صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
کد خبر: 8960
گزارشگر: 213
۶۸۱۵
۱
۰
۷
تغییر زمان های آموزشی و برپایی آزمون سراسری

«جزییات» افزایش ماه های سال تحصیلی و آخرین وضعیت کنکور ۱۴۰۱

«جزییات» افزایش ماه های سال تحصیلی و آخرین وضعیت کنکور ۱۴۰۱
حضوری شدن مدارس از روز ۱۴ فروردین و افزدوه شدن به سال تحصیلی برای جبران عقب ماندگی آموزش و زمان برپایی کنکور ۱۴۰۱ برنامه های جدیدی است که باید دید چطور عملیاتی خواهد شد.
به گزارش آسیانیوز، آموزش و پرورش اعلام کرده که ممکن است طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان دبیرستانی، یک ماه افزایش یابد. حال، این ابهام برای برخی ایجاد شده است که آیا کنکور ۱۴۰۱ به تعویق می‌افتد؟

 شب گذشته خبری منتشر شد در مورد احتمال طولانی شدن یک ماهه طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان دبیرستانی. بر مبنای این خبر، مدارس از روز ۱۴ فروردین حضوری می‌شوند و برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی، یک ماه هم به طول سال تحصیلی افزوده خواهد شد. در این شرایط تکلیف کنکور ۱۴۰۱قابل بررسی است.

به نقل از تجارت نیوز،  امروز صبح اخباری مبنی بر تکذیب طولانی شدن یک ماهه سال تحصیلی منتشر شد. اما در ادامه، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که احتمال این موضوع وجود دارد.

آنگونه که مهر گزارش داده است، مهدی کاظمی، در این مورد گفت: پیشنهاد دادیم که خرداد در صورتی که شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کند یک ماه زمان آموزش افزایش پیدا کند.

 او افزود: در این صورت، ما می‌توانیم افت یادگیری را در کنار برنامه‌های دیگری که تا پایان اردیبهشت مد نظر داریم جبران کنیم. همچنین، این فرصت را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنیم تا وضع تحصیلی خود را ارتقا دهند.

انتشار این اخبار، ابهامی را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده است که آیا کنکور ۱۴۰۱ به تعویق می‌افتد؟ هر چند تجربه نشان می‌دهد که احتمال تعویق کنکور پایین است اما این موضوع به اطلاع‌رسانی رسمی نهادهای ذی‌ربط، برای خروج خانواده‌ها و دانش‌آموزان از ابهام و نگرانی نیاز دارد.

واکنش دانش‌آموزان به بازگشایی مدارس
تجارت‌نیوز شب گذشته، گزارشی را با عنوان واکنش‌ها به بازگشایی مدارس منتشر کرد. در ادامه، نظر برخی مخاطبان را در این مورد می‌خوانید.

«کنکور چی می‌شه؟»
-«کنکور ۱۴۰۱ چی میشه ؟؟؟ وقتی میگی دبیرستان یک ماه اضافه باید بره ، باید کنارش بگی کنکور چی میشه؟»
 
 – «کتابا که داره تموم میشه.از اول آذر هم که حضوری رفتیم.پس یه ماه الکی بیشتر کلاس بریم که چی بشه.این درست نیست تمام برنامه ریزی هامون به هم میخوره.وقت ما خیلی لرزش داره. کی میتونه تو گرمای تیرماه درس بخونه و امتحان بده تو بعضی شهرها خرداد ماهش هم فوق العاده گرمه.واقعا به این ها فکر کردین؟»

-«یعنی چی یک ماه اضافه بیایند ، کتابها تمام شده بیایم مدرسه چکار کنیم »

-«مدارس رو لطفا دیگه باز نکنید. بلایی بود سرما بیچاره ها اومد. سال دهم و یازدهم پایه ما مجازی بود فقط کااااش میدونستید چطوری به ما درس دادن چطوری تموم کردن کاش یکی از داغ دل ما ما خبر داشت . کاش میدونستید با این اوضاع مالی چقدر به کلاس کنکوری ها پول دادیم تا دو کلمه یاد بگیریم . کنکور عالم و آدم عادی بود مال ما بیچاره دفترچه جدا.»

– «حالا توی یک ماه اضافه مثلا میخوایید چکار کنید ؟؟؟به اندازه ۲سال پیشرفت کنید؟ فقط دارید مارو بدبخت تر میکنید خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم نکنید این کارو ما تابستون برنامه داریم باید پایه رو جمع بندی کنیم ؟؟؟؟؟؟پس دهم و یازدهممون ر کی جمع کنیم؟؟؟»

مدرسه‌ها را باز کنید
– «باید مدرسه ها باز بشه همین بچه هایی که مدرسشون تعطیل میشه مگه تو خونن؟! اونها همه جا میرن. دوما اگه اینجوری باشه ما باید از ترس جونمون آیندمون که بارفتن به مدرسه درست میشه رو از دست بدیم. این کرونا تاآخر تو دنیا هست نمیشه که مدرسه ها رو ببندیم.»

– «واقعا دیگه باید حضوری بشه همه دانش اموزان از درسا سرد شدن. من که با اضافه کردن یک ماه به نیم سال دوم موافقم. درسته کتابا تموم میشه اما میتونیم در کلاسای جبرانی شرکت کنیم و قسمت هایی و که نفهمیدیم رو یاد بگیریم. جدا از اون برای همه خوبه زمان بیشتری برای خوندن امتحانات هست و نمرات بهتری میشه کسب کرد. مثلا تو خونه بشینیم چیکار کنیم.»

در فضای مجازی هم ابهاماتی در مورد کنکور ۱۴۰۱ وجود دارد که نیازمند توضیحات رسمی در این مورد است./
https://www.asianews.ir/u/5zu
اخبار مرتبط
یک پزشک متخصص گفت: به نظر می‌رسد که روند ابتلا در کشور در ۱۰ روز آینده همچنان به‌شدت بالا باشد؛ افزایش ابتلا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن، ۱۵۰ درصد بود و حدود ۱۱۰ درصد افزایش مرگ داشتیم.
سخنگوی ستاد ملی کرونا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای افراد زیر ۱۷ سال از چه واکسنی می‌شود استفاده کرد گفت: پیش بینی مطالعات ما مبنی بر این است که از واکسن سوبرانا و سینوفارم برای این افراد می‌شود استفاده کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که ستاد ملی کرونا تصمیم جدیدی در مورد نحوه فعالیت مدارس نگیرد، آموزش حضوری مدارس تداوم پیدا خواهد کرد.
در حالی که خطر شیوع ترکیبی کرونای نوع «اومیکرون» و «دلتا» توسط جامعه چزشکی هشدار داده شده است، انتقاد خانواده ها از بازگشایی حضوری مدارس شدت گرفته است.
پس از دو سال آموزش مجازی دانش‌ آموزان، روز گذشته سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که از امروز (اول آذر) مدارس ابتدایی و متوسطه اول به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند.
با توجه به اعلام بازگشایی حضوری مدارس، بلاتکلیفی مردم در میان سیاست‌گذاری‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش و تصمیم‌گیری‌ مدیران مدارس است، اگر بنا بر ارائه آموزش حضوری است، با چه ساز وکاری به این موضوع نظارت خواهد شد؟ اگر مدرسه‌ای به سمت بازگشایی حضوری نرفت، خانواده‌ها از چه طریقی می‌توانند موضوع را پیگیری و گزارش کنند؟
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت که حضور دانش آموزان در مدارس تا پایان سال پیرو شرایطی است و مدیران مکلفند غیبت دانش‌آموزان را به خانواده‌ها اطلاع دهند و به تدریج بر روند گسترش آموزش‌های حضوری نظارت داشته باشند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تازه‌ترین تصمیمات برای حضور دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس را اعلام کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۱/۰۱/۱۳
0
0
0

آیا مسئولین از اولیای دانش آموزان برای افت تحصیلی نگران تر شده اند؟؟؟ طبق قبل هر کس بایستی بتواند مجازی یا حضوری بودن را انتخاب کند و خودش هم عهده دار عواقب آن می باشد! متاسفانه کلاسها با همان تعداد دانش آموز بالا آماده لطمه زدن به فرزندانمان شده است آقای رییسی در این ماه رمضان کام مردم را تلخ نکنید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید