صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۱
کد خبر: 9076
گزارشگر: 213
۷۷۲
۰
۰
۲
اظهار نظر رئیس ستاد ارتش اسرائیل

ادعای اسرائیل برای «اقدام سریع» در ایران

ادعای اسرائیل برای «اقدام سریع» در ایران
رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.

به گزارش آسیانیوز، رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.

------------

بیشتر بخوانید

علت حمله سپاه پاسداران به اربیل
-------------------------------------------

آویو کوخاوی شامگاه دوشنبه، ۱۵ فروردین، مدعی شد که «مأموریت‌هایی با محوریت عملیات هوایی، جنگ بین جنگ‌ها، عملیات در حلقه دوم و آماده‌سازی برای اقدام در ایران، با شتاب بسیار در جریان است».


او که در مراسم معرفی فرمانده جدید نیروی هوایی اسرائیل سخن می‌گفت، همچنین افزود که این نیرو «به‌شکلی بی‌سابقه در حال افزایش و تکمیل دامنه انواع پلت‌فرم‌ها و سنسورهای هوایی و تسلیحات است».

رئیس ستاد ارتش اسرائیل که مجری دستورات دولت این کشور است، در یک سال گذشته به‌صراحت از دولت آمریکا خواسته است از احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران خودداری کند.

کوخاوی بارها تأکید کرده که در راستای سیاست دولت اسرائیل، که حتی در صورت بازگشت آمریکا به برجام این کشور خود را به هیچ توافقی از سوی کشور متحد خود مقید نمی‌داند، تمرین‌های ارتش اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای ادامه دارد.

-------------

بیشتر بخوانید

حمله تروریستی به اسرائیل
--------------------------------------------
رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در سخنان دوشنبه‌شب خود به حملات متعدد هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه نیز اشاره کرد و با قبول تلویحی مسئولیت، آن را اقداماتی در مقابله با ایران و حزب‌الله و جلوگیری از انتقال تسلیحات ایرانی برای حزب‌الله اعلام کرد.

کوخاوی گفت که حملات نیروی هوایی «در جلوگیری از استقرار نیروهای ایرانی در سوریه، نیروهای حزب‌الله در بخش جنوبی ارتفاعات جولان، جلوگیری از دستیابی دشمن به سلاح‌های پیشرفته و خنثی کردن تهدیداتی که ممکن بود متوجه جان و مال شهروندان اسرائیل بشود، تاثیرگذار بود».

اسرائیل از یک دهه پیش صدها بار به مقرها و منافع جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله و گروه‌های نیابتی متحد تهران در سوریه حمله کرده تا از «تثبیت نظامی ایران» در این کشور همسایه اسرائیل جلوگیری کند.

سخنان تازه رئیس ستاد ارتش در حالی بیان شده که مذاکرات وین میان هیئت‌های نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های جهانی ظاهراً به پیش‌نویس توافقی منجر شده ولی مقام‌های ایران و آمریکا یکدیگر را متهم می‌کنند که برای نهایی کردن آن تصمیمات سیاسی لازم را نمی‌گیرند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، در هفته‌های گذشته ادعا کرد که حتی در صورت احیای برجام، کارزار کشورش برای «تضعیف ایران» در عرصه‌های گوناگون ادامه خواهد یافت.

در سال‌های گذشته مجموعه‌ای از اقدامات خرابکارانه در برنامه اتمی ایران به اسرائیل نسبت داده شده، اما هیچ‌گاه گزارشی در مورد عملیات مستقیم هوایی اسرائیل علیه سایت‌های اتمی ایران منتشر نشده است.

معلوم نیست که منظور از اظهارات هشدارگونه دولتمردان و فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل در مورد «اقدام در ایران» دقیقاً بمباران سایت‌های هسته‌ای ایران است یا نه.

پیش از این شماری از مقامات سابق اسرائیل نسبت به عواقب احتمالی حملات مستقیم هوایی اسرائیل در ایران هشدار داده و گفته بودند که کشورشان آمادگی رویارویی با اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی ایران و گروه‌های نیابتی وفادار به تهران را ندارد.

با این حال، گروهی از مقامات اسرائیلی شامل دولتمردان پیشین، همچنان قاطعانه از اقدام نظامی کشورشان علیه تأسیسات هسته‌ای ایران حمایت کرده و انجام سریع‌تر آن را پیشنهاد می‌کنند./

https://www.asianews.ir/u/630
اخبار مرتبط
سرویس آمبولانس ملی اسرائیل اعلام کرد به حومه تل‌آویو حمله تروریستی شده است.
در حالی که برخی گزارش های خارجی از حمله اسرائیل به کرمانشاه و نابودی شمار زیادی از پهپادهای ایران خبر دادند، این رویداد را به تازگی سپاه پاسداران تایید کرده است.
در حالی که پنتاگون در حال بررسی حمله گزارش شده در نزدیکی اربیل است، سپاه پاسداران اعلام کرد که دلیل حمله به اربیل عراق کشته شدن دو سپاهی در سوریه بوده است.
روسیه تزاری همیشه مثل خرس بزرگ گرسنه در کمین شکارش هست و بزرگترین شکارش که قدرت برترش می پندارد، ملحق کردن اوکراین و رسیدن به دروازه اروپای واحد است؛ همچنانکه آمریکا هم در فکر بنیادین اش، تصرف ایران است.
در حالی ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از فعال کردن برنامه نظامی حفظ قلمرو پیمان [ناتو] در برابر روسیه خبر داد که این پیمان(آتلانتیک شمالی) برای اولین بار در تاریخ خود، برنامه واکنش دفاعی را فعال کرده است.
در حالی که برخی از مسولان اقدامات «تحریک آمیز» ناتو و آمریکا را دلیل حمله روسیه به اوکراین دانسته اند؛ برخی دیگر نیز پوتین را با هیتلر مقایسه و رفتار ایران را مستعمره گونه خطاب کردند؛ همچنانکه به گفته گروهی از کارشناسان در این میان سرنوشت مذاکرات برجامی در خطر بن بست قرار خواهد گرفت.
رستم قاسمی، وزیر راه در پیامی توئیتری نوشت: در سریع‌ترین زمان ممکن، برای حفظ امنیت و انتقال هموطنان عزیزِ مقیم ‎اوکراین ازطریق پرواز هواپیمایی هما اقدام خواهیم کرد.
در حالی که جو بایدن از حمله روسیه به اوکراین اطمینان داشت و این حمله را آغاز جنگ جهانی توصیف کرده بود، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش به شکلی یکپارچه و قاطعانه به حمله روسیه به اوکراین پاسخ خواهند داد.
مصادف با حمله‌ی روسیه به اوکراین، ویدئویی منتشر شده که نشان می‌دهد سیمپسون‌ها حمله‌ی روسیه به اوکراین را نیز پیش‌بینی کرده بودند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید