صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۲
کد خبر: 9036
گزارشگر: 213
۶۱۳
۰
۰
۵
یک نماینده مجلس ادعا کرد

دست برخی اعضای مصلحت نظام در مافیای خودرو؟

دست برخی اعضای مصلحت نظام در مافیای خودرو؟
نماینده مجلس گفت بدون آنکه اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان در خصوص واردات خوردو وجود داشته باشد، اجازه واردات ۷۰۰۰۰ خودروی سواری از لایحه بودجه حذف شد.

به گزارش آسیانیوز، نماینده مردم مرودشت در رشته توئیتی نوشت: برای دومین بار، با ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون آنکه اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان در خصوص واردات خوردو وجود داشته باشد، مصوبه مجلس بی‌اثر و اجازه واردات ۷۰۰۰۰ خودروی سواری از لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف شد.

-----------

بیشتر بخوانید:

بیشتر جانباختگان تصادفات نوروزی در کدام خودروها تردد می کردند؟

----------------------------------------

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، درباره حذف مصوب واردات خودرو سواری از بودجه 1401، در رشته توئیتی نوشت:

۱ برای دومین بار، با ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون آنکه اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان در خصوص واردات خوردو وجود داشته باشد، مصوبه مجلس بی‌اثر و اجازه واردات ۷۰۰۰۰ خودروی سواری از لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف گردید! آیا ارتباط برخی از اعضای مجمع با خودرو‌سازان دلیل تصمیم است؟

۲ براساس قانون اساسی وظایف مجمع: تشخیص مصلحت و حل اختلافات میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان. حل معضلات نظام که از راه‌های عادی قابل حل نیستند پس از ارجاع رهبری به مجمع ارائه مشورت به رهبری در تعیین سیاست‌های کلی نظام بررسی و مشورت در اموری که رهبری به مجمع ارجاع می‌دهد.

۳ سوال اساسی اینجاست بحث واردات خودرو؛ آیا معضلی است که از راه عادی قابل حل نیست؟ یا تصمیم‌گیری راجع به این موضوع توسط مقام معظم رهبری به مجمع سپرده شده؟ یا اختلافیست بین مجلس و شورای نگهبان؟ به نظر می‌رسد جواب هر سه سوال خیر باشد./(اقتصاد نیوز)

https://www.asianews.ir/u/61w
اخبار مرتبط
در هفته نخست نوروز ۳۲۲ نفر در اثر سوانح رانندگی جان باختند و آمار این دسته حوادث در برخی خودروها بسیار بیشتر گزارش شده است.
ارزان شدن خودرو در سال جدید طبق وعده وزیر صمت و نظرات برخی کارشناسان براساس نوسانات بازار دلار، موضوعی است که تایید آن از وجوهی قابل بررسی است.
در روزهای اخیر با یک پیامک، به رانندگان وعده داده شده است با رعایت برخی قوانین در نوروز برای آنان تشویقی در نظر گرفته می شود.
یزد - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از ضبط خودرو قاچاق و جریمه 12 میلیاردی متخلف خبر داد
در آخرین روزهای سال جاری ایران خودرو طرح فروش فوق‌العاده برگزار کرده است.
رییس پلیس راهور گفت طبق قانون خودرو با جریمه بالای یک میلیون تومان را باید توقیف کنیم که در خصوص این موضوع نکاتی ابلاغ شده است،
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید