صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۴
کد خبر: 9092
گزارشگر: 213
۷۴۶
۰
۰
۳
اظهارات زلنسکی درباره بی تفاوتی سازمان ملل به جنایات روسیه

شورای امنیت منحل شود!/روس ها غیرنظامیان را مثله می کنند

شورای امنیت منحل شود!/روس ها غیرنظامیان را مثله می کنند
رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی ویدئویی خود برای نشست شورای امنیت سازمان ملل، ارتش روسیه را به ارتکاب جنایات فجیع متهم کرد و گفت: اعضای بدن قربانیان را قطع کرده و گلوی آن‌ها را بریده‌اند، به زنان در برابر فرزندان آن‌ها تجاوز شده و آن‌ها را کشته‌اند. زبان آن‌ها را بریده‌اند چون متجاوزان دوست نداشتند حرف‌های قربانیان را بشنوند.
به گزارش آسیانیوز، رئيس‌جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین در سخنرانی ویدئویی خود برای نشست شورای امنیت سازمان ملل، ارتش روسیه را به ارتکاب جنایات فجیع متهم کرد و گفت مسئولان این اعمال باید در دادگاهی شبیه به نورنبرگ که در پایان جنگ جهانی دوم تشکیل شد، به جرم جنایات جنگی محاکمه شوند.

ولودیمیر زلنسکی در این سخنرانی در حالی که ویدئوهای دلخراشی از اجساد، از جمله کودکان کشته‌شده در اوکراین به نمایش می‌گذاشت، شورای امنیت سازمان ملل را به چالش کشید و گفت: «یا فوراً وارد عمل شوید یا نهاد خود را کاملاً منحل کنید».

رئیس‌جمهوری اوکراین افزود: «غیرنظامیان اوکراینی پس از شکنجه توسط سربازان روس، به ضرب گلوله در ناحیه سر به قتل رسیده، با نارنجک در خانه خود منفجر شده و در خودرو با تانک زیر گرفته شده‌اند».

او گفت: «اعضای بدن قربانیان را قطع کرده و گلوی آن‌ها را بریده‌اند. به زنان در برابر فرزندان آن‌ها تجاوز شده و آن‌ها را کشته‌اند. زبان آن‌ها را بریده‌اند چون متجاوزان دوست نداشتند حرف‌های قربانیان را بشنوند».

 زلنسکی با مقایسه رفتار نیروهای روسیه با شبه‌نظامیان گروه «خلافت اسلامی» افزود: «نیروهای روس و افرادی که به آن‌ها چنین دستوری داده‌اند باید فوراً به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین محاکمه شوند. افرادی که مرتکب این جنایات شده و چنین دستوری داده‌اند باید در دادگاهی نظیر نورنبرگ محاکمه شوند».

او در بخشی از سخنرانی خود یک ویدئوی کوتاه و دردناک از اجساد قربانیان را نشان داد که با عبارت «تجاوز روسیه را متوقف کنید» پایان یافت.

در روزهای اخیر در شهر بوچا واقع در حومه کی‌یف شواهد گسترده‌ای در مورد قتل غیرنظامیان و گورهای جمعی که قربانیان با سرعت در آن‌جا دفن شده‌اند، کشف شده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت شهر بوچا فقط یکی از نقاطی است که شاهد خشونت‌های ارتش روسیه بوده است.

روسیه ادعا می‌کند که شواهد تصویری مربوط به قتل غیرنظامیان توسط اوکراین صحنه‌سازی شده است، اما تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالا که در روزهای اخیر توسط شرکت فناوری «مکسار» منتشر شده است نشان می‌دهد که بسیاری از این اجساد چند هفته و در مدتی که روسیه شهر بوچا را در تصرف داشت روی زمین افتاده بودند.

بیشتر در این باره:
«غیرنظامیان در بوچا مستقیماً هدف قرار گرفته‌اند»؛ ادامه اخراج دیپلمات‌های روس
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز سه‌شنبه هشدار داد که نیروهای روسیه با هدف تجدید سازمان و تمرکز روی تصرف مناطق شرقی اوکراین از حوالی کی‌یف و شمال این کشور خارج شده‌اند. او گفت که بیم آن می‌رود با ادامه خروج روسیه از شمال اوکراین موارد بیشتری از جنایات جنگی کشف شود.

دولت اوکراین می‌گوید در شهرهای اطراف کی‌یف که ارتش روسیه از آن‌ها عقب‌نشینی کرده است، دست‌کم ۴۱۰ جسد غیرنظامیان پیدا شده و یک «اتاق شکنجه» نیز در شهر بوچا کشف شده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین در بخش دیگری از سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت افزود: «نیروهای روسیه به شکل هدفمند هر فردی را که به کشور خدمت می‌کرد تعقیب کرده و کشته‌اند. آن‌ها زنانی را که در خانه قصد داشتند به اعضای خانواده خبر دهند که هنوز زنده هستند به ضرب گلوله کشته‌اند. در مواردی آن‌ها تمامی اعضای خانواده از جمله کودکان را کشته‌اند و صرفاً برای لذت، خودروها و سرنشینان آن‌ها را با تانک زیر می‌گرفتند».

در پی عقب‌نشینی نیروهای روسیه از شهر بوچا، پلیس اوکراین از روز سه‌شنبه بررسی وضعیت شهر در دوران اشغال یک‌ماهه را آغاز کرد و مردمی که در شهر باقی مانده بودند و اکثر آن‌ها میانسال و سالخورده هستند به مرور از خانه‌های خود بیرون آمدند.

خبرنگاران خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکنون ده‌ها جسد در لباس غیرنظامی را شناسایی کرده‌اند که به نظر می‌رسد اکثر آن‌ها از فاصله بسیار نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. بدن برخی از قربانیان سوخته و برخی دیگر در حالتی افتاده‌اند که نشان می‌دهد دستان آن‌ها را بسته بودند. یک گور دسته‌جمعی نیز در محوطه کلیسای شهر کشف شده که اجساد تعداد دیگری از قربانیان پوشیده در پلاستیک در آن‌جا دفن شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکنون ۹۰ مورد را که به نظر می‌رسد مصداق جنایات جنگی است جمع‌آوری کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، کشتار در شهر بوچا را «کارزاری عامدانه با هدف قتل، شکنجه و تجاوز به غیرنظامیان» توصیف کرده است.

او خاطرنشان کرده است که این شواهد به حد کافی مستند است و دولت آمریکا و متحدانش تلاش خواهند کرد عاملان این جنایات را مجازات کنند.

بر اساس خبرگزاری آسوشیتدپرس/ش.ر/ک.ر
https://www.asianews.ir/u/63g
اخبار مرتبط
جو بایدن در پی افشای کشتار صدها ساکن شهر بوچا از جمع آوری شواهد برای محاکمه ولادیمیر پوتین سخن گفت و زلنسکی احتمال مذاکره با رییس جمهور روسیه را به دلیل جنایات جنگی روسیه ضعیف دانست.
معاون وزیر دفاع اوکراین گفت نیروهای اوکراینی کنترل کامل استان کی‌یف را به دست گرفتند.
حسین علایی گفت: باید روسها و دیگر واسطه ها را از مذاکرات برجامی کنار بگذاریم.
متخصص معروف اقتصاد سیاسی گفت: پوتین از شکست ارتش خود جان سالم به در نخواهد برد؛ او تاکنون مورد حمایت قرار می‌گرفت زیرا او را یک مرد قوی می‌پنداشتند، ولی او ناتوانی خود را نشان داد.
ایران مانند روسیه به دلیل تحریم ها قصد دارد به فهرست کشورهایی که از کارت «میر» استفاده می‌کنند، بپیوندد.
یک نشریه اوکراینی خبر داد که ارتش روسیه در دو شهر نزدیک به پایتخت از بمب فسفر سفید استفاده کرده است؛ این در حالی است که دبیر کل ناتو در این باره هسته ای هشدار داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید