صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۱
کد خبر: 9126
گزارشگر: 213
۱۰۸۱
۰
۰
۴
گفت‌و‌گوی مدیر مسئول «روزنامه آسیا»با مقامات دیپلمات اوکراین

سفیر اوکراین در تهران: جنگ‌ها در میز مذاکره خاتمه می‌یابند!

سفیر اوکراین در تهران: جنگ‌ها در میز مذاکره خاتمه می‌یابند!
در دیدار ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسيا با سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران و هیات دیپلمات این کشور، در خصوص بحران جنگ اوکراین و موضع ایران در قبال آن و نیز گمانه زنی ها درباره چگونگی پایان جنگ، موضوعات قابل توجهی بررسی شده است.

به گزارش آسیانیوز، ایرج جمشیدی،  مدیر مسئول روزنامه آسیا به اتفاق هیات همراه با عالیجناب سرگئی بوردیلیاک (Serhii Burdyliak) سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار اوکراین در تهران دیدار و گفت‌و‌گو داشت.

-------------

بیشتر بخوانید

شورای امنیت منحل شود!/روس ها غیرنظامیان را مثله می کنند

-----------------------------

در این دیدار که حدود ۲ ساعت به طول انجامید، سفیر اوکراین از جزئیات شرایط ویژه‌ی جنگ در اوکراین و راه‌کارهای خروج از بحران کنونی سخن گفتند.(قسمت نخست)

سفیر اوکراین در گفت و گو با سردبیر روزنامه آسیا: جنگ‌ها در میز مذاکره خاتمه می‌یابد!

وی با اشاره به کنش‌های دیگر کشورها و درباره رسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور، افزود: «جمهوری اسلامی ایران از آغاز حمله‌ی روسیه تاکنون هیچ کمکی در هیچ‌ حوزه‌ای به اوکراین نکرده است. من در این‌باره دو نامه به آقای رئیسی، رئیس‌ جمهور و آقای امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه نوشته‌ام که هر دوی آن‌ها بی‌پاسخ مانده‌‌اند».

 

-------------

بیشتر بخوانید

روس‌ها از روابط سیاسی با ایران حذف شوند+ویدیو

------------------------------------------------------------

بوردیلیاک همچنین درباره‌ی راه‌کارهای خاتمه جنگ در اوکراین با اشاره به اینکه «شاید این اولین بار در تاریخ جنگ‌ها است که کشوری که مورد حمله قرار گرفته پیشنهاد مذاکره برای پایان جنگ را می‌دهد»، تاکید کرد: «همه‌ی جنگ‌ها در میز مذاکره خاتمه می‌یابد».

مشروح دیدار و گفت‌و‌گو با سفیر اوکراین در تهران را در روزنامه‌ و تلوزیون آسیانیوز ایران ببینید و بخوانید./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/64d
اخبار مرتبط
رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی ویدئویی خود برای نشست شورای امنیت سازمان ملل، ارتش روسیه را به ارتکاب جنایات فجیع متهم کرد و گفت: اعضای بدن قربانیان را قطع کرده و گلوی آن‌ها را بریده‌اند، به زنان در برابر فرزندان آن‌ها تجاوز شده و آن‌ها را کشته‌اند. زبان آن‌ها را بریده‌اند چون متجاوزان دوست نداشتند حرف‌های قربانیان را بشنوند.
جو بایدن در پی افشای کشتار صدها ساکن شهر بوچا از جمع آوری شواهد برای محاکمه ولادیمیر پوتین سخن گفت و زلنسکی احتمال مذاکره با رییس جمهور روسیه را به دلیل جنایات جنگی روسیه ضعیف دانست.
بیت‌کوین به دنبال جنگ اوکراین و بعد از فرمان اجرایی رمزارزها شروع به رشد کرد و در این حال فرمان اجرایی تاثیراتی بر بازار رمزارزها در بلندمدت خواهد داشت.
معاون وزیر دفاع اوکراین گفت نیروهای اوکراینی کنترل کامل استان کی‌یف را به دست گرفتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید