نداشته است. از این رو نوکری این آستان خود بزرگ‌ترین صله خداوند متعال به مادحان و برترین عطیه آسمانی بوده و هست.

مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) همواره اذعان می‌کرده اند که مرحمت سیدالشهدا (ع) به آنان در امور معنوی همواره بسیار افزون‌تر از هدیه‌های خالصانه مردم عاشق قرآن و عترت بوده است؛ چه نعمت و رزقی بالاتر از خروشان ساختن عاطفه مردم عترت دوست در مسیر تعالی معنویت و رشد و کمال الهی بندگان خوب خدا؟!

خانه مداحان در ادامه این بیانیه ابراز داشته است: زیست زاهدانه و مناعت طبع صادقانه بزرگان و پیشکسوتان مداحی کشور در طی قرون متمادی خود گواه صادقی بر اصالت نداشتن پول و مادیات در این عرصه است. احوال عارفانه بسیاری از سلف صالح مداح و بی‌اعتنایی آنان به زخارف دنیوی امروزه برکسی پوشیده نیست.

این نهاد اضافه کرد: تبار نورانی ستایشگری و اسوه‌هایی چون دعبل و کمیت و سید حِمیَری و زیست صالحانه و حضور آنان در عرصه‌های اجتماعی و انقلابی نشان می‌دهد که آنان شعر و مدح خود را نه برای دریافت صله و تنها بر اساس وظیفه دینی خود عرضه کرده‌اند و صله معنوی و مرحمت دینی اهل بیت (ع) به آنان بسیار افزون‌تر از صله مادی به آنان بوده است. دعای خیر امامان معصوم درباره آنان با هیچ سیم و زری مقایسه پذیر نیست.

خانه مداحان خاطرنشان کرد: اظهار نظرهای شخصی برخی از مداحان هیچ گاه نظر جامعه مداحان محترم نبوده و نیست و اگر خاطری از طرح این مباحث رنجیده گشته، صمیمانه از محضر عموم ملت شریف ایران عذر خواهی می‌کنیم.

خانه مداحان تاکید کرد: برخورد با سخنان مطرح شده نباید به ایجاد شکاف و دوقطبی و تسویه حساب‌های شخصی منجر شود و خدای ناکرده افراد را از مسیر صدق و امنت خارج کند و روح همدلی و نصیحت خیرخواهانه و برادرانه را تضعیف کند.

سید محمد جواد عرفانفر

خانه مداحان به خاطر اظهارات یک مداح از مردم عذرخواهی کرد

https://www.asianews.ir/u/5zq
اخبار مرتبط
یزد - مسئول کانون بسیج مداحان و هئیات مذهبی یزد گفت: با مشارکت سازمان بسیج مداحان و هئیات مذهبی، جامعه مداحان، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون مداحان، شورای هئیات مذهبی و بنیاد دعبل خزائی در ماه مبارک، مداحان طی 30شب، هرشب مهمان یکی از محلات شهرستان خواهند بود
یزد - قهرمانی تیم والیبال مقاومت شهداب یزد در رقابت های لیگ برتر کشور، موجب فخر ‌و نشاط مردم دارالعباده استان یزد شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۱/۰۱/۱۱
0
0
1

والا هنر عکس طبیعت خودجوش ما از بی پولی سوخت باید از جیب بابا خرج کنه!!!


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید