صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۱
کد خبر: 9128
گزارشگر: 213
۷۵۲
۰
۰
۴
افت شدید شاخص کیفیت هوا

تهران و خطرات آلودگی نارنجی/موج عجیب گرد و غبار در کشور و احتمال تعطیلی پایتخت/گروه های حساس در خانه بمانند

تهران و خطرات آلودگی نارنجی/موج عجیب گرد و غبار در کشور و احتمال تعطیلی پایتخت/گروه های حساس در خانه بمانند
با توجه به وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق کشور تهران تا عصر امروز در رده آلوده ترین شهر جهان قرار دارد و سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی نباید از منزل خارج نشوند.

به گزارش آسیانیوز، مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: در جلسه اضطرار آلودگی هوا دستگاه‌های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند کرد و احتمال تعطیلی در استان تهران وجود خواهد داشت. بر اساس بررسی‌ها هم‌اکنون تهران در صدر آلوده‌ترین شهر جهان قرار دارد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی وضعیت نارنجی در تهران به وجود آمده و ما از شهروندان تهرانی و مخصوصا گروه‌های حساس می‌خواهیم تا امروز و فردا را از منزل خارج نشوند.

بر اساس اعلام حامد یزدی‌مهر به دلیل شرایط نامساعد هوا جلسه فوری اضطرار آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران و دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

او افزود: در این جلسه همه شرایط بررسی خواهد شد و دستگاه‌های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند کرد. احتمال تعطیلی در استان تهران نیز وجود خواهد داشت.

خبرآنلاین نوشت بر اساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا، میانگین شاخص کیفیت هوای امروز تهران هم‌اکنون روی ۴۹۱ و در شرایط خطرناک قرار دارد.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد تا ظهر روز جمعه پایتخت ایران در صدر آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار دارد.

این در حالی است که رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: با توجه به وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق کشور، سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی از منزل خارج نشوند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عباس شاهسونی با اشاره به وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق به ویژه در غرب کشور افزود: وقوع گرد و غبار در کشور از دیروز آغاز شد و امروز نیز در تهران شاهد آن هستیم.

وی تأکید کرد: در این مناطق افرادی که به بیماری‌های قلبی یا ریوی مبتلا هستند، سالمندان و کودکان باید سعی کنند از منزل خارج نشوند و فعالیت هایشان را به حداقل برسانند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سایر افراد نیز باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری و سعی کنند از ماسک استفاده کنند.

شاهسونی افزود: ماسک‌هایی که به علت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا استفاده می‌شود می‌تواند به افراد کمک کند تا کمتر با گرد و غبار مواجه شوند و این گرد و غبار کمتر به سیستم تنفسی آنان وارد شود.

وی ادامه داد: در این شرایط افزایش شدید بیماری‌های قلبی یا ریوی را داریم که ممکن است منجر به مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان شود و همچنین افزایش شدید عوارض تنفسی را شاهد خواهیم بود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم سعی کنند که بعد از افطار آب بیشتری بنوشند تا اگر گرد و غبار به ریه آن‌ها وارد شده است دفع شود و سعی کنند که بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنند تا سمومی که وارد بدنشان شده است دفع شود./

https://www.asianews.ir/u/64f
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید