صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۲
کد خبر: 9071
گزارشگر: 213
۵۲۵
۰
۰
۳
اصرار دوباره بر فیلترینگ شبکه‌های مجازی

بازگشت طرح صیانت با نظر حداکثری نمایندگان/کُندی ادامه دار و قطع اینترنت در راه است؟

بازگشت طرح صیانت با نظر حداکثری نمایندگان/کُندی ادامه دار و قطع اینترنت در راه است؟
کُند شدن بی‌سابقه سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر در کشور، واکنش‌های منفی زیادی به دنبال داشته و بسیاری بر این باورند که کُندی و محدودیت اینترنت نتیجه مطرح شدن طرح صیانت است و فیلترینگ شبکه‌های مجازی تشدید خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی از تقاضای ۱۸۵ نماینده برای بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس خبر داد.

------------

بیشتر بخوانید

استارلینک؛ مرهمی بر زخم اینترنت در ایران/اینترنت جهانی چگونه به کشور ما سرویس خواهد داد؟

------------------------------------------
جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در گفتگو با ایسنا، بیان کرد: ‏روز گذشته درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس به منظور بازگشت طرح صیانت از کمیسیون مشترک به صحن مجلس را به رئیس مجلس شورای اسلامی تحویل دادم. بر اساس آئین نامه داخلی مجلس با اولویت و در اولین زمان این درخواست در صحن مجلس اعلام وصول شده و به رای‌گیری گذاشته خواهد شد.

پس از تصویب ناگهانی کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک و به دنبال آن انتقادهای گسترده علیه مجلس، علی رغم اینکه با نظر هیات رئیسه مجلس این رای گیری ابطال شد، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد کمیسیون مشترک انتقاد کرده و نامه بازگشت این طرح از کمیسیون مشترک به صحن مجلس را امضا کردند.

 کُند شدن بی‌سابقه سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر در کشور، واکنش‌های منفی زیادی به دنبال داشته و بسیاری بر این باورند که کُندی و محدودیت اینترنت نتیجه مطرح شدن طرح صیانت است و فیلترینگ شبکه‌های مجازی تشدید خواهد شد.

عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در این باره می‌گوید: «با قطعیت اعلام می‌کنم که در این طرح بحث فیلترینگ شبکه‌های مجازی مطرح نخواهد بود و اگر شاهد کاهش سرعت اینترنت هستیم با اطمینان خاطر می‌گویم که اتفاقاتی که رخ داده هیچ‌کدام ربطی به طرح صیانت ندارند و باید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح دهد که چرا سرعت اینترنت کم شده است. اگر این اتفاقات مربوط به طرح صیانت باشد حتما اعلام خواهند کرد چون اگر قانونی در مجلس تصویب شود لازم‌الاجرا خواهد بود و دلیلی بر کتمان نیست.

---------------------------

بیشتر بخوانید

کارزار قطع تدریجی اینترنت در ایران

-----------------------------------------------

 


وی ادامه داد: بنابراین این اتفاقات اخیر را باید از وزیر ارتباطات پرسید. البته توضیحاتی داده شده مانند اینکه پهنای باند سرورهای خارجی کم شده اما به نظر می‌آید که در این مقطع باید مسئولان مربوطه شفاف‌تر توضیح دهند و مدیریت کنند تا مردم قانع شوند و در ذهنشان تشویش ایجاد نشود و فکر نکنند که خبرهایی پشت پرده است و اتفاقاتی در حال رخ دادن است. بنده به عنوان کسی که در کمیسیون مشترک فضای مجازی هستم می‌گویم که واقعا چنین خبرهایی نیست و اینگونه نیست که از سمت مجلس و کمیسیون مطلب و دستوری به وزیر ارتباطات داده شده و بر اساس آن کاهش سرعت اینترنت اعمال شده، با صراحت می‌گویم چنین چیزی وجود ندارد.»/

 

 

 

 

 

 


https://www.asianews.ir/u/62v
اخبار مرتبط
در حالی که زمزمه قطع اینترنت در ایران افکار عمومی را نگران کرده است، برقراری سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در شرایط جنگی اوکراین و پیش از آن هنگام وقوع آتشفشان در تونگا نشان می دهد این فناوری می تواند برای دسترسی به اطلاعات آزاد در ایران موثر باشد.
گزارش ها از قطع شدن بخشی از ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل که از مسیر روس تلکام تأمین می‌شد خبر داد؛ این در حالی است که گفته شد روز گذشته نیز قطعی گسترده اینترنت در تهران و کرج به دلیل اختلال زیرساختی در مرکز داده ها بوده است.
همچنانکه قطعی گسترده و چند ساعته اینترنت در ایران صبح امروز دسترسی ها را به اینترنت های ثابت و همراه و برخی اپراتورها مختل کرد؛ پیشروی پنهان و آشکار طرح موسوم به صیانت در مجلس نیز روز به روز دلهره و نگرانی بیشتر کاربران می افزاید؛ در حالی که شدت انتقادها در شبکه های اجتماعی نیز هر لحظه به شبهه کند کردن تدریجی سرعت اینترنت و قطع اینستاگرام دامن می زند.
معاون رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار عکس تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متعلق به شرکت ایلان ماسک نوشت: استارلینک اینجاست. ممنون ایلان ‌ماسک!
عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت گفت: معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه ‎طرح حمایت از حقوق کاربران، رای‌گیری امروز کمیسیون ویژه و تصویب کلیات طرح صیانت را غیرقانونی دانسته است.
پروفسور علی اکبر جلالی فوق دکترای برق و متخصص آی تی از ویرجینای آمریکا و پدر IT ایران برای آینده کشوری با نبود اینترنت گریه کرد و از زحمت هایش برای اینترنت روستاهای ایران سخن به میان آورد و گفت: از اینترنت هراس وجود دارد؛ در حالی که جوانان بیکارند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید