صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۰
کد خبر: 8964
گزارشگر: 2
۱۵۰۲
۰
۰
۴
پرده اسکرین چیست؟

نکات مهم برای خرید پرده اسکرین

نکات مهم برای خرید پرده اسکرین
در این مقاله به بررسی پرده اسکرین و فواید استفاده از این پرده‌ها می‌پرداریم.

در سال‌های اخیر پرده‌های متنوعی به بازار عرضه شده است که علاوه بر زیبایی، کارایی قابل توجهی نیز دارند. پرده اسکرین یکی از مدرن‌ترین پرده‌های موجود در بازار است که به دلیل ویژگی‌های متمایزی که دارد، مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است.
برای خرید پرده اسکرین لازم است با ویژگی‌های این نوع پرده آشنا شوید و از کاربردهای آن اطلاعاتی به دست بیاورید. در این مقاله به بررسی پرده اسکرین و فواید استفاده از این پرده‌ها می‌پرداریم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

 

پرده اسکرین چیست؟

 

در پاسخ به سوال پرده اسکرین چیست باید گفت، پرده اسکرین که به پرده شید سان اسکرین نیز معروف است سبک جدیدی از پرده‌های پارچه‌ای محسوب میشود.
این پرده‌ها انواع مختلفی دارند و در جنس‌های متنوعی تولید می‌شوند. پرده اسکرین یکی از مدل‌های پرده شید است که از پارچه خاصی تولید می‌شود. این پارچه مقاومت بالایی در مقابل نور خورشید دارد و اشعه مادون قرمز وUVنور خورشید را تا ۹۵ درصد جذب می‌کند.
این ویژگی باعث تمایل افراد به خرید پرده اسکرین شده است. این پرده با حذف اشعهUVیا فرابنفش از رنگ پریدگی فرش، مبل و سایر وسایلی که در مقابل نور پنجره قرار دارند، پیشگیری می‌کند.
اشعه مادون قرمز نیز باعث ایجاد گرما در محیط می‌شود و حذف آن به خصوص در روزهای گرم و در خانه‌هایی که در مناطق گرم و خشک قرار دارند، باعث خنک ماندن فضای خانه و کاهش قابل توجه مصرف انرژی برای خنک نگه داشتن ساختمان، می‌شود.
از دیگر ویژگی‌های قابل توجه پرده اسکرین، کنترل میزان نور ورودی پنجره‌ها است. بسیاری از افراد تمایل دارند در طول روز از نور خورشید به عنوان منبع روشنایی خانه استفاده کنند. سفارش پرده اسکرین برای این افراد بسیار مناسب خواهد بود زیرا پرده اسکرین علی‌رغم این که به خوبی پنجره‌ها را پوشش می‌دهد، نمی‌تواند مانع ورود نور به داخل خانه شود. شما می‌توانید رنگ‌های روشن پرده اسکرین را سفارش دهید تا نور مناسبی از پنجره‌ها دریافت کنید.
معمولا در پرده اسکرین از پارچه‌هایی با بافت باز استفاده می‌کنند. این پرده‌ها در حالی که حریم خصوصی خانه شما را حفظ می‌کنند، قابلیت دید به بیرون دارند و شما می‌توانید از مناظر پشت پنجره و نور خورشید استفاده کنید.

 

مزایای خرید پرده اسکرین

 

پرده اسکرین مزایای قابل توجهی دارد که لازم است قبل از سفارش پرده اسکرین با این مزایا آشنا شوید. از مهم‌ترین ویژگی‌های پرده اسکرین شید می‌توان به این موارد اشاره کرد.
نصب آسان
نصب پرده‌های اسکرین بسیار ساده است و شما به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این که یک پرده اسکرین زیبا به دکوراسیون داخلی خانه خود اضافه کنید کافیست با توجه به ابعاد چهارچوب پنجره، اقدام به خرید پرده اسکرین کنید و با کمک دریل و چند ابزار ساده، پرده را روی پنجره نصب کنید.
کنترل دما
پرده اسکرین نقش موثری در کنترل دمای ساختمان دارد. استفاده از این پرده روی پنجره‌ها باعث کاهش ورود اشعه مادون قرمز به داخل خانه می‌شود. از آن جایی که این اشعه باعث ایجاد گرما می‌شود، حذف آن گرمای محیط را کاهش می‌دهد. کنترل دما به کمک پرده اسکرین باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه برق مصرفی ساختمان می‌شود و هوای مطبوعی در خانه فراهم می‌کند.
فیلتر نور
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرده اسکرین، فیلتر نور خورشید است. این پرده می‌تواند نور خورشید را به گونه‌ای فیلتر کند که روشنایی نور به ساختمان وارد شود و امواج مادون قرمز و UV حذف شوند.
استفاده از نور طبیعی روز باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش مصرف برق می‌شود. تحقیقات نشان داده است تابیدن نور خورشید باعث پاکیزگی هوای داخل ساختمان و از بین رفتن باکتری‌های مضر هوا می‌شود.
افزایش عمر وسایل خانه
معمولا فرش‌ها، مبل‌ها و سایر وسایلی که نزدیک پنجره ها قرار دارند به دلیل تابش مستقیم نور آفتاب، پس از مدتی رنگ پریده و غیر قابل استفاده می‌شوند. این مشکل با سفارش پرده اسکرین به راحتی حل خواهد شد. پرده اسکرین محافظ خوبی برای نور خورشید است و با فیلتر کردن بعضی از امواج نور خورشید مانع از تابش مستقیم این امواج به وسایل خانه و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود.

 

پرده اداری

استفاده طولانی مدت
اگر هنگام خرید پرده اسکرین به سراغ جنس‌های باکیفیت این نوع پرده بروید، برای زمانی طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید.
معمولا پرده‌های اسکرین از پارچه‌های بسیار مقاوم و باکیفیتی تولید می‌شوند که در مقابل نور آفتاب بسیار مقاوم هستند و دچار رنگ پریدگی یا پوسیدگی نخواهند شد.
سفارش پرده اسکرین در رنگ‌های روشن یا مات، کمک قابل توجهی به اقتصاد خانه شما خواهد کرد. زیرا این رنگ‌ها به راحتی در کنار هر دکوراسیونی قرار می‌گیرند و نیاز به تعویض پرده، همزمان با تعویض دکوراسیون منزل، نخواهید داشت.
نگهداری آسان
راز طول عمر پرده اسکرین در نگهداری درست از این نوع پرده‌ها است. البته نگهداری پرده اسکرین کار خاصی ندارد و فقط کافیست هفته‌ای یک بار به کمک جاروبرقی گرد و خاک آن را بگیرید. هنگام خرید پرده اسکرین از فروشنده در مورد شرایط نگهداری و روش‌های لکه‌بری آن سوال کنید زیرا این پرده‌ها معمولا با آب شسته نمی‌شوند و به روش شست‌وشوی ویژه‌ای نیاز دارند.

 

هنگام خرید پرده اسکرین به این موارد توجه کنید

 

برای داشتن یک دکوراسیون مدرن و زیبا باید پرده مناسبی برای پنجره‌ها انتخاب کنید. اگر تصمیم به سفارش پرده اسکرین دارید بهتر است به این موارد توجه کافی داشته باشید.
درصد عبور نور
پرده اسکرین با توجه به نوع پارچه‌ای که دارد، درصد مشخصی از نور خورشید را جذب می‌کند. هرچقدر بافت پارچه پرده اسکرین بازتر باشد، درصد بیشتری از نور را از خود عبور می‌دهد. اگر فاصله بافت‌های پرده اسکرین کم باشد، درصد کمتری از نور از پرده عبور می‌کند و بیشتر نور فیلتر می‌شود.
اگر می‌خواهید پرده اسکرین دید خوبی به بیرون داشته باشد و نور زیادی به ساختمان وارد کند، باید هنگام خرید پرده اسکرین به سراغ پرده‌هایی که درصد عبور نور بالایی دارند، بروید. این نوع پرده‌ها بافت بازتری دارند و الیاف پارچه آن‌ها به خوبی قابل مشاهده است.
اگر می‌خواهید پرده اسکرین، دید زیادی به بیرون نداشته باشد و انتظار عبور نور قابل توجهی از پنجره ندارید، به سراغ پرده‌هایی که درصد عبور نور پایینی دارند، بروید. این پرده‌ها بافت بسته‌تری نسبت به سایر پرده‌های اسکرین دارند و تا حد زیادی جلوی دید پنجره را می‌گیرند.

 

دکوراسیون داخلی

 

سایز چهارچوب پنجره
برای خرید یک پرده مناسب حتما به سایز چهارچوب پنجره توجه کنید. پرده‌های اسکرین طرح و رنگ‌های متنوعی دارند و برای هر پنجره‌ای مناسب هستند.
در پنجره‌های بزرگ به دلیل این که برای نورگیری ساختمان اهمیت زیادی دارند، بهتر است از پرده اسکرین استفاده کنید تا نور مورد نیاز ساختمان را تامین کند. برای پنجره‌های کوچک، خرید پرده اسکرین اهمیت چندانی برای نورگیری ساختمان ندارد و معمولا پرده اسکرین برای این پنجره‌ها جنبه تزیینی دارد.

 

عوامل موثر بر قیمت پرده اسکرین

 

قیمت پرده اسکرین به عوامل مختلفی مانند سایز پنجره‌ها، طرح و مدل پرده، جنس پرده و شکل پرده بستگی دارد. بعضی از پنجره‌ها نیاز به پرده اسکرین با طراحی ویژه و شخصی دارند که قیمت پرده اسکرین در این شرایط افزایش پیدا می‌کند. هر چقدر پارچه پرده اسکرین کیفیت بیشتری داشته باشد، قیمت پرده نیز بیشتر است و دوام بیشتری دارد.

 

پرده اسکرین رول

 

سخن پایانی

 

 پرده اسکرین به عنوان یک پرده مدرن و کارآمد نظر بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی را جلب کرده است. برای سفارش پرده اسکرین بهتر است با متخصصان طراحی داخلی مشورت کنید تا شما را برای انتخاب جنس، طرح و ابعاد پرده مورد نظرتان راهنمایی کنند.
خرید پرده اسکرین از گروه پرده وراتی تجربه خوشایندی برای شما خواهد بود زیرا این مجموعه تخصصی، سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و نصب انواع پرده‌های اداری، هتلی، مسکونی و ... دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت پرده اداری و ... به وبسایت مجموعه پرده وراتی مراجعه کنید و از مشاوره تخصصی کارشناسان این مجموعه بهره ببرید.


نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/60c
اخبار مرتبط
در این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی هایی که لازم است یک شرکت معماری داشته باشد، بپردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید