صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۱
کد خبر: 9132
گزارشگر: 213
۶۰۲
۰
۰
۳
پیش بینی شاخص کل ۲۰ فروردین

بورس فردا منفی؛ یا مثبت است؟

بورس فردا منفی؛ یا مثبت است؟
بورس در هفته‌ای که گذشت کمتر از یک درصد رشد کرد، اما توانست رکورد ارزش معاملات شش ماهه خود را بشکند.

به گزارش آسیانیوز، بورس در هفته‌ای که گذشت کمتر از یک درصد رشد کرد اما توانست رکورد ارزش معاملات شش ماهه خود را بشکند. به گفته کارشناسان احتمالا روز شنبه بازار روند منفی و اصلاحی به خود می‌گیرد.

------------------------------------

بیشتر بخوانید

چرا بورس سال جدید با رنگ سبز شروع شد؟/امیدواری به روزهای آینده؟
-------------------------------------------------------

شاخص کل بورس در هفته کاری که گذشت از عدد یک میلیون و ۴۶۱ هزار واحد به یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید و رشد کمتر از یک درصدی داشت.

به نقل از تجارت نیوز، در چهار روز کاری که بازار داشت ارزش معاملات چیزی حدود ۲۴ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان بود. میانگین روزانه ارزش معاملات در هفته‌ای که گذشت ۶ هزار و ۸۱ میلیارد تومان به دست آمد که تقریبا از مهر تا کنون یک رکورد محسوب می‌شود.

بازار در روز یکشنبه شاهد ورود ۵۳۲ میلیارد تومان پول حقیقی بود، اما سه روز بعد آن خروج پول را تجربه کرد. یعنی دوشنبه ۳۵۰ میلیارد تومان، سه شنبه ۵۰ میلیارد تومان و چهارشنبه ۲۶۵ میلیارد تومان خروج پول حقیقی برای بازار رقم خورد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: معاملات روز شنبه بورس در مقایسه با معاملات روزها و هفته‌های اخیر متفاوت‌تر خواهد بود. احتمالا شاهد روز پر عرضه‌ای برای بازار باشیم.

وی توضیح ‌می‌دهد: بورس روز شنبه تحت تاثیر آخرین روز معاملاتی هفته اخیر یعنی چهارشنبه است. روز چهارشنبه با روند مثبت آغاز شد اما در میان راه به واسطه بازگشایی خگستر سهام خودرویی و اغلب سهم‌های موجود در بازار حجم زیادی خوردند و باعث شد که شاخص منفی شود.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شنبه و یکشنبه روزهای بسیار مهمی برای بازار هستند. چراکه شاخص در نقطه مقاومتی مهمی قرار دارد و احتمال ریزش آن هست. ولی با توجه به حجم و ورود نقدینگی به بورس می‌توان گفت که شانس کمی برای ریزش داریم و اگر همچنان ارزش و حجم معاملات بالا باشد به بورس باید امیدوار بود./


https://www.asianews.ir/u/64j
اخبار مرتبط
سال ۱۴۰۰ زیان ها در بورس با انبوهی از سهامداران خرد همراه بود؛ مردمی که مستاصل از شرایط تورمی، به‌دنبال فرصتی برای حفظ یک عمر پس‌انداز خود، بی‌خبر از نوسان ها و مخاطرات، بورس‌باز شده بودند؛ با این حال باید ببینیم چرا بورس تهران سال نو را سبز آغاز کرد.
در حالی که فروش سهام عدالت چه در روش مستقیم و چه در روش غیرمستقیم انتقادات بسیاری را به دنبال داشت، حالا قرار است آیین نامه فروش این سهام اصلاحاتی را داشته باشد.
دولت در آستانه یکی از سخت ترین و حساس ترین تصمیمات دهه اخیر قرار دارد و باید حتما کارشناسان و نخبگان اقتصاد کشور دست به کار شوند و به کمک دولت بیایند.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت:عرضه سهام پرسپولیس و استقلال موجب شفافیت مالی این دو باشگاه می شود.
پیش‌بینی‌ها در مورد بازارهای مالی و موازی تحت تاثیر برخی رخدادهای سیاسی روز قرار دارند؛ در حالی که افراد برای ورود به هر بازاری باید متغیرهای موثر بر آن را رصد کنند؛ همچنانکه سرمایه گذاری در بازار سهام مسکن و خودرو نکات قابل تاملی دارد.
​آمریکا و کشورهای اروپایی بر سر قطع دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سوئیفت، توافق کردند؛ در حالی که بازارهای طلا، نفت و رمزارز، به تحریم جدید روسیه در رابطه با سوئیفت، واکنش نشان دادند.
با آغاز حمله روسیه به اوکراین بازارهای سهام در سراسر دنیا همگی افتی شدید را تجربه کردند و وضعیت طلا و نفت نیز شوکه کننده شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید