صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 9095
گزارشگر: 2
۷۳۰
۱
۰
۵
سفر به مشهد

بهترین راه‌های سفر از تهران به مشهد کدام‌اند؟

بهترین راه‌های سفر از تهران به مشهد کدام‌اند؟
در این مطلب قصد داریم راه‌های سفر از تهران به مشهد را بررسی کنیم.

شهر مقدس مشهد لقب پایتخت فرهنگی اسلام را یدک می‌کشد و سالانه میزبان خیل عظیمی از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا (ع) است. عاشقان و مریدان این حضرت از شهرهای دور و نزدیک و از کشورهای دیگر به مشهد سفر می‌کنند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند، مبدا سفر به مشهد را از تهران قرار دهند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم راه‌های سفر از تهران به مشهد را بررسی کنیم.

 

سفر به مشهد با هواپیما

 

فاصله‌ی هوایی بین مشهد و تهران ۷۴۱ کیلومتر است و در پروازهای مستقیم از مبدا تهران به مشهد طی این مسیر حدود یک ساعت و بیست و پنج دقیقه طول می‌کشد. البته در تمام پروازهای هوایی، شرایط آب و هوایی، سرعت وزش باد و ابری بودن هوا بر زمان رسیدن به مقصد تاثیرگذار است و اغلب اوقات پروازهای تهران به مشهد در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

بنابراین سفر به مشهد با هواپیما به کسانی توصیه می‌شود که تمایل دارند زمان کوتاهی را در مسیر باشند و سفر راحت و آرامی داشته باشند. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید، که سفرهای هوایی نسبت به سفر زمینی و ریلی هزینه‌ی بالاتری دارد و برای کسانی که بودجه‌ی کافی در اختیار ندارند، مناسب نیست.

 

مزیت‌های سفر هوایی به مشهد

 

پروازهای تهران به مشهد از فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام می‌شود. این پروازها محدودیت ندارند و در تمام روزهای هفته انجام می‌شوند. پس لازم نیست نگران روز پرواز باشید، چون هر روزی از هفته را برای سفر انتخاب کنید، به راحتی می‌توانید در آن روز پرواز موردنظر را رزرو کنید.
یکی دیگر از مزیت‌های سفر به مشهد با هواپیما این است که اغلب روزها بیشتر از یک پرواز به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد انجام می‌شود. به‌خصوص در ایام شلوغ سال، مانند تعطیلا نوروز یا مناسبت‌های خاص مذهبی مانند شهادت امام رضا (ع) یا میلاد آن حضرت تعداد به دلیل افزایش تقاضاف تعداد پروازها هم افزایش پیدا می‌کند.
ایرلاین‌های مختلفی نظیر ماهان، ایران ایر، آسمان، کاسپین، وارش، زاگرس، کیش ایر، تابان، آتا پروازهای تهران به مشهد را برگذار می‌کنند. قیمت هر کدام از پروازها با هم تفاوت دارد و در صورتی‌که بخواهید سفر ارزانی داشته باشید، می‌توانید از پروازهای لحظه‌ی آخر که به طور کامل پر نشده‌اند، استفاده کنید.

 

سفر به مشهد با قطار

 

تعداد مسافران از مبدا تهران به مقصد مشهد زیاد است به همین دلیل ناوگان ریلی کشور گزینه‌های متعددی را در اختیار مسافران این مسیر قرار داده است. مسیر تهران به مشهد حدود ۹۰۰ کیلومتر است و با توجه به نوع قطاری که برای سفر انتخاب می‌شود، زمان سفر به مشهد تغییر می‌کند.
قطارهای سریع السیر ناوگان ریلی مسیر تهران به مشهد را طی مدت زمان ۵ یا ۶ ساعت طی می‌کنند، درحالی‌که قطارهای معمولی این مسافت را طی زمان ۱۲ ساعته طی می‌کنند و مسافران را به مقصد می‌رسانند. قطارهایی که در این مسیر تردد می‌کنند نسبت به پروازهای هوایی ارزان‌تر هستند، اما مسافران باید مدت بیشتری را در مسیر بمانند.
البته نوع قطاری که انتخاب می‌شود در میزان راحتی مسافران یا هزینه‌ی سفر تاثیرگذار است. به عنوان مثال قطارهای پنج ستاره سرعت حرکت بالا و امکانات بسیار ممتازی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. امکانات رفاهی کوپه‌های قطارهای پنج ستاره در حد عالی است و می‌تواند رضایت مسافران را از سفر جلب کند. به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می‌دهند طی سفر به مشهد، مشاهده‌ی مناظر زیبا در سفر با قطار و قیمت مناسب قطار نسبت به هواپیما را از دست ندهند.

سفر به مشهد با قطار

به علاوه‌ی اینکه در سفر به مشهد با قطار مسافران مجبور نیستند خستگی سفر با خودروی شخصی را تحمل کنند، اما در گشت و گذارها در شهر مشهد می‌توانند از خودروی شخصی استفاده کنند.
قطارهایی که از تهران به مشهد سفر می‌کنند، علاوه بر اینکه قیمت‌های متنوعی دارند، در بازه‌های زمانی مختلفی انجام می‌شوند. به این ترتیب مسافران می‌توانند هر زمان که برای آن‌ها مناسب‌تر است را انتخاب کنند. همچنین در صورتی‌که بودجه‌ی محدودی در اختیار داشته باشند و بخواهند سفر ارزانی به مشهد داشته باشند می‌توانند بلیط قطارهای اتوبوسی یا قطارهای سه ستاره را تهیه کنند.
تور مشهد از تهران در بازه‌های قیمتی مختلف و امکانات رفاهی متفاوت در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، تا هر فردی متناسب با بودجه‌ای که برای سفر در اختیار دارد، یکی از انواع تورهای در دسترس را انتخاب کند.

 

سفر از تهران به مشهد با اتوبوس

 

یکی دیگر از راه‌های سفر به مشهد با اتوبوس است. اتوبوس مسیر 900 کیلومتری تهران تا مشهد را طی بازه‌ی زمانی 11 ساعته طی می‌کند. سفر با اتوبوس ارزان‌تر از سفرهای هوایی یا با قطار است، اما به دلیل طولانی‌بودن مسیر مسافران را خسته می‌کند.
از شرکت‌های مختلف اتوبوسرانی نظیر سفر سیر، جوان سیر ایثار، سیر و سفر، آریا سفر، مارال سیر، رویال سفر، لوان نور، ایران پیما، همسفر، پیک معتمد، گیتی پیما می‌توان بلیط اتوبوس به مقصد مشهد را تهیه کرد.
آژانس مسافربری همسفرها مجری برگذاری تورهای هوایی و زمینی در ایام مختلف سال است. برای کسب اطلاع از قیمت، زمان برگذاری و امکانات تور‌ها می‌توانید با کارشناسان این آژانس تماس بگیرید.

 

سفر از تهران به مشهد با خودروی شخصی

 

کسانی که می‌خواهند با اتومبیل شخصی از تهران به مشهد سفر کنند دو مسیر پیش رو دارند. آن‌ها می‌توانند از جاده‌ی سمنان یا از شهرهای شمال کشور به سمت مشهد حرکت کنند. البته درصورتی‌که مسیر شهرهای شمالی انتخاب شود، مسیر طولانی‌تر می‌شود. سفر جاده‌ای این مزیت را دارد که در مسیر در هر شهری که مایل بودید می‌توانید اقامت داشته باشید و استراحت کنید. نکته قابل توجه در سفرها با خودروی شخصی فاصله تا مقصد و کیفیت جاده است. اگر به طور مثال تصمیم دارید از تبریز به مشهد سفر کنید ما پیشنهاد خرید تور مشهد از تبریز را داریم، زیرا فاصله طولانی بین مبدا تا مقصد و خستگی بیش از حد، اجازه لذت بردن در مقصد را به شما نمی‌دهد.
اما این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در سفر به مشهد با اتومبیل شخصی تمام وسایل و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید و حتماً معاینه فنی خودرو را انجام دهید.

 

جمع بندی

 

مشهد یکی از مقاصد مذهبی گردشگری در کشور است که تعداد زیادی از گردشگران و زائران در ایام مختلف سال به این شهر سفر می‌کنند. در این مطلب تمام راه‌های سفر به مشهد به صورت زمینی و هوایی را بررسی کردیم و ویژگی‌های آن‌ها را بیان کردیم تا بتوانید متناسب با شرایط خود بهترین راه را انتخاب کنید.

منبع: آژانس مسافرتی همسفرها

https://www.asianews.ir/u/63j
اخبار مرتبط
روابط عمومی آستان «قدس رضوی» خبر داد که به دو روحانی در صحن «پیامبر اعظم» حرم رضوی حمله شده است؛ و براساس آخرین خبرها حال یکی از مضروبین حادثه وخیم گزارش شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
آناهیتا
۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
1

بهترین راه برای سفر بنظر من قطار. هم خستگی رانندگی رو تحمل لازم نیست بکنیم، هم هزینه های زیاد پرواز رو متحمل نمیشیم.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید