صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۱
کد خبر: 9077
گزارشگر: 360
۸۴۵
۰
۰
۱
احتمالا انباشت بیت‌کوین ادامه دارد

ورودی به ETF‌های بیت کوین کانادا به بالاترین حد خود رسید

ورودی به  ETF‌های بیت کوین کانادا به بالاترین حد خود رسید
به گزارش سرویس رمزارز آسیانیوز:جریان خروجی بیت‌کوین از صرافی‌ها به بالاترین حد سالانه رسیده است، این بدان معناست که بازیگران سازمانی همچنان بر این عقیده‌اند که بیت‌کوین‌های بیشتری را خرید و نگهداری کنند.
با افزایش اعتماد سرمایه گذاران به دارایی بیت‌کوین، جریان خورج بیت‌کوین از صرافی ها و ورود به صندوق‌های ETF بیت‌کوین به ویژه ETFهای کانادا (که بزرگرتین از نوع خود هستند) همچنان ادامه دارد .
طبق تحقیقات اخیر، دارایی صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در بورس کانادا (ETF) به بالاترین حد خود رسیده است و در این میان دارایی‌های اسپات پیشتاز جذب سرمایه هستند.
صندوق‌های ETF بیت‌کوین کانادا از ژانویه تا کنون ۶۵۹۴ بیت کوین (BTC) به ذخایر خود افزوده‌اند و اکنون  ۶۹۰۵۲ بیت‌کوین در ذخایر خود نگهداری می‌کنند، این عدد بالاترین رکورد نگهداری بیت‌کوین در تاریخ فعالیت این صندوق‌های ETF است.
بر اساس داده‌های پلتفرم معتبر گلس‌نود، ذخایر کل صندوق‌های ETF بیت‌کوین از ژانویه تا کنون ۱۸.۷ درصد (معادل ۳۵۰۰۰ بیت کوین) رشد خالص داشته‌اند. این افزایش رشد بالاترین رکورد افزایش در طول یک دوره زمانی مشابه محسوب می‌شوند.

ای تی اف

   نمودار ذخایر بیت‌کوین نگهداری شده در ETFهای کانادا. منبع: گلسنود

 

بیشتر بخوانید 

تحلیل بیت‌کوین بر اساس رفتار ماینرهای بیت‌کوین

---------------------------------------------------------------------

ETFیک صندوق قابل معامله در بورس است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا غیر مستقیم دریک دارایی سرمایه‌گذاری کنند و در اصطلاح در مورد قیمت یک دارایی سفته‌بازی کنند، بدون اینکه نیازی به نگه داشتن آن داشته باشند. در حال حاضر صدوق ETF بیتکوین در ایالات متحده موجود نیست و پیشنهاد تاسیس این صندوق‌ها بارها از سوی نهادهای قانونی در آمریکا رد شده است، اما شواهد حاکی از این است که سرمایه گذاران تشنه سرمایه‌گذاری در ETFهای کانادایی هستند.در همین رابطه یک صندوق ETF بیت‌کوین، در حال حاضر حدود ۱.۶۸ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد.
شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین گلسنود در گزارش اخیر این هفته خود اشاره کرد که نرخ خروج  بیت‌کوین به بالاترین میزان در سال ۲۰۲۲ یعنی ۹۶۲۰۰ بیت‌کوین در ماه رسیده است.
گلسنود در مورد کنار هم قرار گرفتن رویدادهای مربوط به حرکات بیت‌کوین اظهار داشت:
مشاهده چنین جریان‌های خروجی قوی از مبادلات و همچنین جریان‌های ورودی به صندوق‌های ETF، برنامه‌های کاربردی DeFi و کیف پول‌های انباشت بلاک‌چینی، علی‌رغم بادهای مخالف متعدد اقتصاد کلان و ژئوپلیتیک در ماه‌های اخیر، بسیار چشمگیر است.

 

بیشتر بخوانید

بیت‌کوین طلای دیجیتال

-------------------------------

طبق این گزارش انباشت بیت‌کوین از اواسط ماه مارس قوت گرفته است. بزرگترین هولدرها در اصطلاح میگوها و نهنگ‌ها بوده‌اند. میگوها سرمایه‌گذارانی هستند که ۰ تا ۱۰۰ بیت‌کوین دارند، در حالی که نهنگ‌ها کسانی هستند که ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین دارند.
هفته گذشته ۱۹ میلیونمین بیت‌کوین در شبکه بیت‌کوین استخراج شد و حال تنها ۲ میلیون بیت‌کوین جهت استخراج  باقی مانده است، این در حالی است که انباشتگی توسط میگوها به تنهایی بیش از۱.۷ برابر استخراج  و انتشار روزانه بیت‌کوین است.
 در رابطه با انباشت بیت‌کوین‌های بیشتر هفته گذشته همچنین شاهد هجوم خرید بیت‌کوین ازسوی  بنیاد لونا(ترا)، ورودی بیتکوین به یک صندوق ETF و  خرید ۱۰۰۰ بیت‌کوین تویسط یک نهنگ بودیم.
در این میان از بزرگترین خریداران اخیر بیناد لونا است که در حال انجام ماموریت به دست آوردن ۳ میلیارد دلار بیت‌کوین است.با توجه به اینکه تنها 2 میلیون بیت‌کوین از زمان استخراج ۱۹ میلیونمین بیت‌کوین در 1 آوریل باقی مانده است، همچنین با توجه به افزایش پذیرش و سرمایه‌گذاری در بین کشورها، شرکت ها و افراد، کمبود بیت‌کوین به موضوعی قابل توجه تبدیل شده است.
در همین رابطه گلس‌نود در گزارش اخیر خود نتیجه گرفت که «کمیابی و طبیعت بکر بیت‌کوین به‌عنوان وثیقه ممکن است بار دیگر تبدیل به ترند مباحث درباره رمزارزها تبدیل شود».
 
https://www.asianews.ir/u/62z
اخبار مرتبط
به گزارش سرویس رمزارز آسیانیوز: فناوری بلاک‌چین به کمک یک صنعت مالی قدیمی دیگر می‌آید.در همین حال، رقابت برای انباشت بیت‌کوین بسیار داغ شده است.
خانم کیتی هاون، سرمایه گذار ارزهای دیجیتال و عضو هیئت مدیره صرافی کوین‌بیس وپلتفرم اوپن‌سی اعلام کرد که 1/5 میلیارد دلار برای صندوق جدید خود، هاون ونچور Haun Ventures جمع آوری کرده است.
گزارش اختصاصی سرویس رمزارز آسیا نیوز: وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اخیراً اعلام کرده است که امکان فعالیت غیر قانونی قابل توجه در شبکه بیت‌کوین و آلت‌کوین ها وجود ندارد، با این تفاسیر زمان آن رسیده است که سیاست‌گذاران در تمامی کشورها روایت منفی علیه رمزارزها را تغییر دهند و با زدن برچسب «فعالیت غیرقانونی» به رمزارزها در میان فعالان این حوزه ایجاد ترس بی دلیل نکنند.
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز : ماینرهای دارای بیشترین بیتکوین بی وقفه در حال گسترش خود هستند ،طبق معیارهای ماینینگ یا همان استخراج بیت‌کوین، ماینرها نه تنها از میزان استخراج خود نکاسته‌اند و سخت کار می‌کنند، بلکه می خواهند هش‌ریت (نرخ میزان استخراج) خود را نیز به طرز چشمگیری افزایش دهند.
از آنجا که سیاست های دولت ایالات متحده در باره رمزارزها و قانون‌گذاری در این زمینه موضوع بسیاری مهمی برای جامعه رمزارها به ویژه جامعه رمزارز در ایران است، سرویس رمزارز آسیا نیوز تازه ترین اخبار در این زمینه را پیگیر خواهد شد، آخرین خبرها حاکی از این است که دامنه اختلاف بر سر سیاست‌گذاری در این زمینه از رقابت بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به رقابت درون احزاب به ویژه درون حزب دموکرات کشیده شده است
نوشتار زیر ترجمه مقدمه یک کتاب تازه و جذاب است با عنوان "بیت‌کوین ونیز است" نوشته آلن فارینگتون و ساشا مایرز، البته مقدمه این کتاب را الکس گلادشتاین از فعالان برجسته حقوق بشر نگاشته است ، ترجمه این مقدمه به مناسبت آغار به کار سرویس رمزارز آسیا نیوز آنلاین تقدیم مخاطبان می گردد،در سرویس رمزارز آسیا نیوزآنلاین تلاش خواهیم کرد علاوه بر ارائه اخبار،تحلیل و گزارش های به روز و دقیق حوزه رمزارزها و بلاک‌چین درباره اهمیت این حوزه از منظر آینده پژوهی نیز ایده های مهمی را با شما در میان بگذاریم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید