صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۱
کد خبر: 9079
گزارشگر: 213
۷۶۴۸
۱
۱
۶
حمله به آخرین به سه معمم با چاقو

قتل یک طلبه در «حرم رضوی» پس از حادثه گنبد کاووس/وخامت حال یکی از مضروبین+فیلم

قتل یک طلبه در «حرم رضوی» پس از حادثه گنبد کاووس/وخامت حال یکی از مضروبین+فیلم
روابط عمومی آستان «قدس رضوی» خبر داد که به دو روحانی در صحن «پیامبر اعظم» حرم رضوی حمله شده است؛ و براساس آخرین خبرها حال یکی از مضروبین حادثه وخیم گزارش شده است.

به گزارش آسیانیوز، سه روز پس از کشته شدن دو روحانی اهل سنت در «گنبدکاووس» دو روحانی دیگر در مشهد با چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

روابط عمومی آستان «قدس رضوی» روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین خبر داد به این دو روحانی در صحن «پیامبر اعظم» حرم رضوی حمله شده است.

 


براساس اعلام این آستان، مصدومان این حمله به بیمارستان منتقل و ضارب نیز دستگیر و تحویل پلیس شد.

--------------

بیشتر بخوانید

دلیل مبهم قتل دو طلبه در گنبد کاووس
--------------------------------------------------------
در شبکه‌های اجتماعی نیز فیلم‌ها و تصاویر این حمله منتشر شده است.

تاکنون جزئیات بیشتری از این حمله و فرد یا افراد مهاجم منتشر نشده است.

به نقل از تسنیم در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به قتل رسید‌ و طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، دومین طلبه مضروب در حرم مطهر رضوی وضعیت بسیار نا‌مساعدی دارد.‌

حجت‌الاسلام پاکدامن نیز از طلاب فعال در حاشیه شهر مشهد است که این حادثه مورد حمله قرار گرفت.

 روز یک‌شنبه ۱۳ فروردین نیز دو روحانی اهل سنت به نام‌های «گل‌محمد آخوند پژمان» و «عبدالرحمن آخوند خوجه» به ضرب گلوله در «گنبد کاووس» کشته شدند که دادگستری استان گلستان اعلام کرد در این رابطه یک نفر را بازداشت کرده است.

مهدی دهرویه، فرماندار ویژه «گنبد کاووس» هم روز گذشته گفت که «هرگونه شائبه قومی و مذهبی» در قتل این دو روحانی را رد می‌کند.

دهرویه افزود که «همواره دشمنان در چنین مواقعی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف‌انگیزی میان مردم عزیز ما هستند» و «تمامی دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به صورت منسجم پرونده قتل این دو طلبه اهل سنت را با تلاش جدی و با نگاهی فنی و دقیق پیگیری» می‌کنند.

این در حالی است که ابراهیم رئیسی، وزارت اطلاعات را مکلف کرد با همکاری تمامی نهادهای ذی‌صلاح به سرعت تمامی عوامل مؤثر حادثه روز گذشته مشهد را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

در سه سال گذشته دست‌کم چهار روحانی در مشهد با چاقو مورد حمله قرار گرفته‌اند./
https://www.asianews.ir/u/632
اخبار مرتبط
دو طلبه در محله چای بوئین گنبدکاووس به قتل رسیده‌اند.
اهالی محله ناصر خسرو اهواز روایت های تکان دهنده ای درباره زندگی و قتل مونا(غزل) حیدری بیان کرده اند.
مردی که نامش را استفان ر. اعلام کرده‌اند، با قربانی اش در خانه وی قرار گذاشته بودند که قاتل با دارویی مرد را بی‌هوش و همه اعضای بدنش را مثله کرده و خورده است.
مادر زنده یاد بابک خرمدین آخرین دفاعیاتش را ارایه داده است و در این راستا وکیل پرونده اکبر خرمدین درباره روند دادگاهی و قضایی و چگونگی مجازات او توضیحاتی را بیان کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Meysam jahanbakhsh
۱۴۰۱/۰۱/۱۷
0
0
0

اولا که اونی که کشته شده فامیلش اصلانیه نه تولایی.... ثانیا از قدیم میگن زدی ضربتی، ضربتی هم نوش کن. حالا شما هی بگین تو گنبد موضوع مذهبی نبوده و تو حرم همه میگن موضوع مذهبی بوده و یارو سنی یا وهابی بوده. البته هرچند که وهابی اصطلاحی هست واسه اینکه مستقیم از کلمه سنی استفاده نشه که مبادا به وحدت اسلامی خدشه ای وارد بشه...🤦‍♂️


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید