صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۲
کد خبر: 9082
گزارشگر: 306
۵۰۳
۰
۰
۱

در نخستین نشست توجیهی ریاست و معاونان دانشگاه آزاد یزد در سال ۱۴۰۱ تشریح شد

در نخستین نشست توجیهی ریاست و معاونان دانشگاه آزاد یزد در سال ۱۴۰۱ تشریح شد
یزد - رئیس دانشگاه آزاد یزدگفت : یکی از مخاطبین اصلی شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستند
آسیانیوز / یزد ؛ دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه  آزاد یزد در اولین نشست توجیهی نحوه از سرگیری کلاسهای آموزشی بصورت حضوری و در دوران پسا کرونا از 14فروردین ماه سال جدید که با حضور روسای دانشکده ها و مدیران گروههای آموزشی در سالن شهید سلیمانی واحد یزد برگزار شد وی ضمن تبریک آغاز سال نو1401، و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه بندگی و ضیافت الهی رمضان ،  با تبیین ورود دانشگاه آزاد به چهلمین سال تاسیس ، درباره الزامات تحقق شعارسال جدید، اظهار کرد: یکی از مخاطبین اصلی شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستند چرا که این شعار بیانگراین واقعیت است که اگر می‌خواهیم تولید منجر به اشتغال‌آفرینی شود و مشکلات جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سایر حل بشود، باید از مسیر خود دانشگاهها دنبال شود.
دهقانی اشکذری در تشریح الزامات تحقق نقش دانشگاه برای عملیاتی شدن شعار سال و همجینن حضوری شدن کلاسهای آموزشی دانشگاهها، گفت: ضوابط، آیین‌نامه‌ها و رویه‌ها باید با این رویکرد مورد بازنگری قرار گیرد که نتیجه فعالیت‌های دانشگاه در ابعاد مختلف علمی ، پژوهشی و فرهنگی به این سمت سوق پیدا کند.
دهقانی اشکذری اذعان داشت هماهنگی‌های نهایی جهت ازسرگیری آموزش حضوری از ۱۴ فروردین ماه را به عنوان دستور اصلی این جلسه شورای دانشگاه اعلام داشت و با اشاره به بازدیدهایی که از روند آماده‌سازی خوابگاه‌ها و سایر موارد در ایام تعطیلات عید نوروز صورت گرفته است، گفت: آمادگی قابل قبولی برای ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ایجاد شده است.
وی  با بیان اینکه همه کلاس‌های دانشگاه آزاد یزد حضوری است و هیچ استثنایی در آن وجود ندارد؛ تاکید کرد: تزریق ۲ دز واکسن به عنوان یک الزام برای ورود دانشجویان به خوابگاه‌ها و دانشگاه دیده شده است.
حجه الاسلام حسن زارع مسئول دفاتر نهاد رهبری  دانشگاه آزاد استان یزد هم در این نشست ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به تفسیر آیه 185سوره مبارکه بقره پیرامون فضیلت های این ماه بهار قرآن و مانوسیت و هم تدبری در قرآن ، مواردی را متذکر شد.
ابوالفضل صادقیان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد یزد ضمن تاکید براجرای بخشنامه تشکیل کلاسها به صورت حضوری  از14فروردین ماه سال نو خاطرنشان کرد، این نشست با هدف هماهنگی و هم افزایی بیشتر وهم اندیشی به جهت افزایش سطح کیفی برگزاری  حضوری کلاسهای درسی واحد یزد اهتمام دارد.
وی افزود: حضور مستمر روسای دانشکدها و مدیران گروه های آموزشی  با هدف ایجاد انگیزه در دانشجویان و اساتید، تاکید در نظم تشکیل کلاسها ، بهره گیری بیشتر از اعضای هیات علمی  توانمند و متناسب با رشته تخصصی  در ارائه دروس مرتبط ، بررسی  و نظارت بیشتر روسای دانشکده ها در سرفصل های آموزشی و تعامل بیشتر با مدیرگروههای آموزشی دانشکده ها در برنامه  ریزی دروس  مهمترین مواردی است که باید  در شروع از سرگیری کلاسها در ترم جاری عمل شود.
دکتر عبدالحسینی معاون دانشجویی فرهنگی واحد یزد با اشاره به بازدید از خوابگاه‌های دانشگاه و ارائه خدمات سلف دانشجویی در ایام مبارک رمضان به خوابگاها، عنوان کرد: پیشرفت آماده‌سازی خوابگاه‌ها به اندازه‌ای بود که با زحمت مجموعه دانشگاه، تقریبا به طور کامل از نظر تامین خوابگاه مشکلی نداریم و ازسرگیری آموزش حضوری به نحو مطلوب صورت خواهد گرفت.
معاون دانشجوئی فرهنگی دانشگاه آزاد یزد نیز با اشاره به تاثیرهای کرونا بر سبک زندگی بشر، اظهار کرد: بازگشایی دانشگاه بعد از دو سال آموزش غیرحضوری، نیازمند توجه و ملاحظه ابعاد فرهنگی و اجتماعی است.
وی بر وحدت رویه، هماهنگی و همگرایی در فعالیت‌های فرهنگی تاکید و ابراز امیدواری کرد: بهره‌برداری مناسب از فرصت حضوری شدن آموزش، به رقم خوردن فضایی فضیلت‌گرایانه، سالم و اخلاقی برای دانشجویان بیانجامد.
دکتر سید علی المدرسی معاون آموزش های عمومی و مهارتی و مدارس سما دانشگاه آزاد یزد هم در ادامه جلسه ،  ضمن اعلام آمادگی کامل مدارس سما استان یزد در ایام پسا کرونا و بازگشایی مدارس ، گزارش استقبال حداکثری دانش آموزان  و معلمان سمایی را در سر کلاسهای درس  از 14فروردین ماه سال جدید عنوان کرد.
در ادامه این نشست توجیهی ، روسای دانشکده ها و مدیران گروههای آموزشی  ضمن بیان دیدگاهها، مشکلات وپیشنهادات خود، مطالبی را مطرح  داشتند.

سید محمد جواد عرفانفر

در نخستین نشست توجیهی ریاست و معاونان دانشگاه آزاد یزد در سال ۱۴۰۱ تشریح  شد , دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه  آزاد یزد

https://www.asianews.ir/u/635
اخبار مرتبط
یزد- معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی یزد از راه اندازی ستاد اسکان نوروزی در واحدهای دانشگاهی استان یزد خبر داد
یزد - بانوی شاعر برجسته دانشگاه آزاد استان یزد توانست در سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شود
یزد- رئیس دانشگاه آزاد یزد در نشست خبری ​با اصحاب رسانه استان از راه اندازی اولین دانشکده موضوعی خانواده کشور در یزد در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: اولین دانشکده فناوری های همگرا نیز سال آینده در دانشگاه آزاد یزد راه اندازی خواهد شد
یزد - نشست پایان سال کارکنان و اعضای هیات علمی واحد یزد با دهقانی اشکذری ریاست دانشگاه و اعضای هیات رئیسه در مسجد شهید صدوقی واحدانجام شد
یزد - به همت مرکز نیکوکاری غریب مدینه واحد یزد و با حضور مسئولان کمیته امداد و دانشگاه آزاد از خیرین دانشگاهی تقدیر بعمل آمد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید